Super!! riem van Black Rapid

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Arend-ho

Re: Super!! riem van Black Rapid

Bericht door Arend-ho » do jun 18 2009 9:26 am

Riem wordt verscheept.
kreeg gisteren bericht dat ze uitgeleverd worden.
bovenstaande vraag kan ik nog niet beantwoorden. :wink:

Arend

TRP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door TRP » vr jun 19 2009 2:28 pm

Arend-ho schreef:Riem wordt verscheept.
kreeg gisteren bericht dat ze uitgeleverd worden.
bovenstaande vraag kan ik nog niet beantwoorden. :wink:

Arend
Kreeg gisteren ook het bericht dat de RS DR-1 Double Strap
verzonden is, ben benieuwd wanneer hij arriveert!

Grtz,
Twan
"Als je doet wat je leuk vindt, hoef je nooit te werken"
-Mahatma Gandhi, (1869-1948)-

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » vr jun 19 2009 4:00 pm

Twan.

vanzelfsprekend zal ik mijn bevindingen hier neerzetten
Ik ben ook benieuwd naar jouw bevindingen.
laat wat weten als je wilt.

Arend

Jack the Slipper

Bericht door Jack the Slipper » vr jun 19 2009 7:50 pm

Ik heb sinds januari dit jaar zo'n R strap. Bevalt meer dan prima maar d'r is toch 1 nadeel: de dubbele riem is zo stug dat hij makkelijk verschuift als je de camera een paar keer gepakt en weer teruggehangen hebt. Je schuift dus steeds de riem weer recht. Vooral als je geheugenkaarten, accu's en dergeljke in de riem stopt wordt hij eigenlijk veel te stug en stijf. Heb al wel eens gedacht er van dat siliconenelastiek onder te plakken waardoor hij stroever wordt aan de onderkant maar dat kan ik nog niet zo gevonden krijgen eigenlijk.

Ben van plan een D-haak te gaan halen bij de ijzerwarenzaak en een mooie gitaarriem bij de muziekwinkel. Maak ik gewoon zelf zo'n R-strap! Waarschijnlijk veel soepeler. Even naar de borduurshop m'n naam d'r op laten borduren en Jack heeft DE strap!!

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » di jun 30 2009 3:32 pm

Het mocht even duren maar heb hem vandaag binnen gekregen
zal hem de komende dagen is gaan testen.
jullie horen nog.
eerste indruk is dat het wel gaat werken
heb er 1 camera aan gehangen en dat beviel al..zonder de riem oid ingesteld te hebben.
afijn kan veel dingen neerzetten maar zal mij over een paar dagen weer melden.

Arend

pbreev

Bericht door pbreev » di jun 30 2009 9:30 pm

Bring it on!

Ik ben benieuwd.

Groet Patrick

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » vr jul 10 2009 2:41 pm

Zoals beloofd zou ik nog wat schrijven over de black rapid strap [ RS-DR1 ]
Een bubbel enveloppe dubbel gevouwen met een tuigje erin en geen verdere uitleg.
Is even goed kijken hoe de boel nu echt in elkaar zit maar dat was snel uitgevonden.
Mijn eerste reactie was……woow veel geld voor een beetje strap.

Tuig omgehangen en er 1 camera aan bevestigd. De eerste indruk: dat is wel oké
Naderhand ben ik hier wel van terug gekomen. Deze strap is gemaakt om twee camera’s aan te hangen anders hang je uit balans en voegt het niet. Het tuig gaat wrikken.
Een optie is evt om aan de andere kant een plunjezakje of objectief [ aan statiefgondel ] te hangen.

Diverse voettochten gemaakt van 2 uurtje met aan de ene kant een D300 met grip en 70-200mm VR er op en aan de andere kant de D700 met grip [ iets zwaarder dan de D300 ] met de 17-35.
Keurig in balans en wat een weelde…ik kan niet anders zeggen.
Geen afzakkende banden meer ! geen schouders die je continu omhoog zit te houden met als gevolg een nek waar je U tegen zegt na een dag.

