D50

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
corinne

D50

Bericht door corinne » zo dec 17 2006 2:19 pm

hallo; ik ben hier nieuw en ook een leek op het gebied van fotografie, heb jaren zo een gewoon toestel gehad en nu een nikon D 50; onze dochter rijd paard en ik dacht nu zal ik mooie foto's trekken he, ja jongens dat is dus nog niet gebeurt he, ik zou dus moeten kunnen binnen trekken liefst zonder flitser en bewegende beelden, zet ik hem op sport dan zijn ze allen wazig, dus graag hulp want manueel instellen daar ben ik dus niet thuis in he.
heb voor alle duidelijkheid zo een kit gekocht met 2 lenzen , dacht al dat ik een betere lens moet kopen maar zal aan de gebruiker liggen zeker

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » zo dec 17 2006 2:38 pm

Je kunt met een wat hogere ISO instelling, diafragma (A stand) zo laag mogelijk al wat fotograferen. Flitsen heeft met de ingebouwde geen zin. Een ander lens (eentje die lichtgevoeliger is) zal al een uitkomst bieden. Vooral dus een tele, want je moet denk ik goed dicht bij kunne halen, op 2.8 en dan ISO 800 max zal het al stukken beter worden. Maar een D50 zal zo'n (meestal) pro lens, niet optimaal gebruiken in zijn kunnen...

En zoals altijd, oefening baart heel veel kunst!

Ciao,

J.

BUG322

Bericht door BUG322 » zo dec 17 2006 2:41 pm

op 2.8 en dan ISO 800 max zal het al stukken beter worden. Maar een D50 zal zo'n (meestal) pro lens, niet optimaal gebruiken in zijn kunnen...
wat is dat nu weer voor onzin??

harry bul

Bericht door harry bul » zo dec 17 2006 2:46 pm

ja dat begrijp ik ook niet helemaal joost wouters misschien een nadere uitleg niet overbodig..

Harry

BUG322

Bericht door BUG322 » zo dec 17 2006 2:48 pm

een beetje minachting omdat meneer wel een d200 met alle dure lensen kan betalen??

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » zo dec 17 2006 2:56 pm