Nikon 80-400mm f4.5-5.6D ED VR AF

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
Francis

Re: 80-400 VR

Bericht door Francis » zo apr 01 2007 1:26 am

George Fennes schreef:Mijn dochter heeft de 80-400 VR Nikkor, maar in zijn klasse is dit het enige echt goede objectief.
Een Sigma 80-400 OS of een Tokina 80-400 kan hier echt niet tegenop.
We hebben hem tweedehands voor 1000 euro op de kop kunnen tikken.
In het begin zaten we tegen de prijs aan te hikken, maar achteraf is hij zijn prijs meer dan waard en is het een koopje gebleken.

Groetjes George
Wow, dit spreek ik even tegen, ik heb beide lenzen gehad, zowel de Nikkor 80-400 als de Sigma 80-400 ( in bruikleen gedurende enkele weken ) Mijn keuze viel al snel op de Sigma, een stuk scherper op 400 mm dan de Nikkor en de OS is beter dan de VR. De tokina heb ik nooit zelf getest, ik weet alleen dat deze geen stabilisatie heeft.

harry bul

Re: 80-400 VR

Bericht door harry bul » zo apr 01 2007 10:37 am

Francis schreef:
George Fennes schreef:Mijn dochter heeft de 80-400 VR Nikkor, maar in zijn klasse is dit het enige echt goede objectief.
Een Sigma 80-400 OS of een Tokina 80-400 kan hier echt niet tegenop.
We hebben hem tweedehands voor 1000 euro op de kop kunnen tikken.
In het begin zaten we tegen de prijs aan te hikken, maar achteraf is hij zijn prijs meer dan waard en is het een koopje gebleken.

Groetjes George
Wow, dit spreek ik even tegen, ik heb beide lenzen gehad, zowel de Nikkor 80-400 als de Sigma 80-400 ( in bruikleen gedurende enkele weken ) Mijn keuze viel al snel op de Sigma, een stuk scherper op 400 mm dan de Nikkor en de OS is beter dan de VR. De tokina heb ik nooit zelf getest, ik weet alleen dat deze geen stabilisatie heeft.[/quot
Nou francis dat spreek ik dan weer even tegen 80/400 VR nikkor is stukken beter dan de 80/400 OS sigma en ook ik heb het uitgeprobeerd en de sigma viel al snel af. ik heb vele foto's waar je op kunt zien dar de nikkor echt scherp is op 400mm. heb hier al eens in link geplaatst naar foto's.

Harry

Francis

Bericht door Francis » zo apr 01 2007 10:43 am

Misschien had ik dan een minder goed exemplaar van de nikkor en een heel goed exemplaar van de sigma? Er zijn wel degelijk onderlinge verschillen tussen dezelfde lenzen. :wink:

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Brenzef » zo apr 01 2007 10:44 am

En zo is dit onderwerp een welles nietus spelletje geworden.

Er is verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Francis

Bericht door Francis » zo apr 01 2007 10:48 am

Belangrijkste is dat je tevreden bent over de lens die je zelf hebt :)

harry bul

Bericht door harry bul » zo apr 01 2007 10:52 am

Francis schreef:Belangrijkste is dat je tevreden bent over de lens die je zelf hebt :)
het is geen welles nietes spelletje absoluut niet maar als je leest dat de sigma veel scherper is en je weet dat dat beslist niet zo is dan moet ik toch even reageren.was dat wel zo geweest had ik waarschijnlijk ook een sigma gehad Nikkor is voor mij beslist niet het beste wat er is.maar toevallig de 80/400 VR wel..

Harry

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » zo apr 01 2007 11:05 am

Even een vraagje... Hoe komt het dat er verhoudingsgewijs meer Nikkor 80-400 VR's gebruikt te koop zijn dan dat er Sigma 80-400 OS gebruikt te koop zijn? :-)
Ik ben hier incognito...

