Jah! foutje mijnerzijds.Skippy schreef:Marten schreef: Marten, je bedoelt de 35 2.0 neem ik aan.
Ik ga het corrigeren.
Interessant. Heb je inside info?50 mm schreef:....Het is gewoon bekend waarom Nikon zo laat op FF digitaal inhaakte. Men kon niet eerder garanderen dat de objectieven over de gehele lijn aan de gewenste kwaliteit zouden voldoen.
Ik zie in alle hoeken wel degelijk een belangrijke mate van vignettering, hoewel die bij de lucht het minst opvalt. Onscherpte te zien in 3 van de vier hoeken (uiteraard niet in de lucht op te merken).Marten schreef:Hierbij een opname met de 24mm/f 2.8 (AF) op de D3
Bij F 5,6 1/100 sec en ISO 2500 (het was al schemer)
Wat onscherpte in de hoeken zou ik zeggen. Zie het bosje rechtsonderin.
Geen vignettering.
De resultaten vallen mij hier toch weer mee.....
Onlangs die lijst op een ander forum tegengekomen.Marten schreef:Leon, dit is precies de site waar het in dit topic om draait.Léon Obers schreef: http://www.pictchallenge-archives.net/T ... iques.html
Bedankt daarvoor.
Vervanging van 11 goeie objectieven maakt dan de aanschaf van een D700 volslagen belachelijk. Ik kan nog niet geloven dat dat de marketingstrategie is van Nikon50 mm schreef:@Marten/Karel/Wim e.a.
Al in dec. 2007 hebben we het kort over het probleem FX/objektievenkeuze gehad.
(in Standaardzoom: Hulp gevraagd kwam het even voorbij)
Toen werd een voorzichtige opmerking die ik maakte al weggehoond door sommigen hier.
Ik ben heel blij dat ik nu hier lees over redelijk serieuze testen en discussies die jullie hierover voeren.
Tijdelijk even niet hier geweest vanwege de enorme drukke periode, nu ben ik blij dat ik dit topic weer tegenkom.
Mijn idee over alle FX bodies is: koop meteen de nieuwste/beste objectieven hiervoor geschikt. Het objectief is de belangrijkste schakel in deze combinatie.