Veters strikken of door je knieën gaan om een foto te nemen wordt zoveel makkelijker en was soms zelfs ondoenlijk om uit te voeren met twee losse straps.
Ik heb persoonlijk in diverse posities gestaan wat ik met twee losse straps niet aan zou durven.
Je objectieven hangen naar achteren toe dus niet meer naar de grond waardoor deze dus ook niet de grond kunnen raken. Erg vervelend op het strand oid. Objectief gelijk onder het zand.

Wat ook een groot voordeel is als je dan nog objectieven wilt wisselen of er een converter tussen wilt schroeven. Is dat je alleen de body of het objectief los haalt en de rest keurig blijft hangen waardoor je een handje extra vrij hebt. Wisselen gaat hierdoor zeer snel.

Het verende van de Optech straps, die ik normaal in gebruik had, heeft deze strap niet wat in het begin wat wennen is. Het draagcomfort is verder goed te noemen.
Ik heb meerder voettochten gemaakt met het warme weer en vond het goed dragen.

Je pakt je camera’s zowel links als rechts erg gemakkelijk en hangt ze net zo makkelijk weer weg.
Als je de strap, je kan ze op eigen lengte zetten, tekort is kan je tegen het probleem aan lopen dat als je in de portretstand wilt fotograferen de strap wat aan de korte kant is.

Op de fiets is ook geen enkel probleem en goed te doen.
Instappen in de auto om je snel te verplaatsen is wel mogelijk alleen zou ik er zelf voor kiezen de strap dan af te doen.

Over de kwaliteit kan ik deels wat zeggen. Strap ziet er goed en verzorgd uit.
Voelt degelijk genoeg aan om mijn camera’s aan te hangen.
Ik heb wat rampscenario’s gelezen op het wereldwijde web waarddoor je toch wat voorzichtig bent.
Aan de ander kant is het zo dat ze een verbeterde versie uitgebracht hebben dus neem aan dat ze hun zaakjes nu voor elkaar hebben. De tijd zal het leren.

Diverse keren onderweg gecheckt of alles nog naar behoren vast zat e.d. ik heb hier geen problemen mee ondervonden en hoop dat ook niet te krijgen in de toekomst.

Eindconclusie : voor iedereen die twee camera’s bezit en veel “ veldwerk” doet is het een zeker aan te bevelen strap.

http://www.blackrapid.com/double-strap.php

op dit moment nog steeds free shipping dus een totaal van 130 dollar [ +- 90 a 95 euro ]

en mocht je vragen hebben stel je ze maar. Ik zal proberen antwoord te geven.

Er zijn nog een paar forumgebruikers die deze strap ondertussen in hun bezit hebben.
Als men aanvullingen heeft gooi ze er op zou ik zeggen !

Groeten : Arend

Jur
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jur » vr jul 10 2009 3:11 pm

MIsschien lezenswaard als waarschuwing? http://forums.dpreview.com/forums/read. ... e=32330594
Jur

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » vr jul 10 2009 7:21 pm

die waarschuwing is al eerder gegeven in het draadje.
blackrapid heeft iedereen die de eerste lichting had nieuwe ConnectR-2 connectors toegezonden.
in mijn ogen kan alles breken of stuk gaan
controleren is het advies.
ook mijn optechs controleeer ik nog regelmatig op fouten.
neemt niet weg dat je baalt als je boeltje op de grond ligt.

ik zeg npo even bellen voor een knappe verzekering.

Arend

Brava
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Brava » zo jul 12 2009 6:30 pm

Ha Arend,

Kun je ook aangeven waarom je specifiek voor de Double R strap hebt gekozen en b.v. niet voor de (Double R strap kit) dus 2 enkele riemen incl. koppelstuk dus zowel geschikt enkele riem voor 1 kamera en met tweede riem en koppelstuk voor 2 kamera gebruik?

Groet Theo

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » zo jul 12 2009 6:45 pm

mm kan ik wel en niet.
meestal loop ik met 2 camera's als ik op pad ga en zelden met 1
mocht ik toch met 1 lopen voldoet de optechstrap prima

Arend

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » zo jul 12 2009 10:56 pm

Beste Arend, ik heb nog wat vragen.

