Patrick schreef:Als ik dat al werkend zou krijgen dan zegt dat niet alles. Skippy is heel goed met Silver Efex. Ik ben eigenlijk wel benieuwd...
Heb je een linkje hoe je dat werkend kan krijgen? Ik meen dit ooit wel eens hier langs te hebben zien komen.
Laat ik het zo zeggen: Het downloaden (1 minuut) duurde minder lang dan het aan de praat brengen van het programma.
Volledige link:
http://www.luminescentphoto.com/blog/20 ... ture-nx-2/
Simpelere versie:
1. Download en installeer de lightroom versie van Silver Efex 2 (kan overigens ook met de andere Lightroom Nik plugins!). Je hoeft alleen maar je E-mail adres in te vullen bij de download.
2. Start Capture NX2.
3. Ga naar menu Edit -> Preferences -> General
4. In het eerste fveld, 'Open With Application', klik je op 'Browse'. Dan kies je: C:\Program Files\Nik Software\Silver Efex Pro 2\Silver Efex Pro 2.exe
5. Controleer dat de checkbox 'Same as File' aanstaat.
Gebruik is simpel. Open een foto in de Capture NX2 editor zoals je normaal doet om te editen. Als de foto open is, kies je in het menu 'File' -> 'Open With...'. Dan maakt hij een TIF kopie in dezelfde dir en die wordt in Silver Efex geopend. Dan ga je in Silver Efex 2 aan de slag, gewoon een preset kiezen en tweaken. En niet vergeten op 'Save' te drukken.
Mocht je later alsnog extra Capture NX2 edits willen doen dan save je de file alsnog als NEF en kun je verder editen. Scheelt ook ruimte. Uiteraard moeten de correcties die je alleen in RAW kunt doen (Lenscorrectie en Witbalans) wel vooraf, maar goed dat doe je bij een normale workflow ook.
PS: Ik overweeg de hele plugin suite voor Nik te kopen sinds ik dit aan de praat heb. Die hele suite (DFine, Silver, Color, HDREfex etc.) is niet eens zoveel duurder dan een enkele plugin...