Prijs D700
Prijs D700
Hoi hoi
Ik wil me de D700 body kopen en ben regelmatig op de websites van camera nu en konijnenberg.
De laatste maand zakt de prijs elke week gemiddeld 10 tot 15 Euro.
Hoe lang denken ze dit nog vol te houden ? Wat ik Bedoel Waar moet je aan denken aan de ondergrens (prijs ) Van deze camera.
Ik wil me de D700 body kopen en ben regelmatig op de websites van camera nu en konijnenberg.
De laatste maand zakt de prijs elke week gemiddeld 10 tot 15 Euro.
Hoe lang denken ze dit nog vol te houden ? Wat ik Bedoel Waar moet je aan denken aan de ondergrens (prijs ) Van deze camera.
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Prijs D700
Ik had hem al een tijdje niet meer gezien...Marten schreef:
"In the long run we are all dead"
Keynes
http://en.wikiquote.org/wiki/John_Maynard_Keynes

Op de goedkoopste nieuwste camera blijf je wachten...

Gewoon binnenkort besluiten of je je spaarvarken gaat mishandelen.
Je mag heel even mopperen dat ie zo duur was, en dan er lekker van gaan genieten..
Groeten Eelco

http://500px.com/EelcoVandeKamp
De ratio:
Canon schijnt binnenkort de prijzen te gaan verhogen. De Japanse Yen blijft redelijk sterk t.o.v. de euro. De kans dat Nikon dat ook gaat doen is niet ondenkbeeldig (conclusie: snel kopen).
Mahaar: een D700x zit ook in de pipeline. En dan gaat de D700 misschien nog wel wat in prijs dalen. (conclusie: ff wachten nog).
De emotie:
Heb je nu het geld? Wil je ermee aan de slag nu het buiten hartstikke mooi is (herfst)? Nu kopen. Die paar tientjes....
Canon schijnt binnenkort de prijzen te gaan verhogen. De Japanse Yen blijft redelijk sterk t.o.v. de euro. De kans dat Nikon dat ook gaat doen is niet ondenkbeeldig (conclusie: snel kopen).
Mahaar: een D700x zit ook in de pipeline. En dan gaat de D700 misschien nog wel wat in prijs dalen. (conclusie: ff wachten nog).
De emotie:
Heb je nu het geld? Wil je ermee aan de slag nu het buiten hartstikke mooi is (herfst)? Nu kopen. Die paar tientjes....
-
- Forumlid
D-90s schreef:Je mag heel even mopperen dat ie zo duur was, en dan er lekker van gaan genieten..
Groeten Eelco
Samenclusie:joepert schreef:Heb je nu het geld? Wil je ermee aan de slag nu het buiten hartstikke mooi is (herfst)? Nu kopen. Die paar tientjes....
Kopen!
Ik heb de D70s, maar was zo langzamerhand toe aan een D300.
De prijs daarvan was sinds midden vorig jaar al een tijdje constant en voorspelbaar aan het zakken (ik hield het per week bij),
terwijl ik ervoor aan het sparen was. Toen ik het geld bij elkaar had, hoopte ik dat ie nog zo'n 200 euro zou zakken.
Dat is niet gebeurd, om twee redenen: de goedkopere D90 stopte z'n prijsval (er moet genoeg prijsverschil blijven, anders kannibaliseer je op je produktlijn)
en de algehele prijsverhoging.
Ik heb hem daarom 10 maanden geleden toch maar eerder gekocht, voor dezelfde laagst mogelijke nieuwprijs als wat ie nu kost.
Het is zeker de moeite waard om de prijsdaling in de gaten te houden (als je je nog kan inhouden; je houdt bijv. geld over voor objectieven),
maar introductie van een goedkoper model (D300s) in de line-up doet de prijsval een keer stoppen.
Het prijsverschil tussen de D300s en de D700 zal zo'n 25-30 procent blijven, anders verkoopt de D300s niet (elke camera klasse heeft z'n eigen prijsklasse).
Dat prijsverschil is er nu al. De prijsval van de D700 zal m.i. daarom in hetzelfde tempo gaan als die van de D300s (die camera is er net en zal niet zo snel in prijs zakken).
Een aangekondigde prijsverhoging van Canon doet ook al geen goed. Als er een D700x komt, dan zal die de D700 niet veel goedkoper maken, maar zelf zo'n 20-25% duurder zijn.
Ik kom daarom tot dezelfde aanbeveling: als je nu het geld ervoor (over) hebt; dan zou ik hem nu kopen, dan kun je er nu mee fotograferen.
De prijs daarvan was sinds midden vorig jaar al een tijdje constant en voorspelbaar aan het zakken (ik hield het per week bij),
terwijl ik ervoor aan het sparen was. Toen ik het geld bij elkaar had, hoopte ik dat ie nog zo'n 200 euro zou zakken.
Dat is niet gebeurd, om twee redenen: de goedkopere D90 stopte z'n prijsval (er moet genoeg prijsverschil blijven, anders kannibaliseer je op je produktlijn)
en de algehele prijsverhoging.
Ik heb hem daarom 10 maanden geleden toch maar eerder gekocht, voor dezelfde laagst mogelijke nieuwprijs als wat ie nu kost.
Het is zeker de moeite waard om de prijsdaling in de gaten te houden (als je je nog kan inhouden; je houdt bijv. geld over voor objectieven),
maar introductie van een goedkoper model (D300s) in de line-up doet de prijsval een keer stoppen.
Het prijsverschil tussen de D300s en de D700 zal zo'n 25-30 procent blijven, anders verkoopt de D300s niet (elke camera klasse heeft z'n eigen prijsklasse).
Dat prijsverschil is er nu al. De prijsval van de D700 zal m.i. daarom in hetzelfde tempo gaan als die van de D300s (die camera is er net en zal niet zo snel in prijs zakken).
Een aangekondigde prijsverhoging van Canon doet ook al geen goed. Als er een D700x komt, dan zal die de D700 niet veel goedkoper maken, maar zelf zo'n 20-25% duurder zijn.
Ik kom daarom tot dezelfde aanbeveling: als je nu het geld ervoor (over) hebt; dan zou ik hem nu kopen, dan kun je er nu mee fotograferen.
Laatst gewijzigd door Myriad op za dec 18 2010 11:00 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forumlid
En even de NL prijzen vergelijken met die van onze ooster-buren.
http://www.nikon.de/downloads/A==/Vd5Xz ... 102009.pdf
Dat gaat, gok ik, niet heel veel opleveren. Prijzen liggen in Duitsland volgens mij ietsje hoger dan in NL, en de korting is met 10 % (alleen op objectief en dus niet op de camera) niet zeer hoog te noemen. Al met al moet je wel heel dichtbij wonen wil je er misschien iets aan hebben.
- Cees
- Forumlid
Ja, en dan moet je voor een Nederlandstalig handboek weer betalen, of zelf uitprinten van internet.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
-
Onlinegijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Beste D,
Voor een komische noot: als je wacht tot je een ons weegt vind je de kamra te zwaar.
Kamera's worden in winkels verhandeld tegen dagkoersen, je kan net zo goed gaan speculeren in Yens en dollars op de valutamarkt.
Over die Duitse actie: klinkt leuk tot je gaat lezen: 10% korting op accesoires (zonder te omschrijven welke, hoort daar een lens ook bij?) ook staat niet onmschreven op welke prijs de korting word gegeven (advies of verkoopprijs).
Conclusie: de extra reiskosten zullen zelden de moeite waard zijn.
Onze zuiderburen (verwant met Nikon Frankrijk) hadden vorig jaar een actie waarbij 1 van de voorwaarden was uitkering op een Belgische bankrekening, om "smokkel" tegen te gaan...
Mijn ervaring is dat je met een goed gesprek bij een bevriende handelaar met minder moeite een vriendelijker prijs kan krijgen.
Groeten, GIjs
Voor een komische noot: als je wacht tot je een ons weegt vind je de kamra te zwaar.
Kamera's worden in winkels verhandeld tegen dagkoersen, je kan net zo goed gaan speculeren in Yens en dollars op de valutamarkt.
Over die Duitse actie: klinkt leuk tot je gaat lezen: 10% korting op accesoires (zonder te omschrijven welke, hoort daar een lens ook bij?) ook staat niet onmschreven op welke prijs de korting word gegeven (advies of verkoopprijs).
Conclusie: de extra reiskosten zullen zelden de moeite waard zijn.
Onze zuiderburen (verwant met Nikon Frankrijk) hadden vorig jaar een actie waarbij 1 van de voorwaarden was uitkering op een Belgische bankrekening, om "smokkel" tegen te gaan...
Mijn ervaring is dat je met een goed gesprek bij een bevriende handelaar met minder moeite een vriendelijker prijs kan krijgen.
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Ik woon een paar km van de duitse grens en ben al bij de buren gaan gluren.Marten schreef:En even de NL prijzen vergelijken met die van onze ooster-buren.
Maar helaas de prijzen vallen hier een stuk duurder uit.
Mijn D70 heb ik idd in Duitsland gekocht wat me toen € 300,-- scheelde maar toen hadden hun een lager btw tarief.
En wat de nederlandse gebruiksaanwijziging betref die heb ik ook van de buren gekregen. Even een mailtje gestuurd.
- Cees
- Forumlid
Misschien ook eens even over de andere grens gluren?
Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
- Henri
- Forumlid
Ook duurder.......... :mrgreen:
:mrgreen:

