Welke draagriem is prettig/aanbevolen?

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
raymonidas
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Welke draagriem is prettig/aanbevolen?

Bericht door raymonidas » zo nov 04 2012 3:46 pm

raymonidas schreef:ik denk er "hard" over om of de:
Carry Speed FS-Pro aan te schaffen. Dit vanwege de basisplaat die tevens adapterplaat is en compatible met ArcaSwiss. Verder vanwege de bijgeleverde extra's zoals enkele riempjes. De brede zachte veerkrachtige schouderband.
zie http://www.carryspeed.com/products/fs-p ... ting-plate" onclick="window.open(this.href);return false;

of de BlackRapid Sport, waarvan de schouderband op de plek blijft zitten. (Kan er aan de CS zo'n bandje geknutseld worden :wink: )

Prijsstelling is vrijwel gelijk aan elkaar. Lastig kiezen.....
Inmiddels ben ik de gelukkige eigenaar van een BlackRapid Sport geworden en is het tijd voor testverslag:

Fieldtest:
De strap is de sportuitvoering wat suggereerd dat ik zou moeten gaan hardlopen of zoiets. Dat heb ik voor mezelf wat genuanceerd en ik vond dat gewoon lekker wandelen in de natuur voldoende tegemoet kwam aan de bedoeling van de riem. Het is dus een 4 uurs wandeling in het Singraven geworden voor een eerste kennismaking met de BRS.

Meegenomen uitrusting:
1. De BlackRapid Sport -welke ik over kon nemen van een clublid- met de standaard bevestiging.
2. Gitzo 3531LV met Feisol D50 aan een touwtje (lus om de grote vastzetknop) aan de voorzijde hangend aan een schouderband van de rugzak. (tip van Marco de Paauw)
3. LowePro Vertex 100AW.
4. D700, PKD1, Nikkor 24-70
5. Gewone fleecejack met erover een vest van Fjalraven.

Mijn ervaringen:

Omhangen, montage:
Het Feisol adapterplaatje moest eraf om de schroef van de BR in te draaien. Daar heb ik een knobbelschroevendraaier voor, die meegaat in de rugzak. Adapterplaatje maar in het balhoofd gezet. Omhangen van de strap gaat eenvoudig, over de linker schouder camera hangt rechts. De camera haak je aan. Dat gaat niet erg handig, want de haak is ook draaibaar en bij het met de duim wegdrukken van de veiligheidspal, draait de haak dan makkelijk om. Als de veiligheidspal met de duim ingedrukt is, dan zit de duim deels in de opening en moet je de haak ook nog door de beugel van de schroef zien te krijgen. Dat zal vast wel een kwestie van gewenning zijn. Zal eens proberen om de haak goed vast te houden en de beugel van de schroef de haak open te duwen en tegelijkertijd te haak door te halen. Klem goed vastzetten met aandraaien van de schroefhuls. Daarna rugzak omhangen en de banden aan de voorzijde van het lichaam onder de strap door, zodat de camera vrij over de strap kan bewegen. Als laatste het statief met de grote knop van het balhoofd in de lus hangen. Het is dan ook een soort tegengewicht voor de rugzak.

Gewicht:
Hier vrijwel niets van gemerkt. Eerder had ik de ThinkTank Holster aan het tuig op de borst hangen. Dat is niet meer nodig. Ondertussen heb ik daar trouwens ook ruimschoots ervaring mee in allerlei omstandigheden.

Gevoel:
Je camera hangt ondersteboven uit je zicht aan 1 bevestigingspunt.....dat is wel even wennen, wat bij mij verbazend vlot ging. Je kunt gerust de schroefdraad en de bevestiging daarvan in de camera vertrouwen. Tijdens foto wandeltochten zie je fotografen met de camera gemonteerd op het statief met een 4 kg lens eraan nonchalant over de schouder hangend lopen. Dat is dus een zeer sterke constructie.

Bewegingen:
Bij het wandelen bewegen de camera en het statief natuurlijk wel. Ik vond dat op een gegeven moment wel wat hinderlijk worden en liet mijn armen tegen de camera en statief hangen. Voordeel was dat de camera niet meer bewoog tijdens het lopen. Nadeel is dat de natuurlijke armbeweging wordt uitgeschakeld. Had ik verder geen probleem mee.

Paraatheid:
Doordat ik mijn arm al op de camera had liggen was een foto maken in een fractie van een seconde gebeurd. Dat gaat echt snel! Ik had bij het snel pakken van de camera totaal geen last van de rugzak of het statief.

Vastzetten camerabeweging:
Middels twee verschuifbare klemmen op de band kun je de camerabeweging langs de strap blokkeren. Dit heb ik niet gebruikt en de klem achter de camera heb ik vastgezet in de laagste positie van de camera en de andere helemaal bovenaan.

