Mening gevraagd: mijn AF/S17-55/2.8DX voor AF/S17-35/2.8
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
ik kan je er zo 3 noemen, alleen allen die in het bestuur zitten
Iets met de nieuwe objecten niet meer op een F0 uit 1925 past ed.
De 24-70 werkt erg prettig, hij is wel lang vind ik (zeker met zonnekap)maar wel snel en scherp. De DX crop die ik niet meer heb is wel wennen. Overigens niet voor alleen de 24-70 maar ook de rest. Ik zie nu weel meer van de wereld (in de breede zin dan)

De 24-70 werkt erg prettig, hij is wel lang vind ik (zeker met zonnekap)maar wel snel en scherp. De DX crop die ik niet meer heb is wel wennen. Overigens niet voor alleen de 24-70 maar ook de rest. Ik zie nu weel meer van de wereld (in de breede zin dan)

D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
- a90
- Forumlid
Nee nog niet, Vrijdag het spul opgehaald en sinds zaterdag met zieke kinderen dus hoewel mijn handen jeuken heb ik slechts heel weinig foto's gemaakt.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
jaja
Ja a90 elk voordeel heeft zijn nadeel en elk nadeel heeft zijn voordeel.
Wie had dat ook alweer gezegd
Was dat niet iemand die met een balletje wist te spelen
Groetjes George
Wie had dat ook alweer gezegd

Was dat niet iemand die met een balletje wist te spelen

Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- a90
- Forumlid
Marten schreef:Tja, de anti G club, maar dan heb je ook nog de anti DX club en niet te vergeten de anti-Digi club.
Meestal zijn de leden lid van meerdere clubs tegelijk.

@Marx, Ik heb geen d200 , nooit gehad ook trouwens

De 17-55 heb ik ingeruild op de nieuwe objectieven, hij beviel me echter prima en het bereik is lekker van 17 tm 55 ipv de 17-35 en de 28-70.
heb er bijna 3 jaar plezier van gehad en veel mooie foto's mee gemaakt.
toch het imago van de oudere "klassiek" blonde mannen die zich tegen de komst van de D-SLR verzetten he
Vroeger was toch altijd alles beter...
Ik ben ervan overtuigd overigens dat de opmerking van eerder over de goedkope G lens een grapje is.
Mensen in een dergelijke functie moeten zich namelijk heel vaak inhouden omdat ze een voorbeeld functie hebben.
Overigens vraag ik me af hoeveel de meerwaarde van een 17-35 is tov een 17-55 bij normaal gebruik door een amateur?
Waar verhoudt het zich in, ik meende namelijk altijd dat je alleen verschil zult zien in extreme situaties, en bij flinke vergrotingen. (afgezien van vignetting, vertekening etc)
@a90, ok, maar TS heeft wel een d200 en die is in overweging om de 17-35 te nemen toch...
Vroeger was toch altijd alles beter...

Ik ben ervan overtuigd overigens dat de opmerking van eerder over de goedkope G lens een grapje is.
Mensen in een dergelijke functie moeten zich namelijk heel vaak inhouden omdat ze een voorbeeld functie hebben.
Overigens vraag ik me af hoeveel de meerwaarde van een 17-35 is tov een 17-55 bij normaal gebruik door een amateur?
Waar verhoudt het zich in, ik meende namelijk altijd dat je alleen verschil zult zien in extreme situaties, en bij flinke vergrotingen. (afgezien van vignetting, vertekening etc)
@a90, ok, maar TS heeft wel een d200 en die is in overweging om de 17-35 te nemen toch...

Zo, hij is binnen, sta ik in die fotozaak kom ik een forumlid van hier boven tegen :mrgreen:
Eerste indruk:
Fraai gebouwd objectief, eerste geschoten beelden zien er strak uit.
Ben er blij mee, temeer omdat hij op FF en op de F3, F4 en F5 kan.
Ik heb wel de indruk dat de vervorming in de groothoek stand van de 17-35 veel minder is.
17-55 en 17-35 zijn allebei top objectieven, verschil is dat 17-55 DX is en dus op vol formaat in de groothoek stand, zwarte hoeken laat zien op FF.
Voorop gesteld, 17-55 heb ik niet weg gedaan omdat deze optisch niet beviel, integendeel zelfs.
Eerste indruk:
Fraai gebouwd objectief, eerste geschoten beelden zien er strak uit.
Ben er blij mee, temeer omdat hij op FF en op de F3, F4 en F5 kan.
Ik heb wel de indruk dat de vervorming in de groothoek stand van de 17-35 veel minder is.
17-55 en 17-35 zijn allebei top objectieven, verschil is dat 17-55 DX is en dus op vol formaat in de groothoek stand, zwarte hoeken laat zien op FF.
Voorop gesteld, 17-55 heb ik niet weg gedaan omdat deze optisch niet beviel, integendeel zelfs.
- a90
- Forumlid
Zo, hij is binnen, sta ik in die fotozaak kom ik een forumlid van hier boven tegen :mrgreen: Eerste indruk: Fraai gebouwd

Gefeliciteerd Mike !! heb je de koker erbij ?