Eenvoud D90 vs complexiteit D7000
Eenvoud D90 vs complexiteit D7000
Ik ben nieuwe op dit forum.
Na jaren gefototgrafeerd te hebben met compacts, heb ik nu besloten toch het DSLR terein te betreden. Ik ben een amateur, die de camera gaat gebruiken voor alles gaat behalve sport en portret. Na diverse sites en testen gelezen te hebben kwam ik tot de conclusie te gaan voor de Nikon D7000 + 16-85 voor groothoek tot beperkt tele. Nieuwe camera en toekomstvast! Een grotere telelens of echte macro koop ik later wel.
Na diverse berichten op dit forum te hebben doorgelezen en een boek van de D7000 te hebben geworsteld, ben ik toch wel geschrokken van de complexiteit en belichtingsproblemen op dit forum met de D7000. Terwijl de camera toch behoorlijk aan de prijs is.
Ik wil zoals anderen ook gedaan hebben 'terugzakken' naar de D90 (eenvoudiger en uitstekende beoordelingen van gebruikers) + 16-85 + B&W Pol filter. Bespaart ook nog geld, dat ik weer kan investeren in lenzen.
Mijn vraag aan jullie is mijn gekozen combinatie vanuit jullie ervaring een goede of is het beter voor de 18-105 te gaan? Welke macro c.q. vaste lens is geschikt voor de D90?
Bedankt.
Na jaren gefototgrafeerd te hebben met compacts, heb ik nu besloten toch het DSLR terein te betreden. Ik ben een amateur, die de camera gaat gebruiken voor alles gaat behalve sport en portret. Na diverse sites en testen gelezen te hebben kwam ik tot de conclusie te gaan voor de Nikon D7000 + 16-85 voor groothoek tot beperkt tele. Nieuwe camera en toekomstvast! Een grotere telelens of echte macro koop ik later wel.
Na diverse berichten op dit forum te hebben doorgelezen en een boek van de D7000 te hebben geworsteld, ben ik toch wel geschrokken van de complexiteit en belichtingsproblemen op dit forum met de D7000. Terwijl de camera toch behoorlijk aan de prijs is.