Eenvoud D90 vs complexiteit D7000
- pveenstra
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Eenvoud D90 vs complexiteit D7000
Ik popel om een D7000-gebruikersdag te organiseren, ik denk dat we genoeg stof hebben om aan te werken/over te praten. Ik wacht op enkele reacties van mensen, zal dus een enkele bellen gaan trekken.... Wordt vervolgd!
Hartelijke groet,
Peter Veenstra
Peter Veenstra
Draadje wordt steeds interessanter. Zou bijne een D7000 kopen om ook mee te kunnen praten
Ook ik vind het vreemd dat geen voorbeeldfoto's worden geplaatst. Zou blijft het gissen naar de oorzaak van het probleem.

Ook ik vind het vreemd dat geen voorbeeldfoto's worden geplaatst. Zou blijft het gissen naar de oorzaak van het probleem.
D90, Tamron 17-50 f/2.8, Nikon AF-S DX 35mm f/1.8G, Nikon AF-D 80-200 f/2.8 ED, Nikon AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G IF-ED, Nikon AF-S VR micro 105mm f/2.8G
(D40 + 18-55)
(D40 + 18-55)
- plincky
- Forumlid
- Contacteer:
Niemand houd je tegen hoor.hansvk schreef:Draadje wordt steeds interessanter. Zou bijne een D7000 kopen om ook mee te kunnen praten![]()

- John'47
- Forumlid
Eenvoud D90 vs complexiteit D7000
Ik heb belangstelling voor een D7000 dag
Nikon D810, Sony RX1R II.
-
Onlinejan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik had me al eens positief uitgelaten m.b.t. een gebruikersdag. Maar voor de volledigheid nogmaals.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
In een ander topic heeft iemand dat wel gedaan, http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 7&start=15" onclick="window.open(this.href);return false; onder aan de bladzijde, dat is het effect dat ik ook hebplincky schreef:plaats eens die foto's? Ik zie die namelijk nooit foto's met exif info van mensen die er problemen mee hebben.Apenstaartjes schreef:Een stilstaand vast object waarvan ik vier keer een foto maak met dezelfde instellingen (geen high speed gebeuren, gewoon AF-S kadreren scherpstellen en schieten} van de vier foto's is er 1 scherp, de rest... mmmmwwoah, in view nx staat het scherpste punt vier keer op het zelfde plekje.
@amateurt
Volgens mij wil Patrick juist iemand die WEL de problemen heeft
Ik zal zelf ook wat voorbeelden plaatsen, vanavond
Laatst gewijzigd door Apenstaartjes op ma okt 03 2011 9:31 am, 1 keer totaal gewijzigd.
D7100, lenzen, statief, flitser en rugzak
- MauritsD
- Clublid
Ook ik ben altijd te porren voor een D7000 dagje; ergl euk en leerzaam.
Ik denk echter dat voor serieus onderzoeken en vergelijken van de camera's het ook nodig is (een gedeeltje van de dag) goed geregiseerde tests en proefopstellingen te doorlopen. Hier gaat wel wat tijd in zitten. Met even gauw een paar fotos met een andere D7000 schieten bereik je geen zinvolle conclusies hebben Patrick en ik de vorige keer al gemerkt.
Bijvoorbeeld:
- AF-finetune instellen voor het beste aanwezige glas
- Instellingen die effect op AF kunnen hebben gelijk zetten
- herhaalbare testopstelling voor verschillende statische en dynamische onderwerpen
- meerdere testfotos met AF-S en met AF-C
- resultaten vergelijken op laptop oid
Ondertussen valt er natuurlijk veel informatie uit te wisselen, foto's te maken etc.
Ik denk echter dat voor serieus onderzoeken en vergelijken van de camera's het ook nodig is (een gedeeltje van de dag) goed geregiseerde tests en proefopstellingen te doorlopen. Hier gaat wel wat tijd in zitten. Met even gauw een paar fotos met een andere D7000 schieten bereik je geen zinvolle conclusies hebben Patrick en ik de vorige keer al gemerkt.
Bijvoorbeeld:
- AF-finetune instellen voor het beste aanwezige glas
- Instellingen die effect op AF kunnen hebben gelijk zetten
- herhaalbare testopstelling voor verschillende statische en dynamische onderwerpen
- meerdere testfotos met AF-S en met AF-C
- resultaten vergelijken op laptop oid
Ondertussen valt er natuurlijk veel informatie uit te wisselen, foto's te maken etc.
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
-
- Forumlid
Ik meld me hierbij ook aan voor een gebruikersdag.
@Patrick, als je naar R'dam of Capelle kan/wil komen mag je mijn D7000 altijd lenen.
@Patrick, als je naar R'dam of Capelle kan/wil komen mag je mijn D7000 altijd lenen.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Mijn idee was met een rondje lopen met zo'n "probleemcamera" dat ik wel eens zou willen zien waarmee ik thuis kom. Ik fotografeer namelijk nooit testopstellingen en eerlijk gezegd denk ik dat dat voor (vrijwel) iedereen hier geldt.
Gewoon een rondje lopen, wat ik normaal ook doe, en kijken wat ik heb lijkt mij wat dat betreft een prima test. Ik weet nu wel wat ik dan heb als ik dat met mijn D300s doe. Hoewel je er geen al te grote conclusies aan moet verbinden natuurlijk. Dat ga ik ook niet beweren.
We hebben binnenkort een D90 dag. Ik kan me goed voorstellen dat we volgend jaar een D7000 dag op de clubagenda zetten. Maar laat ik daar nu eens een keer niet teveel invloed op hebben.
Ik zal Onno en indirect zijn regiovertegenwoordigers eens op dit draadje wijzen.

