Gebruikerservaringen met de MB D200 handgreep

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
wil
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door wil » ma mei 21 2007 1:18 pm

Cali schreef:
wil schreef: Enige probleem wat ik gehad heb is het afbreken van het witte plastic klemmetje dat accu op zijn plaats houdt.
Ja, daar heb ik ook last van. Slechts 1 ia afgebroken dus gebruik nu de andere maar is wel erg stom. Heb de grip nog amper gebruikt (maar al wel in oktober gekocht).

Heb je er al een oplossing voor (terug gebracht naar winkel o.i.d.)?

groet Cali
gerepareerd onder garantie. Kon er op wachten. Ik woon vlak bij Nikon Service Point. :D

Rogier

Bericht door Rogier » ma mei 21 2007 1:39 pm

Ik heb inmiddels ook een D200 met grip gekocht. Moet zeggen dat de grip inderdaad minder is gebouwd dan de body. Als je 'm goed vast draait zit ie prima, maar ik merk dat ik 'm regelmatig weer even goed vast moet draaien.

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » ma mei 21 2007 1:42 pm

In dat geval zou ik zeggen dat je 'm iets vaster aan moet draaien. Ik heb er nooit problemen mee dat ie los gaat, wel dt ik 'm niet los kan krijgen, als ik wat anders wil.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Rogier

Bericht door Rogier » ma mei 21 2007 1:56 pm

Veel vaster dan dit gaat volgens mij niet, maar ik zal het nog eens proberen

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » ma mei 21 2007 3:49 pm

Inderdaad is het ding van plastic en heeft de draaischakelaar niet dezelfde kwaliteit als de aan/uit-schakelaar op de body. Jammer, maar het is niet anders. Vergeleken met een D2Xs is het nog een koopje....

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

rik6230

Bericht door rik6230 » di mei 22 2007 3:30 pm

Ik heb een grip van "YXTM" voor de d200. Heeft dezelfde functionaliteiten als de MB 200. De batterijen worden anders geplaatst. In een slede worden ze er in de zijkant ingeschoven en afgesloten met een klepje zoals op de body van d200. (De EN EL 3a batterijen uit de d50 werken ook.) 85 euro inclusief. :wink:

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » di jun 26 2007 11:06 pm

Marten schreef:Bedankt. Als er iets mee is, positief of negatief, dan meld ik het weer,
groeten,
M
Ik heb hem verkocht.
Reden: ik vond de D200 body plus grip te groot, te log en te zwaar.
Verticaal fotograferen gaat er fantastisch mee, maar dat doe ik weinig.
Vanaf nu gewoon maar weer een losse batterij in de achterzak. :D

rik6230

Bericht door rik6230 » di jun 26 2007 11:20 pm

Ik haal de grip er nooit meer vanaf. Niet alleen voor de extra batterij maar hij ligt gewoon perfect in mijn handen met de grip.

groet,
Rik

Janes

Nikon D200 Handgreep MBD200

Bericht door Janes » za jun 30 2007 8:42 pm

Heren,

Ik heb mijn D200 nu ruim een maand met de MBD200 handgreep, en ik moet zeggen dat ik dik tevreden ben over zowel de camera als de handgreep. Ik heb mijn handgreep er echt altijd onder zitten, en zal hem er nooit en te nimmer onder vandaan halen. Ik gebruik mijn camera meestal in combinatie met het 18-135mm objectief en de SB800 flitser.

MrUfip

Bericht door MrUfip » zo jul 01 2007 9:27 pm

rik6230 schreef:Ik heb een grip van "YXTM" voor de d200. Heeft dezelfde functionaliteiten als de MB 200. De batterijen worden anders geplaatst. In een slede worden ze er in de zijkant ingeschoven en afgesloten met een klepje zoals op de body van d200. (De EN EL 3a batterijen uit de d50 werken ook.) 85 euro inclusief. :wink:
Ik heb die ook gezien op MP, bevalt de grip? En is het qua functionaliteit hetzelfde als de nikon?

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » zo jul 01 2007 9:55 pm

rik6230 schreef:Ik heb een grip van "YXTM" voor de d200. Heeft dezelfde functionaliteiten als de MB 200. De batterijen worden anders geplaatst. In een slede worden ze er in de zijkant ingeschoven en afgesloten met een klepje zoals op de body van d200. (De EN EL 3a batterijen uit de d50 werken ook.) 85 euro inclusief. :wink:
Ik heb er eens naar gekeken. Ik zie er een knopje op zitten Li1/Off/Li2, waar is dat voor? Het zit niet op mijn MB-D200.
Je zegt dat de batterijen voor de D50 ook werken, maar dan geeft de camera niet aan hoeveel vermogen ze nog hebben.
Geeft jouw grip ook bij beide batterijen aan hoeveel vermogen ze nog hebben en hoeveel foto's ermee gemaakt zijn?
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

pa0mrl

Bericht door pa0mrl » zo jul 01 2007 9:59 pm

Ik heb vanaf het begin, nu zo'n anderhalf jaar geleden de D200 in gebruik met de handgreep en dan vooral om de twee accu's.

Ja, zeker zwaar en vooral in het hooggebergte word ik in de groep wel gepest met de vraag of het nog wel lukt :-) maar ik heb nooit op het 'moment supprème' een voedigsprobleem en dat is met veel waard. Ik hoef niet elke keer de camera uit te zetten. Het geeft me veel rust. Het is wel zwaar ja, vooral als je naar 3200m gaat, hi.

rik6230

Bericht door rik6230 » zo jul 01 2007 10:13 pm

MrUfip en Roelof,

De grip bevalt mij uitstekend. Ik haal hem er nooit af dus hij blijft vast zitten. (Sommigen hierboven schrijven dat de grip soms losraakt). De functionaliteiten zouden volgens de omschrijving dezelfde zijn als de MB200. Hij heeft uiteraard een ontspanknop en de twee draaiwielen voor sluitertijd en diafragma. Li1... betekent welke batterij je gebruikt. Je kunt het schuifje op uit zetten of op een van beide batterijen. De sterkte van de batterijen wordt gewoon op de display aangegeven. Hij geeft aan hoeveel foto's je gemaakt hebt maar niet per batterij. Wat betreft de EL-EN 3a batterijen van de D50 die werken niet. Ik moet die woorden terugnemen. Een verschil met de MB200 is de manier waarop je de batterijen plaatst. Zoals ik heb geschreven: ze zitten achter elkaar in een slede die je in de grip schuift. Als jullie willen plaats ik wat detail foto's.

groet,
Rik

GdP

Bericht door GdP » zo jul 01 2007 10:25 pm

Ik gebruik ook een grip op mijn F6. Samen met de 28-70mm f/2.8 AF-S is het een bakbeest van een camera. Maar die grip? Die gaat er nooit af!

Afbeelding

Gerrit

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » zo jul 01 2007 11:14 pm

Even een vraagje, Jullie halen de grip er nooit af maar, als je de kamera op statief zet met de grip er onder vindt ik het toch best slap of is dat meer een idee wat ik heb. Ggewoon de body direkt zonder grip komt wel een stuk steviger over.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”