D50

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Manege licht te kort

Bericht door George Fennes » do jan 25 2007 10:37 am

Hoi Corrine,

Je schreef o.a.:

Code: Selecteer alles

Dan zei hij ook heb ik niet gezegd dat je voor deze doelstelling beter de canon had gekocht.
Wat voor argumenten had deze "fotoboer" om te suggereren dat een Canon voor dit doel beter geschikt zou zijn?

Ik kan mij n.l. niet voorstellen dat een Canon met een gelijkwaardig objectief betere resultaten zou boeken.

Je zit n.l. met gegevens die vaststaan.

Een Canon kan er niet voor zorgen dat er plotseling meer licht komt.

Maar de enige oplossing is inderdaad een lichtsterker objectief en op 800 iso fotograferen, maar dat laatste was al het geval.

Jij woont dacht ik in Zeeland is het niet?

Misschien is er een forumlid die ook in Zeeland woont en zelf een 1.8 lens of 1.4 lens heeft even met jou een paar foto's kan maken in de manege.

Ik woon helaas in Ede Gelderland, is een beetje ver weg, anders had ik met liefde het een en ander uitgeprobeerd om tot betere resultaten te komen.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Brenzef » do jan 25 2007 10:49 am

Ik zou in het vervolg maar naar een ander winkel gaan.
Hopelijk heeft hij van andere dingen wel verstand, van fototoestellen in ieder geval niet.

alfredo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door alfredo » do jan 25 2007 12:08 pm

corinne schreef:ja heel juist veel lichten branden er niet, is dan ook zeker geen ideale omstandigheid.
Wat de lens betreft, ik was vorige week al gegaan naar de winkel omdat iemand op de site ook al gezegd had ga eens terug met het toestel. Moet zeggen anders zo een losse foto met de kleine lens trekt hij goed.
Dus het toestel is ok , hij zei ook dat ik een andere lens zou moeten kopen, was wel een iets veel duurdere dan jij zei. Ik dacht ja ik zou eerst wel willen kunnen werken met mijn toestel voor ik nog een kost doe.
Dan zei hij ook heb ik niet gezegd dat je voor deze doelstelling beter de canon had gekocht.
Ja dat was voor mij dan helemaal het druppeltje die de enmer deed overlopen, die zien me niet meer.
Ik wilde zo graag een goed toestel en kocht dat en nu merk ik dat er mee werken echt niet gemakkelijk is, moet steeds mijn boekje uithalen en zoals hier al gezegd de goesting is vlug over. Moet ik hem op P /A/S zetten , hoe verzet je gemakkelijk de sluitertijd alles moet ik zoeken, hopelijk is dat boekje van de nikon die ik nu bestelde eenvoudig lezen, ik moet nog steeds mijn boekje van de handleiding volledig lezen.
gisteren foto's van de honden in de sneeuw en die zijn toch redelijk met uitzondering van schijn in hun ogen
Ik heb toch een beetje het idee dat je beter een compactcamera had kunnen kopen.. het is toch logisch dat je de handleiding leest? Of dacht je werkelijk dat alles vanzelf gaat?

George Fennes
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Gebruiksaanwijzing? Nooit van gehoord!

Bericht door George Fennes » do jan 25 2007 3:24 pm

Ach Alfredo,

Het zou mooi zijn als mensen eerst de gebruiksaanwijzing lezen alvorens met de camera of ander apparaat aan de slag te gaan.

Maar als ik eerlijk ben, doe ik dat zelf ook nooit en als ik ergens tegenaan loop waar ik niet uitkom, ga ik het opzoeken.

En als ik er dan nog niet uitkom, kan ik hier mijn vragen stellen en nee ik heb geen compactcamera, maar een heuse digitalespiegelreflex.

Weet je wel hoe dik die gebruiksaanwijzing is en hoe duidelijk :oops: dingen daarin vermeld worden, wil je niet weten :twisted: .

