Eenvoud D90 vs complexiteit D7000

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
pveenstra
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Eenvoud D90 vs complexiteit D7000

Bericht door pveenstra » ma okt 03 2011 1:23 am

Ik popel om een D7000-gebruikersdag te organiseren, ik denk dat we genoeg stof hebben om aan te werken/over te praten. Ik wacht op enkele reacties van mensen, zal dus een enkele bellen gaan trekken.... Wordt vervolgd!
Hartelijke groet,
Peter Veenstra

hansvk
Forumlid
Forumlid

Bericht door hansvk » ma okt 03 2011 7:57 am

Draadje wordt steeds interessanter. Zou bijne een D7000 kopen om ook mee te kunnen praten :twisted:
Ook ik vind het vreemd dat geen voorbeeldfoto's worden geplaatst. Zou blijft het gissen naar de oorzaak van het probleem.
D90, Tamron 17-50 f/2.8, Nikon AF-S DX 35mm f/1.8G, Nikon AF-D 80-200 f/2.8 ED, Nikon AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G IF-ED, Nikon AF-S VR micro 105mm f/2.8G
(D40 + 18-55)

plincky
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door plincky » ma okt 03 2011 8:09 am

hansvk schreef:Draadje wordt steeds interessanter. Zou bijne een D7000 kopen om ook mee te kunnen praten :twisted:
Ook ik vind het vreemd dat geen voorbeeldfoto's worden geplaatst. Zou blijft het gissen naar de oorzaak van het probleem.
Niemand houd je tegen hoor. :mryellow:

John'47
Forumlid
Forumlid

Eenvoud D90 vs complexiteit D7000

Bericht door John'47 » ma okt 03 2011 8:31 am

Ik heb belangstelling voor een D7000 dag
Nikon D810, Sony RX1R II. 

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door jan » ma okt 03 2011 8:47 am

Ik had me al eens positief uitgelaten m.b.t. een gebruikersdag. Maar voor de volledigheid nogmaals.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

Apenstaartjes
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Apenstaartjes » ma okt 03 2011 9:29 am

plincky schreef:
Apenstaartjes schreef:Een stilstaand vast object waarvan ik vier keer een foto maak met dezelfde instellingen (geen high speed gebeuren, gewoon AF-S kadreren scherpstellen en schieten} van de vier foto's is er 1 scherp, de rest... mmmmwwoah, in view nx staat het scherpste punt vier keer op het zelfde plekje.
plaats eens die foto's? Ik zie die namelijk nooit foto's met exif info van mensen die er problemen mee hebben.

@amateurt
Volgens mij wil Patrick juist iemand die WEL de problemen heeft
In een ander topic heeft iemand dat wel gedaan, http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 7&start=15" onclick="window.open(this.href);return false; onder aan de bladzijde, dat is het effect dat ik ook heb

Ik zal zelf ook wat voorbeelden plaatsen, vanavond
Laatst gewijzigd door Apenstaartjes op ma okt 03 2011 9:31 am, 1 keer totaal gewijzigd.
D7100, lenzen, statief, flitser en rugzak

MauritsD
Clublid
Clublid

Bericht door MauritsD » ma okt 03 2011 9:30 am

Ook ik ben altijd te porren voor een D7000 dagje; ergl euk en leerzaam.

Ik denk echter dat voor serieus onderzoeken en vergelijken van de camera's het ook nodig is (een gedeeltje van de dag) goed geregiseerde tests en proefopstellingen te doorlopen. Hier gaat wel wat tijd in zitten. Met even gauw een paar fotos met een andere D7000 schieten bereik je geen zinvolle conclusies hebben Patrick en ik de vorige keer al gemerkt.
Bijvoorbeeld:
- AF-finetune instellen voor het beste aanwezige glas
- Instellingen die effect op AF kunnen hebben gelijk zetten
- herhaalbare testopstelling voor verschillende statische en dynamische onderwerpen
- meerdere testfotos met AF-S en met AF-C
- resultaten vergelijken op laptop oid

Ondertussen valt er natuurlijk veel informatie uit te wisselen, foto's te maken etc.
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !

Apenstaartjes
Forumlid
Forumlid

Bericht door Apenstaartjes » ma okt 03 2011 9:34 am

Ik meld me hierbij ook aan voor een gebruikersdag.

