Flitser SB900

Discussies over flitsers
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Flitser SB900

Bericht door Patrick » vr nov 21 2008 2:17 pm

webfreak schreef:p.s.; geen reacatie op de laatste foto ...??? of ie ie best goed zo...ik wordt er stil van .....
Wellicht omdat dit draadje zou moeten gaan over de SB900, en niet over foto's. Die kan je beter neerzetten in "Presentatie foto's en fotolocaties" als je wilt vissen naar complimentjes... :mryellow:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » vr nov 21 2008 2:24 pm

Nikonijn schreef:Okey, duidelijk.

Harry
Uhm als je enigzins met fotografie bezig bent is dat toch wel 1 van de dingen die je gewoon moet weten? Het is toch logisch dat je op een handmatige instelling geen belichtingscorrectie kan uitvoeren? Die belichtingscorrectie is er om de automaat van de camera bij te stellen dus alleen in A,S of P standen :? maar goed aan je apparatuur te zien is dit puur hobbymatig voor je en ben je niet zo met fotografie bezig :huh:
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » vr nov 21 2008 3:05 pm

webfreak schreef:Ik heb laatst overwogen om de groothoek Sigma in te ruilen voor die van Nikon 17-55 mm F2,8, heb een paar testen gemaakt, maar kon niet 1,2,3 een duidelijk verschil zien, zeker niet qua scherpte, vraag me nu alleen af, of de groothoek van Nikon ook last heeft van dat tegenlicht, mogelijk is dat inherent aan alle groothoeklenzen, of niet ? Anders zou een koop van de Nikon toch voor mij te overwegen zijn....wie heeft hier ervaringen mee ?
Eerder schreef je dat er plotseling opkomende mist was. Dan krijg je die overstraling in de mist/dauwdruppeltjes bij elk objectief, hoe fantastisch ook de kwaliteit van je objectief. Dat is inherent aan licht in de mist. Heb je nooit met groot licht 's avonds in de mist proberen te rijden en gemerkt dat je dan zelf verblind wordt door je eigen licht?
Vriendelijke groet, Léon Obers

webfreak

Bericht door webfreak » za nov 22 2008 9:05 pm

Patrick schreef:
webfreak schreef:p.s.; geen reacatie op de laatste foto ...??? of ie ie best goed zo...ik wordt er stil van .....
Wellicht omdat dit draadje zou moeten gaan over de SB900, en niet over foto's. Die kan je beter neerzetten in "Presentatie foto's en fotolocaties" als je wilt vissen naar complimentjes... :mryellow:
foto was bedoelt als voorbeeld n.a.v. belichting met de SB 900 , voor het geval je het niet door had....
daarbij is het (zeker voor een nieuw forumlid) vreemd dat je alleen maar negatieve dingen dan kan en mag aannemen, als je iets goed hebt gedaan is het toch goed om te weten, om op die manier de juiste weg te blijven bewandelen, ik fotografeer nog niet zo lang, vandaar misschien mijn vele vragen...en dat heeft niks met vissen naar complimenten te maken, maar gewoon vragen om jullie deskundige en jarenlange ervaring...

webfreak

Bericht door webfreak » za nov 22 2008 9:06 pm

Léon Obers schreef:
webfreak schreef:Ik heb laatst overwogen om de groothoek Sigma in te ruilen voor die van Nikon 17-55 mm F2,8, heb een paar testen gemaakt, maar kon niet 1,2,3 een duidelijk verschil zien, zeker niet qua scherpte, vraag me nu alleen af, of de groothoek van Nikon ook last heeft van dat tegenlicht, mogelijk is dat inherent aan alle groothoeklenzen, of niet ? Anders zou een koop van de Nikon toch voor mij te overwegen zijn....wie heeft hier ervaringen mee ?
Eerder schreef je dat er plotseling opkomende mist was. Dan krijg je die overstraling in de mist/dauwdruppeltjes bij elk objectief, hoe fantastisch ook de kwaliteit van je objectief. Dat is inherent aan licht in de mist. Heb je nooit met groot licht 's avonds in de mist proberen te rijden en gemerkt dat je dan zelf verblind wordt door je eigen licht?
Ja, maar dan heb ik nooit van die blauwe bollen gezien... :D en dan hoef ik dus ook niet om te zien naar een andere (duurdere) lens, en kan ik het voorlopig bij de Sigma houden. Léon TNX again !

