D50 vervangen?

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Jack the Slipper

Bericht door Jack the Slipper » ma sep 22 2008 10:05 pm

Want je hebt een paar jaar obder een steen geleefd ? :D

Een zeer tevreden D50 bezitter.

Teun

Bericht door Teun » ma sep 22 2008 11:53 pm

Bij een D300 zie je gewoon wat lichte ruis op ISO 200, bij de D50 niet! wel minder pixels maar dat ter zijde. Ook op ISO 400 is het lastig om ruis te zien bij de D50. En bij ISO 800 en 1600 heb je nog altijd prima foto's.

In ieder geval beter dan de D40(X) of de D60.

wijnands

Bericht door wijnands » wo sep 24 2008 5:15 pm

Ik heb met mijn D50 ook de overstap gemaakt naar RAW. Was een verademing. Toen ik over ging op capture nx 2 was ik helemaal blij.

Als ik foto 7 bekijk, mooie plaat maar er zit een behoorlijk dynamisch bereik in. Ik durf te wedden dat je op de monitor van de camera al kon zien dat er uitgebeten stukken in zitten. Ik persoonlijk had die foto nog een keer genomen zonder de uitgebeten stukken en was er daarna even goed voor gaan zitten in de nabewerking.

Een NEF moet je echt aan werken om er alles uit te halen wat erin zit.

dirk-jan boon

Re: D50 vervangen?

Bericht door dirk-jan boon » do okt 09 2008 7:06 am

de D50 is gewoon Super ! Sinds kort heb ik er een D50 bij en ben er reuze blij mee vooral de ruispretaties hebben de doorslag gegeven en glaswerk had ik toch zat. Bovendien is de D50 nu op MP erg aantrekkelijk geprijsd en het is me gelukt om een stuk onder de vraag prijs er een te verkrijgen.. Ik kan de D50 dus erg aanraden, moet er natuurlijk nog wek wat aan wennen maar dat gaat best vlot want een hoop zaken die de D70 kan , kan de D50 ook.

Miss Nikon

Bericht door Miss Nikon » do okt 09 2008 11:46 am

Ik weet nu zeker dat ik nog niet alles uit de D50 heb gehaald, heb 2 fotografiecursussen achter de rug en daardoor weet ik nu al waar een aantal zaken bij mij mis gaan. Ik blijf oefenen en het plezier in fotograferen wordt alleen maar groter, vooral nu de verbanden tussen het diafragma en de sluitertijd mij steeds duidelijker worden (lang leve de M stand!) Ik zeg niet dat ik die stand veel in de praktijk zal gaan gebruiken, maar het bevorderd wel het leerproces. Als deze cursus achter de rug is wil ik graag een cursus fotobewerking gaan doen, ook erg leerzaam lijkt me! Heb momenteel wel 2 boeken thuis liggen, Bewuster en beter fotograferen met een spiegelreflexcamera van Pieter Dhaeze en Het Photoshop CS2 boek voor digitale fotografen van Scott Kelby (geleend). Alle 2 zeer leerzaam!
Er zijn dus net als mij nog veel meer tevreden D50 gebruikers en ik denk dat ik gewoon wat last heb om wat nieuws aan te willen schaffen *NAS* (D90 zou niet verkeerd zijn) maar de centen voor een nieuwe blijven nog even op m'n spaarrekening staan (althans, dat hoop ik maar, je weet het nooit in deze economische malaise...... :wink: )
de D50 is gewoon Super ! Sinds kort heb ik er een D50 bij en ben er reuze blij mee
Als back-up?

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » do okt 09 2008 4:17 pm

Ja miss nikon als backup .. maar het is gewoon echt een Super camera .. maar de D70 blijft ook mog hoor ..

kan eigenlijk niet kiezen.. D50 / D70 D70 / D 50 Hi Hi ..

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » za okt 25 2008 3:13 pm

NAS , een maal mee begonnen en je komt er niet meer af. en die D50 is echt zo gek nog niet hoor heerlijk licht en toch compact genoeg maar met alle power van de DSLR !

ik kom je D50 zo adopteren hoor als hij of zij weg moet .. zal in een warm en welkom nikon nest komen hoor ik hoor het wel.. :D :ugeek: :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”