2 hondenkoppen scherp krijgen

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
polleke666

Re: 2 hondenkoppen scherp krijgen

Bericht door polleke666 » vr dec 02 2011 4:33 pm

Patrick schreef:Beetje overdreven Polleke... :D

Alleen de verzadiging uit een foto halen levert gewoon geen mooi beeld op. Zoek even naar betere methoden in je fotobewerkingsprogramma. Ik weet niet wat je gebruikt....
Ik weet niet waar je "beetje overdreven" op doelt. Over een beetje liefde hebben voor de nabewerking ?
Ik vind wel dat je wat liefde voor de fotografie moet hebben dus ook voor de nabewerking.
Ik schuif niet altijd de verzadiging helemaal naar links toe (das één manier) maar gebruik in photoshop ook wel de color channel waarbij ik hem op monochrome zet om daarna met de kleuren wat te schuiven voor ander z/w tinten.
Wat ik ook altijd doe is een z/w doordrukken (wat ik vroeger in de donkere kamer deed met een kartonnetje , hou ik van)
De foto met de twee boxers heb ik contrastrijker gemaakt en achtergrond waziger gemaakt en doorgedrukt en nog wat dingetjes.
Maar ja , je kan op vele manieren een foto z/w maken en je hebt er waarschijnlijk ook speciale programma'tjes voor.
Het is ook een kwestie van spelen (schilderen) met de foto en het is natuurlijk allemaal persoons gebonden wat jezelf mooi vind.
Ach , misschien ben ik een ouwe lul aan het worden Patrick , die nostalgische herinneringen heeft aan die goeie oude analoge fotografie tijd , toen het nog iets apparts was als je een donkere kamer had en toen fotografie nog een vak en kunstvorm was....s...s..snif :(

Kees3100
Forumlid
Forumlid

Bericht door Kees3100 » vr dec 02 2011 5:31 pm

Met liefde gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

polleke666

Bericht door polleke666 » vr dec 02 2011 5:36 pm

hahaha...sorry hoor , misschien overdrijf ik het een beetje.
De foto is er wel op vooruit gegaan vind ik.
Gewoon lekker doorgaan. :wink2:

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr dec 02 2011 5:42 pm

polleke666 schreef:
Patrick schreef:Beetje overdreven Polleke... :D

Alleen de verzadiging uit een foto halen levert gewoon geen mooi beeld op. Zoek even naar betere methoden in je fotobewerkingsprogramma. Ik weet niet wat je gebruikt....
Ik weet niet waar je "beetje overdreven" op doelt. Over een beetje liefde hebben voor de nabewerking ?
Ik vind wel dat je wat liefde voor de fotografie moet hebben dus ook voor de nabewerking.

Ach , misschien ben ik een ouwe lul aan het worden Patrick , die nostalgische herinneringen heeft aan die goeie oude analoge fotografie tijd , toen het nog iets apparts was als je een donkere kamer had en toen fotografie nog een vak en kunstvorm was....s...s..snif :(
Ik doelde eigenlijk meer op het feit dat het nu ook weer niet zo moeilijk ik om een zwart-witbewerking te doen, dus je hoeft er echt niet al je vrije tijd in te stoppen en alles op te geven om het te kunnen. En als je dan ook nog eens bepaalde plugins gebruikt, ik heb er geen voor, dan wordt het nog makkelijker.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

polleke666

Bericht door polleke666 » vr dec 02 2011 5:53 pm

Het is ook niet zo moeilijk Patrick.
Men moet er wel een beetje feeling voor hebben vind ik.
Men hoeft ook niet uren voor die PC te zitten.
Terwijl ik vroeger wel uren in m'n donkere kamer doorbracht.
Ach...ik heb nog steeds een haat/liefde verhouding met digitaal. :)

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”