Gebruikerservaringen met de MB D200 handgreep

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Gebruikerservaringen met de MB D200 handgreep

Bericht door Marten » ma apr 30 2007 8:56 am

Wat zijn jullie gebruikerservaringen van de battery-pack of handgreep MB D200 ? Soms lees ik hier dat het je grip op de camera aanzienlijk verbetert en daardoor méér stabiliteit ontstaat. Maar ik lees ook over minder stabiliteit bij gebruik van een statief en zelfs van slecht electrisch contact met de camera.
En wat vinden jullie van andere merken handgrepen?
Ben benieuwd naar jullie reacties.

Afbeelding

Link naar Nikon producten site:
Gegevens MB D200

wil
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door wil » ma apr 30 2007 9:12 am

ik zou het niet willen missen. Betere grip camera. Enige probleem wat ik gehad heb is het afbreken van het witte plastic klemmetje dat accu op zijn plaats houdt.

Smilda.NET

Bericht door Smilda.NET » ma apr 30 2007 9:17 am

Het is echt een aanrader, veel meer stabiliteit en handligging.

Wel zou ik hem er 1 keer stevig opschroeven en er nooit meer afhalen, de contactjes en het aankoppel systeem zijn bijzonder zwak

foto-ed
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door foto-ed » ma apr 30 2007 9:21 am

Dag Marten,

Ik heb hem ook en het bevalt mij zeer goed. Vooral bij het maken van portretopnamen is het fijn werken dat je ook een "vertikale" ontspanknop hebt. Ik heb wel eens tijdens vakantie de grip thuis gelaten maar dan mis je echt wel wat. Je hebt met een grip veel meer 'body' inhanden
Verder heb ik er nog nooit problemen mee functioneerd hij altijd naar behoren. MAW, een goede investering en aanvulling op je fotoapparatuur!

Groeten,

Edje

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » ma apr 30 2007 11:42 am

@Wil, Bert en Edje,
Wordt het geheel niet verschrikkelijk zwaar?

@ MvBoetzelaer:
Jij schreef op 17-07-2006:
... Heb zeer recent de MB-D200 bij mijn D200 gekocht en gemerkt dat-ie daar behoorlijk lomp van wordt. Een van de pluspunten van de D200 (en de D70(s)) is juist het handzame formaat van de body. Met grip eronder moet ik er nog erg aan wennen. Ik zal afwisselend met en zonder werken en uiteindelijk wel eens beslissen of hij er definitief onder blijft of niet....

Ben je al gewend? Of heb je hem al weggedaan?

yoyo

Bericht door yoyo » ma apr 30 2007 11:51 am

Je kunt natuurlijk ook een D2-serie body nemen. Dan heb je een grote accu en een verticale grip, alleen is de totale combo lager dan die van de D200 met MB-D200...
:D

pa0mrl

Bericht door pa0mrl » ma apr 30 2007 1:45 pm

Ik gebruik hem nu al een jaar en ik pieker er niet over om hem thuis te laten. Ik beklim er zelfs bergen mee. Ja, wel zwaar.

GdP

Bericht door GdP » ma apr 30 2007 2:52 pm

yoyo schreef:Je kunt natuurlijk ook een D2-serie body nemen. Dan heb je een grote accu en een verticale grip, alleen is de totale combo lager dan die van de D200 met MB-D200...
:D
En dat is nu precies het probleem. Ik gebruik de F6 met zijn grip, maar het resultaat is dat je een enorme bult van een rugtas nodig hebt.

Ik gebruik al een klein jaar een grip op mijn F6, maar ik zou niet meer zonder willen.

Gerrit

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » ma apr 30 2007 6:35 pm

De enige momenten dat ik mijn D200 zonder MB-D200 gebruik zijn wanneer ik er de WT-3 (WiFi transmitter) onder heb zitten, die net zo groot is.
Ik heb absoluut geen problemen met minder stabiliteit op een statief, je moet de knop vd grip wel goed aandraaien, natuurlijk.
Ik zou 'm niet willen missen. Hij houdt lekkerder vat en die extra afdrukknop is ook heel plezierig.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » ma apr 30 2007 8:44 pm

De greep geeft op zeker beter grip en je hoeft minder snel batterijen te wisselen.
Op statief echter zit de camera zónder grip absoluut steviger (net weer eens even geprobeerd) dus dan gaat de greep eraf. Maar aangezien ik snelwisselplaatjes bij mijn statiefkop gebruik moet ik die van de greep afhalen, daarna die weer op de body schroefen.. Aangezien ik afwisselend het statief wel/niet gebruik is dat dus niet zo handig. Daardoor ligt de greep bijna altijd in de kast.
Alleen bij lange shoots waarbij ik zeker weet het statief niet nodig te hebben zet ik de greep erop.

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » ma apr 30 2007 9:34 pm

@Marten:
Sinds ik de MB-D200 heb is-ie er eigenlijk niet meer af geweest. Kort geleden heb ik het weer eens met alleen de body geprobeerd en daarna heel gauw de grip er weer onder geschroefd. De houvast is veel fijner en de verticale grip is heel handig. Ik heb alleen nog niet zoveel handigheid in het switchen van AF-veld vanaf de verticale grip.

Voor een vakantiekit zou ik hem thuis laten. Dan is de body met 18-70 en 70-300 een hele handzame set. Voor alle andere omstandigheden vind ik de grip een absolute aanrader.

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » ma apr 30 2007 9:40 pm

Duidelijk.
Andere vraag: werkt hij ook op 1 batterij? Bv als je nr2 in de lader hebt zitten?

yoyo

Bericht door yoyo » ma apr 30 2007 10:09 pm

Marten schreef:Duidelijk.
Andere vraag: werkt hij ook op 1 batterij? Bv als je nr2 in de lader hebt zitten?
Ja,
Zie je eigen link...

"Het battery pack wordt gevoed door zes AA-formaat batterijen of één of twee EN-EL3e batterijen."

"Wanneer twee EN-EL3e batterijen worden gebruikt, wordt eerst de ene en dan de andere batterij gebruikt, zodat de lege batterij al vervangen kan worden voordat de tweede batterij leeg is"

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » ma apr 30 2007 10:13 pm

je hebt gelijk..... :oops:

Nog meer mensen die last hebben gehad van het afbreken van het witte plastic klemmetje dat accu op zijn plaats houdt? (zie post Wil)

Robin

Bericht door Robin » ma apr 30 2007 11:03 pm

--- removed, because I'm unable to delete my account ---
Laatst gewijzigd door Robin op ma dec 07 2009 11:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”