Tijdschrift

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
wouterboon

Tijdschrift

Bericht door wouterboon » di jun 19 2007 2:47 pm

Nog een topic, waar ikzelf nog niets over heb kunnen vinden op het forum (of ik zoek niet goed...): tijdschriften!

Waar zijn jullie op geabonneerd? Ikzelf heb een abo op Chip Foto Video (volgens mij is dat een uit het Duits vertaald blad, met een enkel NL artikel) en Zoom.nl (waar ikzelf erg over te spreken ben).

Welk blad is de moeite waar om nog een abo op te nemen?

Verder: BBC Wildlife (van die tentoonstelling), kent iemand dat? Zo ja, worden daar bij de foto's de camerainstellingen weergegeven, zoals in de boeken van de tentoonstellingen?

ben benieuwd naar de reacties...

Gr.,

Wouter

paparazzi

Bericht door paparazzi » di jun 19 2007 3:35 pm

Het enige abonnement dat ik heb is op Columbus (reismagazine) maar heb ooit wel 'ns zo'n fototijdschrift gekocht omdat er toen een uitgebreid artikel met test over de D200 in stond. Verder vind ik tijdschriften 'n beetje erg duur en google liever gewoon naar de dingen waar ik interesse in heb.

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » di jun 19 2007 3:53 pm

Ik heb een abonnement op Focus.
Een tijdschrift heeft in deze internettijd beperkte waarde. Testen e.d. zijn altijd later dan op internet dus meestal ben ik al op de hoogte.

Verder koop ik nog wel eens iets in de losse verkoop, meestal een Engels blad, voornamelijk om de foto's van de Engelse kust en landschappen waar ik een liefhebber van ben :)

De Duitse bladen vind ik humorloos en te veel op apparatuur gericht, net zoals de Duitse bladen over HiFi met idiote klasseringen als Absolute Spitzenklasse enz.

De Zoom koop ik sporadisch in de losse verkoop.
Deze wordt na een heel matig begin langzaam beter maar de Zoom lezen geeft me helaas hetzelfde gevoel als na het eten van een BigMac; eigenlijk niet lekker, snel weer honger en dus zonde van je geld. En dat flutpapier en de slechte druk is helaas gebleven :cry:

Groet

Skippy

Maerlant

Bericht door Maerlant » di jun 19 2007 4:51 pm

Hallo Wouter,

Ik koop zo nu en dan nog wel eens het duitse blad Colorfoto, lekker gortdroog en veel rijen, kolommen en cijfertjes (@Skippy :wink: ). Maar over het algemeen surf ik voor info of loop de bieb in om meteen een aantal nummers van bladen door te nemen. Want tijdschriften eindigen over het algemeen in de recyclering.

Groet

wouterboon

Bericht door wouterboon » di jun 19 2007 5:02 pm

Wel, ik denk dat ik dat Chip uiteindelijk ga opzeggen, vind dat een beetje slap blad. Zoom ben ik nog niet uit.

Toch heb ik met Internet niet altijd het juiste resultaat op mijn zoektochten, vandaar dat zo'n blad wel eens wil helpen.

alfa156

Bericht door alfa156 » di jun 19 2007 5:23 pm

Ik heb vorige maand voor mijn verjaardag een jaarabonnementje op de chip gekregen. Vind de informatie wel ok. Moet nog zien of dit een blijvertje is. Bladen vind ik over het algemeen plezieriger lezen dan eea via de monitor.

R-Know

Bericht door R-Know » di jun 19 2007 6:02 pm

Ik kan mijn monitor niet op het toilet plaatsen, en voor het vasthouden kom ik een hand tekort.

Stef

Bericht door Stef » di jun 19 2007 6:11 pm

Hier wordt ook Focus gelezen.

wouterboon

Bericht door wouterboon » di jun 19 2007 6:24 pm

Het toilet... Jep, je hebt gelijk, soms is een blad toch net ff wat beter dan de monitor. 's avonds in bed, nog ff bekijken waarover je gaat dromen (zal mijn vriendin leuk vinden te horen ;-)

SwederD70
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » di jun 19 2007 6:28 pm

Hier wordt Focus en F+D fotografie uit de bibliotheek geleent en gelezen.

Focus is zeer goed vind ik, zitten soms hele mooie portfolio's bij en ook het stuk over digitaal bewerken zijn leerzaam.
F+D is minder, beetje flauw en gewoon
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

joerig1970

Bericht door joerig1970 » di jun 19 2007 6:39 pm

Ik ben geabonneerd op Zoom.nl

AvanEijk

Bericht door AvanEijk » di jun 19 2007 6:43 pm

Veel Engelse bladen...al vind ik die wel heel duur.
De Franse Photo koop ik ook met enige regelmaat.
Voor vaderdag een abonnement op Zoom gekregen....

mvg,

Bram

yoyo

Bericht door yoyo » di jun 19 2007 7:03 pm

Niks, Noppes, Nada...!

Skippy
Moderator
Moderator
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » di jun 19 2007 7:26 pm

SwederD70 schreef:Focus is zeer goed vind ik, zitten soms hele mooie portfolio's bij en ook het stuk over digitaal bewerken zijn leerzaam.
Dat zijn de 2 onderwerpen die mij in Focus ook het meest interesseren. Plus dat Focus mooi gedrukt wordt op goed papier :)

Waar ik me aan stoor is de naar mijn mening te weinig kritische testen van apparatuur.

Groet

Skippy

John Sentani

Bericht door John Sentani » di jun 19 2007 8:06 pm

Ik heb ook chip foto video, nog 1,5 jaar.
Bij een 2 jarig abbo zat gratis een tas van national geographics.
Tas is 75 euro in de winkel, het abbo 59 euro. Dan is de keuze niet moeilijk :-)
Maar over een paar maanden ga ik het abbo opzeggen. Ik denk dat ik dan overstap op Zoom. Komt toch fijner over met iets wat meer diepgang.

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”