D70 - foto's binnen

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
JBD
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door JBD » wo jul 26 2006 1:20 pm

Dan moeten ze óf verschrikkelijk mooi, óf verschrikkelijk lelijk zijn. En dan ga ik voor de lelijke mannen. Die koppen vind ik vaak zo interessant.

De Put

Bericht door De Put » wo jul 26 2006 1:22 pm

Even terug on-topic mensen!
Deze foto's dienen ter illustratie van de 50mm 1.8 op verzoek van Gilbert. Hij heeft een probleem met zijn D70 en ik wilde laten zien wat de 50mm 1.8 op de D70(s) doet. Het gaat hier dus niet over naakte mannen, vrouwen en kinderen en er is ook helemaal niets gezegd over tussenringen.

Groeten,
Remco

JBD
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door JBD » wo jul 26 2006 1:26 pm

Sorry Remco. Je hebt gelijk.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » wo jul 26 2006 1:34 pm

Blacksheep schreef:Even serieus. Wat voor tussenring moet kan ik het beste gebruiken voor Macro's? ik heb een 18-70 mm en en 70 - 300 objectief.
Deze vraag hoort hier niet thuis. Back ontopic please.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

De Put

Bericht door De Put » wo jul 26 2006 1:37 pm

Gilbert1976 schreef:De Put; dank je voor je foto's! ziet er goed uit.
BTW, kan iemand mij uitleggen hoe ik hier tussen de tekst een foto kan droppen? heb er wel een aantal op mn pc...

anyway, ik besef me wel dat je ze natuurlijk verkleind hebt wat de kwaliteit ten goede komt. Was juist benieuwd naar fullsize kwaliteit.
heb je oorspronkelijke ruis hiermee weg kunnen werken?

oja.....over je bewerkte foto......papagaai....onscherp maskertje op?!
die landschapsfoto zal wel een Pol.filter hebben opgehad....

Joyce......je moet je zeker ook niet Het zwarte schaap noemen he...in de "mannenwereld" haha
Gilbert,

Alle foto's behalve het gekaderde landschap zijn volledig onbewerkt dus ook qua ruis. Verkleinen komt de kwaliteit meestal juist niet ten goede.

Je kunt foto's uploaden naar www.photobucket.com (even een account aanmaken) en dan kunnen wij er ook van meegenieten.

Groeten,
Remco

Mark D

Bericht door Mark D » wo jul 26 2006 1:40 pm

De Put schreef:Even terug on-topic mensen!
Deze foto's dienen ter illustratie van de 50mm 1.8 op verzoek van Gilbert. Hij heeft een probleem met zijn D70 en ik wilde laten zien wat de 50mm 1.8 op de D70(s) doet. Het gaat hier dus niet over naakte mannen, vrouwen en kinderen en er is ook helemaal niets gezegd over tussenringen.

Groeten,
Remco
En daarom zitten we met z'n allen te wachten tot Gilbert een voorbeeldje laat zien...tot die tijd blijft het raden naar de oorzaak.

Mark

Gilbert1976

Bericht door Gilbert1976 » wo jul 26 2006 1:57 pm

nou, ik heb een account aangemaakt bij photobucket.....heb er een paar geplaatst. Alleen....op deze foto's is niet goed zichtbaar de ruis die ik bedoel. Zal er vanavond iig meer uploaden

http://i86.photobucket.com/albums/k114/ ... C_0462.jpg

http://i86.photobucket.com/albums/k114/ ... C_0011.jpg

http://i86.photobucket.com/albums/k114/ ... C_0454.jpg

Gilbert1976

Bericht door Gilbert1976 » wo jul 26 2006 1:59 pm

haha, dat is fraai....hij verkleind ze automatisch.....zucht....

De Put

Bericht door De Put » wo jul 26 2006 2:02 pm

Hoi Gilbert,

Foto 1 is gewoon verkeerd belicht. Probeer het nog nog eens en stel je lichtmeting in op de bomen in plaats van op het 'gat' in de verte.
Foto 2 had veeeeeeel mooier geweest met een lichte invulflits.
Foto 3 is op zich prima, je kunt meer kleur en contrast krijgen door:

- Te wachten tot de zon lager staat
- Een kleiner diafragma te kiezen
- Je witbalans aan te passen

met de foto daartussen laat de plaatjes meteen zien ;-)
Afbeelding

Groeten,
Remco

De Put

Bericht door De Put » wo jul 26 2006 2:03 pm

Photobucket gebruikt default alleen foto's van max800 pixels op de langste zijde.
Je kunt wel e.e.a. wijzigen in je account settings, maar dan kun je ze niet direct op een forum laten zien.

Groeten,
Remco

EDIT: ZORG DAT JE ZE ZELF AL VERKLEIND HEBT TOT 800p WANT PHOTOBUCKET DOET DIT NIET NETJES!

Gilbert1976

Bericht door Gilbert1976 » do jul 27 2006 8:26 am

Afbeelding

misschien een beetje lastig te zien op de foto, maar het gedeelte op de muur heeft al redelijk was ruis.

Afbeelding

ik weet het, het is niet de meest bijzondere foto, maar net als de onderkant van de zonnewering heeft ook redelijk wat ruis. Ik weet niet of het op deze kleine foto goed te zien is.

M.Oorthuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door M.Oorthuis » do jul 27 2006 8:49 am

Nou als ik eerlijk mag zijn zie ik helemaal niks bijzonders hoor, ik denk dat je gewoon te kieskeurig bent. Probeer eens een 100% crop of een 100% grootte foto te plaatsen ipv deze kleine foto's hier zie je helemaal niks op.
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

De Put

Bericht door De Put » do jul 27 2006 8:51 am

Moeilijke foto's om te beoordelen omdat het vrij drukke composities zijn met veel variatie in kleuren en hoeveelheden licht.
Het zonnescherm op de tweede foto ziet er inderdaad beroerd uit, maar oorzaak ligt niet in de mogelijkheden van de camera maar eerder in de instellingen. Ook op de automaat kun je een aantal instellingen doen (of verzieken).

Kun je ons wat exif data geven?
Op welke kwaliteit schiet je?

Groeten,
Remco

PS: onscherpte vind ik (op dit kleine formaat) reuze meevallen.

Gilbert1976

Bericht door Gilbert1976 » do jul 27 2006 9:35 am

Ik zal thuis eens een fullsize foto droppen, maar ik wist niet of dat dit mag/kan hier op het forum. Dan is inderdaad wel de ruis beter zichtbaar.

Mischien ben ik te kieskeurig.....daarom ben ik nou juist deze topic gestart. Jullie kennen inmiddels de camera beter/langer dan ik en hoor graag jullie commentaar.

De Put

Bericht door De Put » do jul 27 2006 9:50 am

Full size kan alleen via een link, niet tussen de tekst.
Ik heb meer behoefte aan exif en overige instellingen dan aan full size!

Groeten,
Remco

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”