We hebben binnenkort een D90 dag. Ik kan me goed voorstellen dat we volgend jaar een D7000 dag op de clubagenda zetten. Maar laat ik daar nu eens een keer niet teveel invloed op hebben.

- Onno
- Clublid
- Contacteer:
Er is zo'n D7000 dag in voorbereiding. Binnenkort hoop ik daar meer informatie over te kunnen geven.
- MauritsD
- Clublid
Dan gaat het inderdaad meer om de ervaring hoe moeilijk/makkelijk scherpe fotos te maken zijn met de D7000 tov bijvoorbeeld de D300s.Patrick schreef:Mijn idee was met een rondje lopen met zo'n "probleemcamera" dat ik wel eens zou willen zien waarmee ik thuis kom. Ik fotografeer namelijk nooit testopstellingen en eerlijk gezegd denk ik dat dat voor (vrijwel) iedereen hier geldt.Gewoon een rondje lopen, wat ik normaal ook doe, en kijken wat ik heb lijkt mij wat dat betreft een prima test. Ik weet nu wel wat ik dan heb als ik dat met mijn D300s doe. Hoewel je er geen al te grote conclusies aan moet verbinden natuurlijk. Dat ga ik ook niet beweren.
Het gaat dan niets zeggen over eventuele problemen met die specifieke D7000 denk ik.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Als we een paar camera's hebben waar geen scherpe foto uit schijnt te komen en het lukt mij/ons wel, dan zegt het wel wat.amateurt schreef:Dan gaat het inderdaad meer om de ervaring hoe moeilijk/makkelijk scherpe fotos te maken zijn met de D7000 tov bijvoorbeeld de D300s.Patrick schreef:Mijn idee was met een rondje lopen met zo'n "probleemcamera" dat ik wel eens zou willen zien waarmee ik thuis kom. Ik fotografeer namelijk nooit testopstellingen en eerlijk gezegd denk ik dat dat voor (vrijwel) iedereen hier geldt.Gewoon een rondje lopen, wat ik normaal ook doe, en kijken wat ik heb lijkt mij wat dat betreft een prima test. Ik weet nu wel wat ik dan heb als ik dat met mijn D300s doe. Hoewel je er geen al te grote conclusies aan moet verbinden natuurlijk. Dat ga ik ook niet beweren.
Het gaat dan niets zeggen over eventuele problemen met die specifieke D7000 denk ik.

- MauritsD
- Clublid
Ja, dan wel natuurlijkPatrick schreef:Als we een paar camera's hebben waar geen scherpe foto uit schijnt te komen en het lukt mij/ons wel, dan zegt het wel wat.

Of je hebt gwoon mazzel

-
- Forumlid
In dat geval moet ik een andere hobby gaan zoeken denk ikPatrick schreef:
Als we een paar camera's hebben waar geen scherpe foto uit schijnt te komen en het lukt mij/ons wel, dan zegt het wel wat.

- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Ben je gek. Nee hoor. Als het niet aan je spullen ligt, dan ligt het aan jou. Dat is relatief makkelijk op te lossen...Apenstaartjes schreef:In dat geval moet ik een andere hobby gaan zoeken denk ikPatrick schreef:Als we een paar camera's hebben waar geen scherpe foto uit schijnt te komen en het lukt mij/ons wel, dan zegt het wel wat.