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Rogier

Bericht door Rogier » do jan 25 2007 3:35 pm

George, tuurlijk leert niet iedereen de gebruiksaanwijzing uit zijn hoofd alvorens aan de slag te gaan. Je kijkt er even in, probeert dingen uit en pakt 'm er weer bij als je er niet uitkomt.

Ik ben het echter wel met Alfredo eens. Ik ben bang dat corinne de D50 met de verkeerde verwachtingen heeft gekocht. Als je verwacht met een spiegelreflex in zeer moeilijke omstandigheden goede foto's te kunnen maken zonder je te verdiepen in de handleiding, de meer geavanceerde functies of zelfs maar de basisprincipes van fotografie, dan kloppen je verwachtingen gewoon niet. Helaas zie je dit steeds vaker omdat bij veel consumenten de indruk bestaat dat je met een DSLR automatisch betere foto's maakt.
Laatst gewijzigd door Rogier op do jan 25 2007 3:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Rogier

Bericht door Rogier » do jan 25 2007 3:39 pm

Brenzef schreef:Ik zou in het vervolg maar naar een ander winkel gaan.
Hopelijk heeft hij van andere dingen wel verstand, van fototoestellen in ieder geval niet.
Voor hetzelfde geld heeft die winkelier haar de Canon S3 IS geadviseerd, zou voor deze omstandigheden helemaal niet zo'n slecht idee geweest zijn. Laten we dus niet oordelen voordat we het hele verhaal kennen.

alfredo
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door alfredo » do jan 25 2007 3:49 pm

Rogier schreef:George, tuurlijk leert niet iedereen de gebruiksaanwijzing uit zijn hoofd alvorens aan de slag te gaan. Je kijkt er even in, probeert dingen uit en pakt 'm er weer bij als je er niet uitkomt.

Ik ben het echter wel met Alfredo eens. Ik ben bang dat corinne de D50 met de verkeerde verwachtingen heeft gekocht. Als je verwacht met een spiegelreflex in zeer moeilijke omstandigheden goede foto's te kunnen maken zonder je te verdiepen in de handleiding, de meer geavanceerde functies of zelfs maar de basisprincipes van fotografie, dan kloppen je verwachtingen gewoon niet. Helaas zie je dit steeds vaker omdat de meeste winkeliers nou eenmaal liever een DSLR dan een compact verkopen.
precies...zo bedoelde ik het ook... de basiszaken zoals witbalans, sluitertijd en diafragma en iso moeten wel enigszins bekend zijn als je met een SLR aan de slag gaat.... en ik had het niet over jou, hoor, beste george :wink:

hjanssen

Bericht door hjanssen » do jan 25 2007 4:22 pm

alfredo schreef: precies...zo bedoelde ik het ook... de basiszaken zoals witbalans, sluitertijd en diafragma en iso moeten wel enigszins bekend zijn als je met een SLR aan de slag gaat.... en ik had het niet over jou, hoor, beste george :wink:
Hoeft niet hoor, nog altijd geldt het principe van al doende leert men. Maar dan moet je met gewone dingen beginnen en niet gelijk in het diepe springen en dat is hier wel gebeurd.

Edwin
Forumlid
Forumlid

D50

Bericht door Edwin » do jan 25 2007 5:59 pm

@Corinne:
Ik denk dat je teveel wilt.
Je koopt een camera,gaat"even" foto's maken die bij terugkeer mislukt blijken te zijn :shock:
Dan ga je verhaal halen bij degene waar je de camera hebt gekocht :evil:
Dan ga je de handleiding er bij halen :?:
In mijn ogen heb je je totaal niet verdiept in digitaal reflex fotograferen :!:
Volgens mij moet dit toch echt andersom.
Als iemand een TV koopt gaat deze eerst kijken welke TV bij hem past.
Eenmaal gekocht ga je EERST de handleiding doornemen.
Dan pas ga je de TV installeren en gebruiken.
En aldoende zul je best wel eens de handleiding er opnieuw bij moeten nemen.
Zo ongeveer gaat het ook met fotograferen........denk ik.
boekie

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » do jan 25 2007 7:14 pm

Hear, hear!
<APPLAUS> :roll:
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

BUG322

Bericht door BUG322 » do jan 25 2007 7:29 pm

Sorry hoor maar die handleiding heb ik voornamelijk op de wc gelezen.
Lang nadat ik veel gespeeld had.

