Prijs D700

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Prijs D700

Bericht door Patrick » di nov 10 2009 5:42 pm

Cees Laarman schreef:Saturn en MM zijn één en hetzelfde concern.
Dat maakt toch niets uit. Ze tegen elkaar uitspelen lukt evengoed wel.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » di nov 10 2009 5:51 pm

als iemand het is gelukt de opmerking van Tom ten uitvoer te brenegen mag hij/zij het roepen
altijd weer even leuk om over na te denken.

Arend

patrick91

Bericht door patrick91 » di nov 10 2009 6:30 pm

Cees Laarman schreef:Saturn en MM zijn één en hetzelfde concern.
Yep, dat klopt :)

Theo van der Heijden
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Theo van der Heijden » di nov 10 2009 6:39 pm

Als je nog even wacht met beslissen moet je weer nadenken of het niet toch een D800 moet worden :wink:
Theo van der Heijden
Lid NCN
[flickr=http://www.flickr.com/photos/theo_vanderheijden/]

flitslicht

Bericht door flitslicht » di nov 10 2009 6:45 pm

Is misschien wel een idee... D700 aanbieden voor €1600: "bel nu 0900....(kosten €1 per minuut)". Dan zet je iedereen eindeloos in de wacht en nadat er 600 minuten gebeld is verkoop je hem aan degene die dan toevallig belt. Je doet niets verkeerd (alle grote bedrijven doen iets vergelijkbaars) en het werk beperkt zich tot één telefoontje, want als je opneemt heb je gegarandeerd een blije koper aan de lijn die niet weet hoe snel hij langs moet komen. Die honderd kwade mensen krijg je nooit te zien. Zakendoen anno 2009 :ugeek:

patrick91

Bericht door patrick91 » di nov 10 2009 6:57 pm

Zo wordt er inderdaad zaken gedaan maar ik bel geen 0900 nummers tenzij het lokaal tarief is.. dus aan mij hebben ze niets :)
Ik belde met het filiaal in Rotterdam hoor, niet naar een "service"nummer.

patrick91

Bericht door patrick91 » wo nov 11 2009 10:45 pm

1748 euro:
http://www.topfoto.nu/nederlands/catalo ... gory/1191/

kent iemand die shop? Op google vind ik er maar 1 hit en daar hebben ze het over een Zwitserse winkel..

Brava
Forumlid
Forumlid

Bericht door Brava » do nov 12 2009 11:50 am

Zou het stijgen van de prijzen ook niet te maken hebben met de aankomende feestdagen die praktisch worldwide worden aangegrepen nav de toenemende vraag dus ook de prijzen te verhogen. Zelf koop ik dan ook liever na de bekende december koorts meestal scheelt dat wel meer dan een paar tientjes.

pixelpeter
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door pixelpeter » do nov 12 2009 1:54 pm

Ik volg dit forum-item met veel interesse omdat ik binnenkort een D700 wil aanschaffen. En ik volg uiteraard de prijsontwikkeling.
Ik zie geen tekenen van stijgende prijzen. Integendeel; deze week is gemiddeld (Konijnberg, Foka, Topdeals, CameraNu, Kamera Express) een
D700 weer twee tientjes goedkoper geworden :) . Over wat de invloed van de decembermaand op de prijs zal zijn; daarover kan je 2 theorieën
aanhangen. 1e Zoals Brava, die denkt dat de verkopers van een soort koopkoorts willen profiteren en dus de prijzen hoog houden.
Of 2e (en dat denk ik) dat de grotere (web)winkelketens het jaar 2009 zo hoog mogelijk willen afsluiten en dus de verkoop stimuleren met
lagere prijzen. Persoonlijk wil ik nog wachten tot eind december maar zal eventueel wachten tot 1 of 2 weken in januari. (ik heb overigens in de afgelopen
weken al speciaal 2 lenzen voor die D700 gekocht). MediaMarkt en Saturn hebben in mijn ervaring nooit interessante camera prijzen in het topsegment.
Dat vergeleken met bovengenoemde webwinkels. Het enige dat eventueel bij MediaMarkt de moeite waard is dat ze altijd eens in het jaar (en ik denk
ergens in januari) een z.g. BTW vrije verkoop houden :D . Maar die duurt slechts één dag (dwz één dag voor camera's, één (andere) dag voor tv's, voor PC's etc.)
PixelPeter
PixelPeter
Al 50 jaar amateur

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » do nov 12 2009 2:00 pm

Je kan maar beter nooit nadenken over de prijs. Bedenk zelf wat je uit wilt geven en wacht totdat hij die prijs heeft en dan kopen. Als je een maandj wacht is er weer wat van de prijs af, zo zal het altijd blijven gaan.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gobert
Clublid
Clublid

Bericht door Gobert » do nov 12 2009 2:04 pm

Ik vergeet ook altijd de prijs zsm na aanschaf van het object
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

Myriad

Bericht door Myriad » do nov 12 2009 6:26 pm

pixelpeter schreef:MediaMarkt en Saturn hebben in mijn ervaring nooit interessante camera prijzen in het topsegment.
Ondanks dat MM vaak duurder is, kun je bij hun (tegenwoordig?) dezelfde kamera bestellen tegen dezelfde prijs als bijv. een KE. Je moet het alleen wel even weten en aangeven. Dat heb ik van een MM verkoper in Utrecht gehoord. Of dit alleen lukt bij die verkoper of dat MM filiaal weet ik niet. Het is maar dat je het weet ...
Hoe lang de levertijd dan is, weet ik niet.

Wessel
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Wessel » vr nov 13 2009 12:45 pm

M.Oorthuis schreef:Je kan maar beter nooit nadenken over de prijs. Bedenk zelf wat je uit wilt geven en wacht totdat hij die prijs heeft en dan kopen. Als je een maandj wacht is er weer wat van de prijs af, zo zal het altijd blijven gaan.
Inderdaad.
Afgelopen woensdag voor 1826 euro de D700 gekocht bij Foka. Koop altijd bij een zaak met een toonbank, geeft een beter gevoel als dat vitruele geshop. En Foka is gewoon heel scherp met de prijzen.
Had diezelfde middag mijn d300 + 18-200VR verkocht en kon niet wachten. Het was gewoon het goede moment.
Ik kijk ook niet meer terug, wordt je soms alleen maar ziek van. En voor de mensen die er ongeveer 2000 voor hebben betaald afgelopen januari oid hebben er al wel een jaar plezier van gehad.

mvgr,
Wessel.
D810 + D700 | 14-24 2.8 | 24-70 2.8 | 70-200 2.8 VR2 | 50 1.4 | SB900
-------------------------------
http://www.flickr.com/photos/wriezebos/

patrick91

Bericht door patrick91 » vr nov 13 2009 12:58 pm

Van harte met je aankoop!
Ik kom denk ik ook bij foka terecht want ik heb nog een tegoedbon..
En over die prijzen.. waar het topic eigenlijk over ging.. jij koopt hem eergisteren voor 1826, nu is hij in bestelling en kost 1848.. Dat was wat ik bedoelde..
2 tientjes is 2 tientjes zeg ik altijd maar! Als het op straat ligt pak ik het ook :)

patrick91

Bericht door patrick91 » vr nov 13 2009 10:23 pm

Was toevallig op zuidplein, saturn binnengelopen.. welke camera zoekt u? d700.. is dat een nieuw model? Nee die hebben we niet, krijgen we ook niet volgens mij..

Mijn dochter is wel erg blij met haar ipod nano.. daar kwamen we in eerste instantie ook voor.

Nu op zoek naar een d700 want mijn spullen zijn allemaal verkocht.

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”