@Patrick, als je naar R'dam of Capelle kan/wil komen mag je mijn D7000 altijd lenen.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma okt 03 2011 11:23 am

Mijn idee was met een rondje lopen met zo'n "probleemcamera" dat ik wel eens zou willen zien waarmee ik thuis kom. Ik fotografeer namelijk nooit testopstellingen en eerlijk gezegd denk ik dat dat voor (vrijwel) iedereen hier geldt. :) Gewoon een rondje lopen, wat ik normaal ook doe, en kijken wat ik heb lijkt mij wat dat betreft een prima test. Ik weet nu wel wat ik dan heb als ik dat met mijn D300s doe. Hoewel je er geen al te grote conclusies aan moet verbinden natuurlijk. Dat ga ik ook niet beweren.

We hebben binnenkort een D90 dag. Ik kan me goed voorstellen dat we volgend jaar een D7000 dag op de clubagenda zetten. Maar laat ik daar nu eens een keer niet teveel invloed op hebben. 8) Ik zal Onno en indirect zijn regiovertegenwoordigers eens op dit draadje wijzen.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Onno
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Onno » ma okt 03 2011 11:42 am

Er is zo'n D7000 dag in voorbereiding. Binnenkort hoop ik daar meer informatie over te kunnen geven.

MauritsD
Clublid
Clublid

Bericht door MauritsD » ma okt 03 2011 12:13 pm

Patrick schreef:Mijn idee was met een rondje lopen met zo'n "probleemcamera" dat ik wel eens zou willen zien waarmee ik thuis kom. Ik fotografeer namelijk nooit testopstellingen en eerlijk gezegd denk ik dat dat voor (vrijwel) iedereen hier geldt. :) Gewoon een rondje lopen, wat ik normaal ook doe, en kijken wat ik heb lijkt mij wat dat betreft een prima test. Ik weet nu wel wat ik dan heb als ik dat met mijn D300s doe. Hoewel je er geen al te grote conclusies aan moet verbinden natuurlijk. Dat ga ik ook niet beweren.
Dan gaat het inderdaad meer om de ervaring hoe moeilijk/makkelijk scherpe fotos te maken zijn met de D7000 tov bijvoorbeeld de D300s.
Het gaat dan niets zeggen over eventuele problemen met die specifieke D7000 denk ik.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma okt 03 2011 1:25 pm

amateurt schreef:
Patrick schreef:Mijn idee was met een rondje lopen met zo'n "probleemcamera" dat ik wel eens zou willen zien waarmee ik thuis kom. Ik fotografeer namelijk nooit testopstellingen en eerlijk gezegd denk ik dat dat voor (vrijwel) iedereen hier geldt. :) Gewoon een rondje lopen, wat ik normaal ook doe, en kijken wat ik heb lijkt mij wat dat betreft een prima test. Ik weet nu wel wat ik dan heb als ik dat met mijn D300s doe. Hoewel je er geen al te grote conclusies aan moet verbinden natuurlijk. Dat ga ik ook niet beweren.
Dan gaat het inderdaad meer om de ervaring hoe moeilijk/makkelijk scherpe fotos te maken zijn met de D7000 tov bijvoorbeeld de D300s.
Het gaat dan niets zeggen over eventuele problemen met die specifieke D7000 denk ik.
Als we een paar camera's hebben waar geen scherpe foto uit schijnt te komen en het lukt mij/ons wel, dan zegt het wel wat. 8)
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

MauritsD
Clublid
Clublid

Bericht door MauritsD » ma okt 03 2011 1:32 pm

Patrick schreef:Als we een paar camera's hebben waar geen scherpe foto uit schijnt te komen en het lukt mij/ons wel, dan zegt het wel wat. 8)
Ja, dan wel natuurlijk :)
Of je hebt gwoon mazzel :mryellow:

Apenstaartjes
Forumlid
Forumlid

Bericht door Apenstaartjes » ma okt 03 2011 1:40 pm

Patrick schreef:
Als we een paar camera's hebben waar geen scherpe foto uit schijnt te komen en het lukt mij/ons wel, dan zegt het wel wat. 8)
In dat geval moet ik een andere hobby gaan zoeken denk ik :wink:

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma okt 03 2011 1:52 pm

Apenstaartjes schreef:
Patrick schreef:Als we een paar camera's hebben waar geen scherpe foto uit schijnt te komen en het lukt mij/ons wel, dan zegt het wel wat. 8)
In dat geval moet ik een andere hobby gaan zoeken denk ik :wink:
Ben je gek. Nee hoor. Als het niet aan je spullen ligt, dan ligt het aan jou. Dat is relatief makkelijk op te lossen... :twisted:

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”