Ik heb daar gewoon weg geen geduld voor.
idd vaak had ik iets anders in gedachten als wat ik uiteindelijk zag op de foto.

Hey maar al doende leert men.

gewoon blijfen knallen met die D50 Corrine ik snap eigenlijk niet waarom het met je pocket wel kon. De D50 is echt beter als elke pocket die er nu te krijgen is.

Affijn een hoop bla maar gewoon doen is het beste.

groetjes

SPIKE

Bericht door SPIKE » do jan 25 2007 10:33 pm

Gewoon wel de handleiding lezen, je moet namelijk weten waar al die knopjes en functies voor zijn. Het enige hoofdstuk wat je over kan slaan wat gaat over de zogenaamde feeststanden, zoals o.a. nachtstand, sportstand enz. enz.
En gaan oefenen met de S en de A stand, even het principe onder de knie krijgen. Als je dit al een beetje begrijpt is de stap naar de M stand al kleiner geworden.
Kijk ook op dit forum naar het topic “scherpte diepte”

En BUG….ik kan je verzekeren dat er compact camera’s zijn waarbij jij met de D50 je eigen gaat schamen….het resultaat telt, niet het uiterlijk en de grote van een camera. Het enige voordeel van de D50 op sommige compact camera’s is, dat je bij de D50 van lens kan verwisselen. Sommige compact camera’s hebben het zelfde en soms meer in huis als de D50.
Dat je beren trots bent op de D50, is alleen maar goed, maar als je geen kenner geen technische bent op dit gebied….. moet je niet met dit soort uitspraken komen.
Objectiviteit siert de mens. :wink:

BUG322

Bericht door BUG322 » do jan 25 2007 10:49 pm

Sorry spike maar ik denk dat je mijn context verkeerd begrijpt dat er betere fotos gemaakt kunnen worden met een pocket camera staat buiten kijf.

Maar een D50 kan met zijn grotere sensor en snelheid alle pocket cameras de baas laat staan als je er nog eens duur glaswerk opzet.

Het heeft niks met "mijn" D50 te maken.

groetjes

Ik ga me echt niet schamen :D

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » do jan 25 2007 11:20 pm

Hoeft ook niet BUG, je hebt vanochtend prachtige, mistige platen laten zien!

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

corinne

Bericht door corinne » vr jan 26 2007 5:12 pm

dank aan allen die me al goede hulp gegeven hebben. Ik geef toe dat ik de sluitertijd en zo niet zo goed begrijp, ook is de handleiding op dat gebied niet echt duidelijk.
De reactie van de vergelijking met de tv is er iets over, ik heb meer dan 4 maand winkels gedaan, informatie gehaald enz. De verkopers spreken allen vol lof over hun voorkeur. Ik koos de nikon omdat die mij het best in de hand lag en ik het meest lof over gehoord had.
Ik ben thuis gekomen en de foto's die ik trok in de zomer waren allen naar behoren, maar dan kom je in de winter en heb je de binnenpisten en is moeilijker trekken en dus begon het.
Boeken lezen is natuurlijk niet zo leuk dan trekken he, ik ben van oostende belgie voor iemand die dat hier ook vroeg.
Ik zou natuurlijk graag wat meer over de basis weten van sluitertijden en dergelijke. Nu zal ik terug even testen op de standen S en A en zo verder proberen zeker, met de hulp van jullie

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”