Francis

Bericht door Francis » zo apr 01 2007 11:09 am

Leeuwarden schreef:Even een vraagje... Hoe komt het dat er verhoudingsgewijs meer Nikkor 80-400 VR's gebruikt te koop zijn dan dat er Sigma 80-400 OS gebruikt te koop zijn? :-)
Een Nikkor 80-400 gebruiker zal zeggen : omdat er gewoon veel meer Nikkors verkocht zijn, een Sigma 80-400 gebruiker zal zeggen : omdat de Sigma 80-400 zo goed is dat ze amper 2de hands te vinden zijn :wink:

Nah . . . grapje, ik heb geen idee . . . heeft voor mij ook geen belang, zoals ik al eerder vermeldde : zolang jij blij bent met je lenskeuze zit je gewoon goed :)

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » zo apr 01 2007 11:14 am

Is ook zo. Ik vind het wel jammer dat die Sigma niet leverbaar is. Wat ik ervan gelezen heb moet dat ding in ieder geval van 300-400mm diafragma wijd open, een stuk beter zijn als de Nikkor. Speurtochten op het web naar plaatjes met die specs bevestigen dat.
Ik ben hier incognito...

Francis

Bericht door Francis » zo apr 01 2007 11:16 am

Leeuwarden schreef:Is ook zo. Ik vind het wel jammer dat die Sigma niet leverbaar is. Wat ik ervan gelezen heb moet dat ding in ieder geval van 300-400mm diafragma wijd open, een stuk beter zijn als de Nikkor. Speurtochten op het web naar plaatjes met die specs bevestigen dat.
ik deze middag een bezoekje brengen aan de Olmense Zoo in Belgie, later volgen er wel enkele foto's ( ik neem enkel mijn Fuji S5 Pro mee en mijn Sigma 80-400 :wink:

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » zo apr 01 2007 11:19 am

Francis, nu ben ik even heel benieuwd... Wat ik heb kunnen vinden aan info is dat de AF van de Sigma sneller is als de AF van de Nikkor. Op DP review was iemand die het geluid opgenomen had van een komplete scherpstel-cyclus en op basis daarvan in ieder geval kon aantonen dat de Sigma sneller was dan de Bigma (!). Wat is jouw ervaring aangezien je beide lenzen hebt (gehad)?
Ik ben hier incognito...

Francis

Bericht door Francis » zo apr 01 2007 11:32 am

Leeuwarden schreef:Francis, nu ben ik even heel benieuwd... Wat ik heb kunnen vinden aan info is dat de AF van de Sigma sneller is als de AF van de Nikkor. Op DP review was iemand die het geluid opgenomen had van een komplete scherpstel-cyclus en op basis daarvan in ieder geval kon aantonen dat de Sigma sneller was dan de Bigma (!). Wat is jouw ervaring aangezien je beide lenzen hebt (gehad)?
Kijk, welke van beiden je ook gebruikt, 't zijn geen snelle AF-ers, maar vergeet ook niet dat de body waarop je de lenzen gebruikt een rol speelt.
Ik ga er van uit dat het snelheidsverschil tussen beide lenzen eerder verwaarloosbaar is. Zeker in vergelijking met een AFS-lens, dan ga je pas het verschil opmerken.
De Nikkor heeft één groot voordeel : bewaart voor latere verkoop zeker beter zijn waarde dan de Sigma . . . ik heb de Sigma 80-400 kunnen kopen voor 600€

Leeuwarden
Forumlid
Forumlid

Bericht door Leeuwarden » zo apr 01 2007 11:36 am

Ik heb de VR op een D200 gebruikt. Ik heb altijd begrepen dat de Sigma vanwege zijn interne AF motor net iets sneller zou moeten zijn. In theorie tenminste :-)
Ik ben hier incognito...

Gert Wagelaar

Bericht door Gert Wagelaar » zo apr 01 2007 1:03 pm

Deze Sigma Nikon welles nietes discussie hoort volgens mij niet thuis op dit forum, op dit forum wil je vooral geïnformeerd worden over Nikon producten, als je voor een Nikon systeem kiest heb je daarbinnen voldoende mogelijkheden om een keuze te maken naar elk nivo van lenzen. De professionele lenzen van Nikon die zijn gemerkt met de gouden rand voldoen uitstekend, ik heb dan ook geen behoefte aan discussies Sigma, Tokina, Tamron, of andere derderangs goden, beter dan Nikon, zeker niet, als dat niet met feiten en beelden worden gestaafd. Wat heb ik er aan, ook de napraters die wel eens bij de fotohandel met een lens in de handen hebben gestaan, of een middagje op de clubdag hebben gewerkt, kunnen mijns inziens niet inhoudelijk meepraten over het product. We moeten wel proberen elkaar goed te blijven informeren.

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”