Had je de camera met de 70-200 vastgemaakt aan het objectief en de 17-35 aan de body ?

Hoe schat je in dat het tuigje zich houdt met een d3 + 14-24 en een d3 + 70-200 ? Wordt dat niet te zwaar denk je ? of een 200 /2 ?

Is het nog een beetje te combineren met een rugzak of gaat dat helemaal niet ?

En zou je met een camera links en eentje rechts nog een om je nek kunnen hangen ? Of zou je 2 connect r-2's aan 1 riem kunnen hangen zodat je een 200 /2 met een D3 dubbel vast kan maken ?

alvast dank,

Michael
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » ma jul 13 2009 12:06 pm

a90 schreef:Beste Arend, ik heb nog wat vragen.

Had je de camera met de 70-200 vastgemaakt aan het objectief en de 17-35 aan de body ?

Hoe schat je in dat het tuigje zich houdt met een d3 + 14-24 en een d3 + 70-200 ? Wordt dat niet te zwaar denk je ? of een 200 /2 ?

Is het nog een beetje te combineren met een rugzak of gaat dat helemaal niet ?

En zou je met een camera links en eentje rechts nog een om je nek kunnen hangen ? Of zou je 2 connect r-2's aan 1 riem kunnen hangen zodat je een 200 /2 met een D3 dubbel vast kan maken ?

alvast dank,

Michael
Michael.

70-200 hing idd aan de gondel met daar aan vast de D300 en de 17-35 aan de D700 en die weer aan de blackrapid.
beiden met grip overigens
is een D3 heel veel zwaarder dan een D700 met grip ?? ik denk dat dat wel mee zal vallen. en kwa gewicht van de objectieven denk ik dat dat goed te doen is.

een 200F2 wordt denk ik te zwaar [ +- 3kg ]...buiten het feit om dat ik niet graag dat soort gewichten aan deze riem zou hangen is het iets gevoelsmatig en heeft het ook wel te maken met waarde van de lens. :shock:
Ik zie mijzelf niet zo snel mijn 200-400 vastklikken [ oke 3,5 kilo ] :roll:

wat betreft je rugzak zou ik het niet weten daar ik die nooit om heb. als ik even simpel nadenk zou het moeten kunnen.
moet je wel eerst je rugzak omdoen en dan pas de starp. [ ivm banden ] wil het voor je uit proberen maar kom ik dan nog op terug.
even een rugzak regelen...haha

een camera om je nek zal verder geen probleem zijn.

de laatste optie die je noemt zou misschien kunnen maar dan hangt het nog maar aan 1 haak.
en dan zou je de 200F2 aan de gondel willen vastmaken en 1 aan de D3 ?
en dan tezamen aan de musketonhaak ?

laat maar weten....ik regel vanavond of morgen wel een rugzak om te testen of dat kan.

Arend

luxer

Bericht door luxer » zo jul 19 2009 11:05 am

Ondertussen 8 weken geleden de riem besteld bij Blackrapid.com. Echter nog steeds niet binnen. 3 weken geleden hierover contact gehad met Blackrapid en kreeg als antwoord:"Sorry dat je de riem nog niet ontvangen hebt. Ik zal je adres nakijken en opnieuw de bestelling verzenden"? Ondertussen twee keer een track en trace nummer gekregen wat niet werkt? Vind het allemaal wat vaag en dit is voor mij de eerste keer dat ik problemen heb met verzendingen uit de USA. Normaal heb ik toch altijd binnen 4 weken een bestelling binnen. Heeft iemand anders ervaring met dergelijke levertijden bij Blackrapid.com?

Groet.
Laatst gewijzigd door luxer op zo jul 19 2009 12:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » zo jul 19 2009 12:02 pm

@arend, nog dank voor de antwoorden.

Ik dacht eigenlijk met de laatste optie om 2 bevestigingspunten te hebben, eentje aan de camera en eentje aan het objectief die met zijn 2 en aan de riem bevestigd zijn.

@Luxer, vervelend bericht, laat weten hoe het is afgelopen. Ik heb zelf wel vaker lang meoten wachten (tot 6 weken) voordat iets binnenkwam.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”