compositie (met POLL )

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.

Welke methode voor de compositie vind jij het meest van toepassing op Fotografie

1. derden-regel
14
29%
2. gulden snede
12
24%
3. diagonaal methode
12
24%
4. een andere / geen van bovenstaande
11
22%

Totaal aantal stemmen: 49

luc
Forumlid
Forumlid

Re: compositie (met POLL )

Bericht door luc » do aug 27 2009 4:21 am

Patrick schreef:Duhhhh. Ik heb ze standaard aan staan. Ideaal. Maar diagonale lijntjes heb ik nog nooit gezien... :huh:
Het kan ook wel eens heel verhelderend werken om heel die kermis in je zoekerbeeld een keer uit te schakelen Patrick.

Probeer het maar eens zou ik zeggen.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » do aug 27 2009 12:29 pm

luc schreef:
Patrick schreef:Duhhhh. Ik heb ze standaard aan staan. Ideaal. Maar diagonale lijntjes heb ik nog nooit gezien... :huh:
Het kan ook wel eens heel verhelderend werken om heel die kermis in je zoekerbeeld een keer uit te schakelen Patrick.

Probeer het maar eens zou ik zeggen.
Ik meen er geen last van te hebben... Wat zou het doel van deze operatie zijn? Niet meer in hokjes denken?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » wo sep 09 2009 7:48 pm

Ik geloof persoonlijk ook niet in bindende regels voor compositie. Heb stiekum toch wel even gekeken naar de verdeling van de scherpstelpunten op m'n D300 en er liggen er nogal wat op de DM lijnen...
Ik kan het zelf niet in beeld brengen, wellicht iemand die handig is met knippen/plakken dit eens wil proberen zichtbaar te maken?
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”