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » zo nov 23 2008 12:26 am

webfreak schreef:
Léon Obers schreef:Eerder schreef je dat er plotseling opkomende mist was. Dan krijg je die overstraling in de mist/dauwdruppeltjes bij elk objectief, hoe fantastisch ook de kwaliteit van je objectief. Dat is inherent aan licht in de mist. Heb je nooit met groot licht 's avonds in de mist proberen te rijden en gemerkt dat je dan zelf verblind wordt door je eigen licht?
Ja, maar dan heb ik nooit van die blauwe bollen gezien... :D en dan hoef ik dus ook niet om te zien naar een andere (duurdere) lens, en kan ik het voorlopig bij de Sigma houden. Léon TNX again !
OK, die heel zachtjes opkomende blauwe "bol" valt me nu eigenlijk pas goed op.
Goed diepe zonnekap gebruiken (die aansluit op de kleinere beeldhoek van een lens op een DX camera), evt. een "compendium" of een kartonnetje om reflecties zo goed mogelijk af te schermen.
Zie ook: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 71#p214371 en de vervolg reacties.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Johan1025
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Johan1025 » za dec 06 2008 11:19 am

L.S.

Ik vroeg mij af of je de SB 900 ook kunt updaten als je in het bezit bent van de D 80 Nikon. Deze word niet vermeld in de lijst bij firmware update via de camera.
Wie heeft ervaring???

Fijn weekend
Fuji X Pro - 3 en divers glas :)

M.vr.gr.Johan1025

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » za dec 06 2008 11:42 am

Johan1025 schreef:L.S.

Ik vroeg mij af of je de SB 900 ook kunt updaten als je in het bezit bent van de D 80 Nikon
Nee dat is helaas niet mogelijk. Op dit moment kan de update alleen worden uitgevoerd met een D700, D3 en D3x.
Hope this helps,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Johan1025
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Johan1025 » za dec 06 2008 11:54 am

Dank je,

Dus als je de SB 900 zou willen aanschaffen ben je afhankelijk van de dealer en/of moet je minimaal een D 90 erbij kopen.
Lijkt mij niet erg logisch, moet dus overwegen om dan te kiezen voor de SB 800.

Fijn weekend
Fuji X Pro - 3 en divers glas :)

M.vr.gr.Johan1025

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » za dec 06 2008 11:59 am

Mocht je het geld er voor over hebben adviseer ik toch de SB900. Met die firmware update zal het denk ik niet zo'n vaart lopen. Mocht er toch een update uitkomen en daarmee wordt echt iets verbeterd wat je tekort komt, zijn er velen wegen die naar Rome leiden. Is dit niet het geval (de verbetering dus) dan heb je wel de voordelen van de SB900.
Just my €0,02

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » za dec 06 2008 2:47 pm

ALE schreef:

Ik vroeg mij af of je de SB 900 ook kunt updaten als je in het bezit bent van de D 80 Nikon
Nee dat is helaas niet mogelijk. Op dit moment kan de update alleen worden uitgevoerd met een D700, D3 en D3x.
Hope this helps,
Dat moet natuurlijk te regelen zijn. Er zijn genoeg forumleden die een camera hebben waarmee het wel kan...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

GSAndré

Bericht door GSAndré » za dec 06 2008 2:57 pm

In Den Haag ben je altijd welkom :wink:
Enne up-loaden met mijn D90 ging prima !

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » za dec 06 2008 3:04 pm

GSAndré schreef:In Den Haag ben je altijd welkom :wink:
Roelof of zo lijkt me geschikter: hij woont in Sneek! 8)

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » za dec 06 2008 3:52 pm

Patrick schreef:
ALE schreef:

Hope this helps,
Dat moet natuurlijk te regelen zijn. Er zijn genoeg forumleden die een camera hebben waarmee het wel kan...
Vergeet de D300 niet :?
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

jtimmer
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jtimmer » za dec 06 2008 6:54 pm

Ik woon in Harlingen en dat is 25 km van Sneek, ik hoor het wel.....

Jeroen
http://www.jpix.me" onclick="window.open(this.href);return false;

Gesloten

Terug naar “Flitsers”