Ruisverhouding D3s t.o.v. D700

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6
Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: Ruisverhouding D3s t.o.v. D700

Bericht door Léon Obers » di aug 07 2012 1:01 pm

yzf1kr schreef: Een video is toch geen concurrentie.
Zinloze discussie is het beslist niet. Jij noemt het geen concurrentie. Maar het ligt er maar net aan onder welke condities je werkt of het wel of geen concurrentie is. In de vraagstelling of er tegen elkaar wordt uitgespeeld krijg ik met de antwoorden van RvDam juist erg sterk de indruk dat dat inderdaad wel het geval is.
"Wie verkoopt het meest." ('De verkoop van de foto's loopt beter dan die van de film.') Reeds het aantal gemaakte opnamen (8000 stuks) wijst al in die richting.
Bedenk dat mensen hun geld maar één keer uitgeven. Wat ze als aandeel uitgeven aan video CD's wordt niet uitgegeven aan foto´s, en andersom. Zo simpel ligt dat. Bij dit soort evenementen gaat het al gauw om vele duizenden Euro's omzet.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Gobert
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Ruisverhouding D3s t.o.v. D700

Bericht door Gobert » di aug 07 2012 7:23 pm

Léon Obers schreef:Ik ben helemaal niet bang voor concurrentie (nooit anders meegemaakt), maar niet op de manier dat je bij hetzelfde evenement tegen elkaar wordt uitgespeeld en maar moet afwachten wat je financiële deel zal zijn. Bij mij gaat het namelijk om "fotografie" en niet om een "competitie". Als ik opdrachten aanneem stel ik daar zelfs een aantal voorwaarden en condities tegenover waaraan de opdrachtgever moet voldoen / zich moet houden. Als de opdrachtgever daar niet aan wenst te voldoen, bedank ik voor de eer. Reeds bij voorbaat.
Helemaal mee eems, je moet uitgaan van de eigen kracht
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

Plaats reactie

Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”