Voor zover ik weet heeft elke D7000 een "auto stand", namelijk dat groene symbool op de linker draaiknop.Patrick schreef:Kan je aangeven wat "ziet er niet uit" in dit geval is. Ik meende dat de auto stand toch niet zo slecht zou moeten zijn.Colweb schreef:De D7000 is mijn eerste Nikon en zelfs mijn eerste digitale spiegel reflex. Moet zeggen dat het wel even schrikken is als je hem op automatisch laat staan en je eerste foto's op de computer ziet. Die zien er niet uit...
Mijn camera heeft geen auto-stand, dus ik kan het niet zelf testen.
Mijn eerste foto's (alweer gewist - kan ze dus niet meer laten zien) waren genomen direct nadat ik de camera uit de doos gehaald had. Dus geheugen kaart en accu erin, een lens erop richten en klikken. Vond de kleur niet echt geweldig, niet scherp wat ik scherp wilde hebben en de foto's waren allemaal overbelicht.
Dat ziet er dan dus niet uit. Pas als je het AF systeem beter begint te begrijpen lukt het ook om dat scherp te krijgen wat je scherp wil hebben. En de kleur? Belichtingscorrectie van -3/6 (menu b5) en het overbelicht zijn is opgelost waardoor de kleur ook gelijk goed is.
De handleiding heeft niet voor niets meer dan 300 bladzijden. Mijn eerste 400 foto's heb ik gemaakt om het effect van alle verschillende instellingen te kunnen zien.