D50

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
corinne

D50

Bericht door corinne » zo dec 17 2006 2:19 pm

hallo; ik ben hier nieuw en ook een leek op het gebied van fotografie, heb jaren zo een gewoon toestel gehad en nu een nikon D 50; onze dochter rijd paard en ik dacht nu zal ik mooie foto's trekken he, ja jongens dat is dus nog niet gebeurt he, ik zou dus moeten kunnen binnen trekken liefst zonder flitser en bewegende beelden, zet ik hem op sport dan zijn ze allen wazig, dus graag hulp want manueel instellen daar ben ik dus niet thuis in he.
heb voor alle duidelijkheid zo een kit gekocht met 2 lenzen , dacht al dat ik een betere lens moet kopen maar zal aan de gebruiker liggen zeker

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » zo dec 17 2006 2:38 pm

Je kunt met een wat hogere ISO instelling, diafragma (A stand) zo laag mogelijk al wat fotograferen. Flitsen heeft met de ingebouwde geen zin. Een ander lens (eentje die lichtgevoeliger is) zal al een uitkomst bieden. Vooral dus een tele, want je moet denk ik goed dicht bij kunne halen, op 2.8 en dan ISO 800 max zal het al stukken beter worden. Maar een D50 zal zo'n (meestal) pro lens, niet optimaal gebruiken in zijn kunnen...

En zoals altijd, oefening baart heel veel kunst!

Ciao,

J.

BUG322

Bericht door BUG322 » zo dec 17 2006 2:41 pm

op 2.8 en dan ISO 800 max zal het al stukken beter worden. Maar een D50 zal zo'n (meestal) pro lens, niet optimaal gebruiken in zijn kunnen...
wat is dat nu weer voor onzin??

harry bul

Bericht door harry bul » zo dec 17 2006 2:46 pm

ja dat begrijp ik ook niet helemaal joost wouters misschien een nadere uitleg niet overbodig..

Harry

BUG322

Bericht door BUG322 » zo dec 17 2006 2:48 pm

een beetje minachting omdat meneer wel een d200 met alle dure lensen kan betalen??

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » zo dec 17 2006 2:56 pm

Dat heeft er dus absoluut niets mee te maken! Maar dan ook echt niets!Zo ben ik niet en zo wil ik niet over komen! En volgens mij kom ik dat ook niet, trieste opmerking! Weet je hoe lang ik hier voor heb moeten sparen! Ik last in het een na laatste clubblad het stuk over lenzen van Hans Braakhuis en daar stond iets in over pro lenzen en een D50 en het niet optimaal gebruiken daarvan door de D50... Ik ga het nog opzoeken want kan me niet meer precies herinneren wat het was!

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » zo dec 17 2006 2:58 pm

BUG322 schreef:een beetje minachting omdat meneer wel een d200 met alle dure lensen kan betalen??
Omdat meneer. Hoe MINACHTIG klinkt dat?! En ben nog maar 20.. En ik lees hier altijd met veel plezier en benader een ieder met respect en mij maakt het niet uit wie wat heeft, maar de foto's, die tellen!

BUG322

Bericht door BUG322 » zo dec 17 2006 3:26 pm

Sorry Joost mijn excuses, maar het is wel gelul.

De D50 heeft duidelijk niet de voorkeur bij dhr Braakhuis dat kan ik ook opmaken uit zijn beschrijfingen en die kloppen niet helemaal bv dat de D50 geen LCD schermpje heeft wanneer de cameras vergeleken wordt.,(blz 15 actuele cameras 2006)
Ook beweerde hij dat je er iets niet mee kon wat wel kan.(belichting zou je moeten corrigeren via het menu??)

En zon opmerking is er dan weer een van, dan zou de D70 hem ook niet optimaal benutten etc.

een beetje ongebaseerd

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » zo dec 17 2006 3:53 pm

Wat ik zo wel denk te weten is wel dat hij de auto-focus snelheid niet aankan. Als dit zo is ben ik weer verkeerd geïnformeerd...

Excuus aanvaard, maar wees alsjeblief minder snel in je (ongebaseerde) oordeel over mensen.. Als je daar boven leest probeer ik zo goed mogelijk te helpen....

BUG322

Bericht door BUG322 » zo dec 17 2006 4:36 pm

dat hij de auto-focus snelheid niet aankan
dat zijn toch vreemde zinne spraken??.

Ik nergens in de foldertjes lezen dat dat minder geschikt zou zijn
sterker nog alle lensen kun je gewoon gebruiken.
Dat zou juist het mooie zijn van de D50.

Maar ik heb nog nergens gehoord dat de camera de focus snelheid van een lens niet aankan.

Dat is voor mij weer nieuw dan.

Sorry maar met dit soort zinne spraken kweek je misschien wel fabeltjes
vandaar dat ik er erg assertiev op reageer

groetjes

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » zo dec 17 2006 4:40 pm

Hij is gewoon trager. Heb het misschien niet goed geformuleerd. Een D50 is trager dacht ik dan bijv. een D70s of camera's daarboven... En je kunt op een D50 niet alle lenzen gebruiken.

Maar ik zal er niets meer over zeggen, volgens mij heb je lange tenen... Type en/of spelcursus zou ook niet slecht zijn! Wat zijn trouwens zinne spraken?!

BUG322

Bericht door BUG322 » zo dec 17 2006 4:46 pm

Tja en als het een AF-S lens is ?
Ik voel mij niet aangevallen overigens waarom zou ik.

Maar het niet optimaal kunnen benutten daar ging het om is toch een opmerking die gewoon uitgelegd mag worden.

en waar gaat het dan om?? dat de camera ,003 seconden langzamer scherpsteld. Bijvoorbeeld??

Dat heeft dan niet veel met de beeld kwaliteit te maken waarvoor je zo'n lens koopt.

groetjes

BUG322

Bericht door BUG322 » zo dec 17 2006 4:52 pm

En je kunt op een D50 niet alle lenzen gebruiken.
net zoveel als op de D70,80 en 100

sorry dat lijkt inderdaad weer op een bevoordeelde beperking van de D50.
wat het dus niet is

groetjes

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » zo dec 17 2006 4:53 pm

@ Corinne: Wat wil je precies weten over M(anuele) instellingen?!

Ciao,

J.

BUG322

Bericht door BUG322 » zo dec 17 2006 4:53 pm

lol lol

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”