Traagheid tussen foto's

Discussies over fotografie met het spiegelloze camerasysteem Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9
LoesyNikon
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Traagheid tussen foto's

Bericht door LoesyNikon » di aug 15 2023 3:41 pm

Goedenmiddag, Ik heb de filmware van 1.5 naar 1.6 geüpdatet en het lijkt beter te gaan.

Helemaal geen idee of dat kan maar ik merk geen tussen poses meer.

Wel ,na nu aantal weken in gebruik, dat ik er erg aan moet wennen en merk dat de autofocus niet zo snel is als de d500. Het is echter ook een totaal ander toestel. Op zich ben ik ermee tevreden ,maar soms mis ik bv een vogeltje in bepaalde positie omdat hij te lang doet over scherpstellen. Wel zit daar verschil in of ik AF single point gebruik of AF dynamisch, beide gebruik ik in bepaalde situatie bij de vogel fotografie.

Maar goed, het is ook kwestie van wennen.

Ik wil jullie allemaal hartelijk danken voor het meedenken en oplossingen zoeken. Ik heb er wel degelijk wat aan gehad. Als vrouw zijnde en niet die vele kennis te hebben die jullie hier allemaal hebben is het fijn om terug te kunnen vallen op dit forum. Ik kan nog een boel leren.

Vriendelijke groeten

LoesyNikon
Forumlid
Forumlid

Bericht door LoesyNikon » di aug 15 2023 3:50 pm

John Jansen schreef:Als je de AF-ON knop gebruikt moet je snel terug kunnen keren naar de scherpstel stand, na afdrukken, shutter indrukken en naar de af-on knop in het andere geval denk ik dat je toch te maken hebt met een kleine vertraging. Welke scherpstel stand gebruik je in AF-C prioriteit, ( menu persoonlijke instelling, a scherpstelling) enkel op ontspannen of scherpstellen ontspannen, hierin kan ook een vertraging zitten, als je hem op het laatste zet. Kijk ook eens of je de laatste firmware op de camera hebt staan, er zijn wat verbeteringen in de AF toegepast. Wat ook nog zou kunnen is in het weergave menu de functie controle foto uitzetten, deze roep je op ( indien ingeschakeld) in je zoeker of beeldscherm, indien uit geschakeld kun je deze bekijken naderhand via het pijltje.
Dag John, dankje voor je uitgebreide reactie. Ik heb de filmware deze week van 1.5 maar 1.6 gebracht, dat is de laatste zo te zien en ik merk verbetering. Zou het dan toch daaraan gelegen hebben?

Bij menu scherpstelling heb ik de optie ontspannen ingesteld en niet scherpstellen ontspannen.

Tav weergave menu is een goede tip. Ik ga de controle foto eens uitzetten en kijken hoe dat bevalt.

Ronald53
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Ronald53 » di aug 15 2023 9:26 pm

LoesyNikon schreef:Tav weergave menu is een goede tip. Ik ga de controle foto eens uitzetten en kijken hoe dat bevalt.
Staat die nog aan dan? Ik zou verwachten dat het advies om die optie uit te zetten zo'n beetje in elk overzicht van "best settings for action/sport/BIF" gegeven wordt.
Ik fotografeer, dus ik ben.

LoesyNikon
Forumlid
Forumlid

Bericht door LoesyNikon » di aug 15 2023 10:07 pm

Ronald53 schreef:
LoesyNikon schreef:Tav weergave menu is een goede tip. Ik ga de controle foto eens uitzetten en kijken hoe dat bevalt.
Staat die nog aan dan? Ik zou verwachten dat het advies om die optie uit te zetten zo'n beetje in elk overzicht van "best settings for action/sport/BIF" gegeven wordt.
Ik had hem wel uit blijkt, dus dat zit gelukkig goed Ronald.

Plaats reactie

Terug naar “Z5, Z6(II), Z7(II),Z8 & Z9”