D500 + D750 // Tamron 24-70mm f/2.8 VC + Sigma 35mm fl/1.4 Art + AFS VR 105mm f/ 2.8G ED micro + AF-S 70-200mm f/2.8G ED VRII + AF-S 200-500mm, etc.etc.
- Jolanda
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Sluit me aan bij Cees: bij de Zuiderburen is de D700 ook nog duurder. Hou dit goed in de gaten.
Jolanda
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
-
- Forumlid
Over het algemeen is Nederland goedkoper dan menig ander Europees land.
Uitzondering kan zijn soms: Engeland en Oost-Europese landen. Wat betreft de laatste, dat werkt alleen als je er naar toe gaat. En dan krijg je ook nog gedonder als je een garantiezaakje krijgt.
Engeland is niet zo'n punt, ook qua verzendingskosten. Maar het is zeker niet zo dat het daar altijd goedkoper is. Maar een 16-85 Vr kan je nu voor rond €400 kopen. Rekening houdend met verzendkosten scheelt het je denk ik toch zo'n €75,-
Uitzondering kan zijn soms: Engeland en Oost-Europese landen. Wat betreft de laatste, dat werkt alleen als je er naar toe gaat. En dan krijg je ook nog gedonder als je een garantiezaakje krijgt.
Engeland is niet zo'n punt, ook qua verzendingskosten. Maar het is zeker niet zo dat het daar altijd goedkoper is. Maar een 16-85 Vr kan je nu voor rond €400 kopen. Rekening houdend met verzendkosten scheelt het je denk ik toch zo'n €75,-