Tijdschrift
- JerryBig
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Geen abonnementen. Lees altijd met mijn vader mee: Camera Magazine (en vroeger Focus).
Lees meestal in de boekhandel en koop een zeldzame keer een blad.
Ik heb zo af en toe mijn twijfels over de objectiviteit van sommige bladen. Kan nu geen concrete voorbeelden herinneren, maar bij sommige bladen hebben bepaalde merken voor mijn gevoel een streepje voor. Bij een test komt de Canon er altijd net een beetje beter uit als de Nikon. Engelse bladen zijn wat dat betreft objectiever en Amerikaanse heb ik het gevoel zijn meer pro-Nikon.
Het kan een misplaatst gevoel zijn, je ziet tenslotte je eigen merk het liefst bovenaan staan, maar de nadruk die men dan legt op zgn minpuntjes van een Nikon, staan in geen verhouding tot ie van bv een Canon.
Hebben jullie dat ook, of ligt dit aan mij?
PS Dit heb ik bv ook bij fotowebsites, bv Pixelmania en Zoom, altijd en eeuwig Canon wat de klok slaat.
Ik heb zo af en toe mijn twijfels over de objectiviteit van sommige bladen. Kan nu geen concrete voorbeelden herinneren, maar bij sommige bladen hebben bepaalde merken voor mijn gevoel een streepje voor. Bij een test komt de Canon er altijd net een beetje beter uit als de Nikon. Engelse bladen zijn wat dat betreft objectiever en Amerikaanse heb ik het gevoel zijn meer pro-Nikon.
Het kan een misplaatst gevoel zijn, je ziet tenslotte je eigen merk het liefst bovenaan staan, maar de nadruk die men dan legt op zgn minpuntjes van een Nikon, staan in geen verhouding tot ie van bv een Canon.
PS Dit heb ik bv ook bij fotowebsites, bv Pixelmania en Zoom, altijd en eeuwig Canon wat de klok slaat.
V1 + J5 + D750 en kilo's aan glaswerk
- woudew
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re:
JerryBig schreef:Geen abonnementen. Lees altijd met mijn vader mee: Camera Magazine (en vroeger Focus).
weliswaar een klein kickje, want ik was op zoek naar info over tijdschriften en dus was dit een goed topic.
Zoom wordt gesponsord door C****, dus is het niet zo vreemd dat ze een voorkeur voor C**** hebben.
Re: Tijdschrift
Nederlandse bladen koop ik zelden. In Nederlandse bladen is alles zozo. Zelden (nooit) een kritische noot.
De Duitsers kunnen dat veeeel beter, die zeggen tenminste als iets slecht is. En ja die rangliste zijn zeker handig.
Verder heb ik een hele tijd Naturfoto (ook duits) gehaald. Erg mooie foto's, echt een aanrader.
Tegenwoordig een link op internet van veel bladen, erg handig.
De Duitsers kunnen dat veeeel beter, die zeggen tenminste als iets slecht is. En ja die rangliste zijn zeker handig.
Verder heb ik een hele tijd Naturfoto (ook duits) gehaald. Erg mooie foto's, echt een aanrader.
Tegenwoordig een link op internet van veel bladen, erg handig.

Ik heb nu eindelijk de pluim die ik vorig jaar voor kerst kreeg ingeruild en daarvoor een jaarabonnement op de Focus gekozen. Heb ook een aantal losse tijdschriften gekocht. Wat ik prettig vind is dat er vaak een onderdeeltje wordt uitgelegd in een tijdschrift. Aangezien ik volgens mij nog genoeg te leren heb over fotografie is het prettig dat een tijdschrift dat voor mij in hapklare brokjes verpakt.
Voor ik een los tijdschrift koop kijk ik dan ook altijd even welke brokjes deze maand aangeboden worden en maak daarmee de keuze welk tijdschrift ik koop. "Wat vind ik op dat moment het belangrijkst om te leren..."
Gr
Jacky
Voor ik een los tijdschrift koop kijk ik dan ook altijd even welke brokjes deze maand aangeboden worden en maak daarmee de keuze welk tijdschrift ik koop. "Wat vind ik op dat moment het belangrijkst om te leren..."
Gr
Jacky
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Zelf abonneer ik me niet meer zo snel op tijdschriften. Wel koop ik ze regelmatig los. Wat ik bijna maandelijks koop is het engelse blad " Practical Photography". Staan imo goede tips in om jezelf te verbeteren. (dat gaat in ieder geval voor mij op).
Aaah, wat zijn die duitsers "grundlich" net CHIP Foto-Video van november doorgekeken.
Mooi blad.
Mooi blad.
De Fotograaf. Abo via m'n fotografie opleiding.
http://www.de-fotograaf.nl
Andere tijdschriften koop ik wel eens los, afhankelijk van of de onderwerpen me interesseren en voldoende uitgewerkt zijn.
http://www.de-fotograaf.nl
Andere tijdschriften koop ik wel eens los, afhankelijk van of de onderwerpen me interesseren en voldoende uitgewerkt zijn.
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik heb laatst op Schiphol een exemplaar van het Franse tijdschrift Chausseur d'Images gekocht met daarin o.a. een test van de D700 en prachtige foto's en vind dit blad een verademing in vergelijking met andere bladen. Vooral de Duitse fotobladen doen mij teveel aan ranglijsten met termen als Spitzenklasse enz.
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb de zoom.nl opgezegd een tijd geleden en daarvoor in de plaats een abonnement genomen op de National Geographic en de National Geographic Traveller.
Beide bladen bevallen me prima.
Verder koop ik af en toe wel eens een los fotografieblad.
Groeten, Gino
Beide bladen bevallen me prima.
Verder koop ik af en toe wel eens een los fotografieblad.
Groeten, Gino

"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
http://www.flickr.com/photos/nikongino/