Dilemma welke lens te gaan gebruiken in New York
- PanzerFaustNL
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Dilemma welke lens te gaan gebruiken in New York
Maar eigenlijk is de vraag welke lens neem ik mee naar New York niet zo belangrijk toch? Tenzij je een aantal maanden gaat, kun je (KLM in ieder geval) 2 koffers meenemen van ieder 25 kilo. In 1 koffer doe je de lenzen, mooi ingepakt in het midden van je kleding en eventueel wat schuimrubber. In het vliegtuig kun je toch niet fotograferen, meestal. Dan neem je al je lenzen mee. Probleem opgelost.
Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65
favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8
Iedereen bedankt voor de informatie, afgelopen week terug gekomen uit New York bij deze nog even mijn ervaringen en wat input waar misschien andere leden nog iets aan hebben mochten zij ook naar NY gaan.
Had besloten om alleen maar de 16-35 F4 en de 80-200 2.8 mee te nemen, en de 28-70 thuis te laten.
in de stad zelf de 16-35 gebruikt, hiermee kon ik goed mee uit de weg, was ook ideaal in de winkels, de telelens gebruikt voor de skyline en in de helikopter en een paar plaatjes vanaf de Empire state building.
Statief had ik niet meegenomen, en heb deze ook niet gemist, op de empire state kan je de camera gewoon op de rand neerzetten(86e etage) en in de Grand Central Station heb je ook een soort van balkon waar je de camera op kan zetten.
Flitser heb ik wel meegenomen, maar in de stad helemaal niet nodig gehad. de enige plek waar ik misschien 10x geflitst heb is in de "onderzeeër " bij de "Intrepid" lag, omdat daarmee de instrumenten er mooier uit kwamen.
onderstaand een aantal foto's die ik gemaakt heb.
1

2

3

4

5

Had besloten om alleen maar de 16-35 F4 en de 80-200 2.8 mee te nemen, en de 28-70 thuis te laten.
in de stad zelf de 16-35 gebruikt, hiermee kon ik goed mee uit de weg, was ook ideaal in de winkels, de telelens gebruikt voor de skyline en in de helikopter en een paar plaatjes vanaf de Empire state building.
Statief had ik niet meegenomen, en heb deze ook niet gemist, op de empire state kan je de camera gewoon op de rand neerzetten(86e etage) en in de Grand Central Station heb je ook een soort van balkon waar je de camera op kan zetten.
Flitser heb ik wel meegenomen, maar in de stad helemaal niet nodig gehad. de enige plek waar ik misschien 10x geflitst heb is in de "onderzeeër " bij de "Intrepid" lag, omdat daarmee de instrumenten er mooier uit kwamen.
onderstaand een aantal foto's die ik gemaakt heb.
1

2

3

4

5

Mooie fotos Exorius! Vooral die avondfoto van de skyline. Vanuit de Empire State Building genomen? (Als alles goed gaat dan zit deze jongen volgend jaar september met z'n meissie in de NY. Mooi om zo wat ideetjes op te doen)
De skyline foto's zijn inderdaad van het Empire state building af genomen, van de 86 etage.
Je kan nog wel naar de 102e etage maar dat koste iets van 17,- dollar en we hoorde dat je daar maar 10 min mocht blijven, dus heb lekker rustig op de 86e etage gefotografeerd, daar kan je zo lang blijven als je wilt.
Je kan nog wel naar de 102e etage maar dat koste iets van 17,- dollar en we hoorde dat je daar maar 10 min mocht blijven, dus heb lekker rustig op de 86e etage gefotografeerd, daar kan je zo lang blijven als je wilt.
- Ron Westbroek
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Zijn hele mooie foto's geworden.
Groeten: Ron
https://www.facebook.com/#!/ron.westbroek" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/#!/ron.westbroek" onclick="window.open(this.href);return false;
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
heb ze even voorzien van een nummertje
foto 4 vind ik echt imposant, wat een stad
foto 4 vind ik echt imposant, wat een stad
Bedankt voor de tip (teerbeminde is al geïnformeerd)
Nog even uitzoeken hoe het "on top of the Rock" is (ligt dichter bij Central Park)
Nog even uitzoeken hoe het "on top of the Rock" is (ligt dichter bij Central Park)
- ger k.
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Prachtige opnamen!!!
Fotograferen is schrijven met licht. D800E
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Heb ze ook nog een keer bekeken. Mooi hoor.
Ben nu zelf al aan het aftellen, in maart gaan we met het gezin voor een weekje die kant op! Ik neem ( omdat ik sjouwers genoeg bij heb) gewoon alles mee.
Groet....Willem
Ben nu zelf al aan het aftellen, in maart gaan we met het gezin voor een weekje die kant op! Ik neem ( omdat ik sjouwers genoeg bij heb) gewoon alles mee.

Groet....Willem

Nikon Z8 en mooi glaswerk van datzelfde merk
Als je veel sjouwers bij hebt, is dat alleen maar makkelijk 
een aanrader is om ook naar "the intrepid" te gaan, tenminste als je interesses hebt voor de militaire luchtvaart. is een mooi museum, vanaf de brug kan je mooie plaatjes maken. mocht je ook de onderzeer in gaan, dan zou ik wel alvast de externe flitser erop zetten. en mocht je in bezit zijn van een militaire ID, dan zou ik die zeker meenemen want dan is " the intrepid " al gratis qua entree

een aanrader is om ook naar "the intrepid" te gaan, tenminste als je interesses hebt voor de militaire luchtvaart. is een mooi museum, vanaf de brug kan je mooie plaatjes maken. mocht je ook de onderzeer in gaan, dan zou ik wel alvast de externe flitser erop zetten. en mocht je in bezit zijn van een militaire ID, dan zou ik die zeker meenemen want dan is " the intrepid " al gratis qua entree

- Thor
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Fantastische overzichten, Exorius! Nu wordt een eventuele aanschaf van een 16-35 wel heel aantrekkelijk. Mooi! 

met de groeten uit Lelystad
Nikon D300s Nikkor 16-85 / 18-200 / 70-300 Samyang 85:1.4 Nikon SB600 D70/D60/P600/S3500 & FZ1000
Nikon D300s Nikkor 16-85 / 18-200 / 70-300 Samyang 85:1.4 Nikon SB600 D70/D60/P600/S3500 & FZ1000