Gebruikerservaringen met de MB D200 handgreep

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
GdP

Bericht door GdP » zo jul 01 2007 11:22 pm

luc schreef:Even een vraagje, Jullie halen de grip er nooit af maar, als je de kamera op statief zet met de grip er onder vindt ik het toch best slap of is dat meer een idee wat ik heb. Ggewoon de body direkt zonder grip komt wel een stuk steviger over.

Luc.
De grip van mijn F6 is zo stevig, dat ik echt niet de indruk heb dat het geheel er maar iets slapper op is geworden. Bovendien bij een 80-200mm f/2.8 zit de beugel al op de lens voor de bevestiging van het geheel op een statief.

Met vr. gr.,

Gerrit

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » zo jul 01 2007 11:42 pm

@rik6230
Dan heeft hij niet helemaal dezelfde functionaliteit als de MB-D200, die laat namelijk per batterij zien hoeveel foto's er gemaakt zijn en hoeveel lading er in iedere batterij zit.
Met de MB-D200 kan ik ook niet kiezen welke batterij hij pakt, hij pakt automatisch de minst volle (totdat die leeg is, dan schakelt hij automatisch over)
Wat betekent de off-stand van die schakelaar? Pakt hij dan helemaal geen batterij, pakt hij ze automatisch of is dat voor de penlites?

@luc
't Ding zit muurvast, ook met een statief eronder is hij stabiel.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

rik6230

Bericht door rik6230 » ma jul 02 2007 3:16 pm

Roelof schreef:@rik6230
Dan heeft hij niet helemaal dezelfde functionaliteit als de MB-D200, die laat namelijk per batterij zien hoeveel foto's er gemaakt zijn en hoeveel lading er in iedere batterij zit.
Met de MB-D200 kan ik ook niet kiezen welke batterij hij pakt, hij pakt automatisch de minst volle (totdat die leeg is, dan schakelt hij automatisch over)
Wat betekent de off-stand van die schakelaar? Pakt hij dan helemaal geen batterij, pakt hij ze automatisch of is dat voor de penlites?

@luc
.
De off stand betekent dat hij noch links noch rechts pakt. Hij staat dus helemaal uit. Je hebt dan ook helemaal niets in je display staan. Voor de duidelijkheid: hij geeft dus wel aan hoeveel lading er in de batterij zit die jij op dat moment gebruikt.

groet,
Rik

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”