Cees Laarman schreef:Aan de andere kant, George, heeft Hans Braakhuis er een heleboel tijd en moeite ingestopt om één en ander te verzamelen.....George Fennes schreef:Je hebt gelijk E.M. de Klerk,Ik hecht ook weinig waarde aan de lijstjes van de heer Braakhuis.
Het is mij al eerder opgevallen dat de heer Braakhuis erg bevooroordeeld is en ik vind het zelfs arrogant om telkens naar jezelf te wijzen als DE autoriteit, dat stoort me.
De één gebruikt het als leidraad en de ander trekt zich er niets van aan. :mrgreen:
Beste Cees het feit dat iemand er veel tijd in steekt wil nog niet zeggen dat de conclusie die getrokken wordt of de te volgen procedure om tot die conclusie te komen de juiste is.
Verder vind ik het arrogant om telkens naar jezelf te wijzen als autoriteit op het gebied van . . . . dat is gewoon irritant.
En dan te bedenken dat de heer Braakhuis vrijwel nooit zelf echt testen uitvoert, maar afgaat op hetgeen anderen zeggen.
De ene die test zal meer de nadruk leggen op optische kwaliteit en de ander laat de duurzaamheid verder meewegen of het gebruiksgemak, snelheid enz.
Je kan die testen pas bundelen als men exact dezefde maatstaven aan de dag legt, exact dezelfde testen uitvoert enz.
Daarom geven deze testen een totaal vertekent beeld van de werkelijkheid zo ook met de Nikkor 28-70mm.