Camera+statief:
Moest voor een bepaalde opnametechniek de camera op het statief, dan is het statief direct beschikbaar. Helaas moet dan de schroef van de strap eruit en het adapterplaatje gemonteerd. De knobbelschroevendraaier had ik in de rugzak gestopt.....hmmm volgende keer maar in het vest meenemen. Maar de rugzak moest toch open ivm het monteren van het Cokin Z-Pro systeem om de watervallen met een tijdopname te kunnen maken (ND8). Bij het afhangen moet je wel in omgekeerde volgorde werken, dus eerst de rugzak banden die over de borst en heup zitten lossen. Wel even opletten, want de klem van het bandje over de borst zit tegen de klem van de strap en lijkt er sprekend op..... Rugzak afhangen. Dan de schroef in de camera losdraaien. Ik had me van tevoren al bedacht dat als de camera eerst losgehaakt word en daarna de schroef uit de camera, ik de schroef vroeg of laat en keertje verlies. Dus de schroef blijft tijdens en na het losdraaien gewoon aanhaakt aan de strap. Daarna de adapterplaat aan de camera schroeven. Na de opnames de adapterplaat eraf en de strap weer aan de camera.
Hier zit de achillespees van de BRS. Hiermee verdwijnen de voordelen als een 'snowball in hell'. De strap -zoals hij standaard geleverd wordt- is dus m.i. alleen geschikt voor de reportagefotograaf en dan heb je verder geen extra gears nodig. Het kan allemaal wel, maar dan moet je dus steeds schroeven en ombouwen. Daar koop je geen BRS voor natuurlijk.

Extra bandje onder de arm:
Dit bandje maakt van een BlackRapid een BlackRapid Sport en moet er voor zorgen dat de strap niet omhoog kruipt en op je nekspier gaat drukken. Hij moet op het sterkste deel van de schouder blijven zitten. Dat werkt prima. De voorgevormde schouderband zit daardoor prettig en je voelt hem niet.

Verstellen bandlengte tijdens het lopen:
Dit kan niet, omdat de verstelling van de strap op de rugzijde zit. Dat moet je dus van te voren doen. Bovendien zit de rugzak erover. De verstelling wordt dmv het overhalen van een clip weer vastgezet. Gelukkig was mrs. B. er ook bij en Brigitte heeft de verstelling in orde gemaakt. Bij het afhangen van de rugzak raakte de klem weer los. Daar kwam ik pas achter toen we weer verder liepen.....Ben je alleen, dan kan dat aspect vervelend gaan worden. Ook dit laat zien dat deze strap niet voor mijn toepassing geschikt is.

Systeemstrap:
De BRS kan ik geen systeemstrap noemen. De gehele band zit aan beide zijden vastgenaaid aan het schouderstuk. Er is, wat dat aangaat, dus niets mee te beginnen. Voor de aankoop had ik me bedacht wel wat van de concurrent te willen gebruiken, maar dat kan dus niet.

Conclusies:
De BlackRapid Sport strap in de standaard levering is bij uitstek geschikt om alleen met de camera een reportage te doen. Je kunt er heerlijk vrij mee lopen. De strap kan onzichtbaar onder een jack zitten met de camera op de heup eronderuit, hand erop. Dan kun je letterlijk in een fractie van een seconde de camera te voorschijn halen en die prachtige momentopname maken. Je voelt het grote gewicht van de camera niet en de strap blijft op de plek zitten. Hij doet wat hij beloofd.
Ga je met een rugzak en statief erbij op pad, dan is de strap prettig om de camera 'gewichtsloos' mee te nemen. De voordelen van het snel kunnen werken zijn er niet meer ivm het steeds moeten los en vastschroeven van schroef en adapterplaat bij voorkomende situaties.

Noot:
BR heeft een aparte schroef met een omklapbaar beugeltje. Dit geheel is wat platter dan vrij hoge standaard schroef. Deze zou in plaats van de Feisolschroef gemonteerd kunnen worden. De adapterplaten van Feisol zijn ArcaSwiss compatibel, dus dat geheel zou moeten kunnen werken.....iets om uit te proberen. Maar eerst zien dan geloven, want er is maar 4mm inbouwhoogte beschikbaar in de Feisolplaat. Past het wel, dan zou de adapterplaat dus bijna altijd aan de camera kunnen blijven zitten en de camera daarbij hangend aan de strap. Het lastige ombouwen zal dus in veel gevallen niet meer nodig zijn.
Het verstellen van de band aan de achterzijde vind ik erg onhandig. Bij gebruik van een rugzak werkt dat niet.

De concurrent:
De directe concurrent van BlackRapid is in mijn ogen o.a. de CarrySpeed. Met name het allernieuwste model die standaard geleverd wordt met een ArcaSwiss compatibel adapterplaat met een omklapbaar bevestigingspunt en diverse handige bandjes. zie: http://www.carryspeed.com/products/fs-p ... ting-plate" onclick="window.open(this.href);return false;
CarrySpeed heeft inmiddels ook een bandje voor onder de arm.
CS is wel een echte systeemstrap waarmee je het geheel aan haast elke toepassing kunt aanpassen.
Ik heb geen ervaring hiermee en kan dus niet direct een vergelijk maken, wat het kiezen zou vergemakkelijken.
Kijk ik op de site, dan is op details de CS beter uitontwikkeld. Lettende o.a. op het uit het midden monteren van de bevestiging, zodat de camera platter tegen je lichaam hangt. De bevestiging wat tevens een adapterplaat is. Verstelling van de strap aan de voorzijde, enz.

Wat ga ik doen?
Ik ben erg gelukkig met het op deze manier dragen van de camera. De zwart/gele cameraband heeft zijn tijd bij mij echt gehad. Het op deze manier naast mij dragen van de camera vind ik wel heel erg prettig. Regent het, dan kan de camera gewoon onder de jas en blijft hij paraat.

Mijn keuze:
Ik ga voor de nieuwste CarrySpeed.
De beoogde CarrySpeed FS-Pro+F1, is nog niet direct leverbaar in NL. Ik kan hem wel in Shanhai bestellen.
Ik zou de speciale schroef van BlackRapid kunnen uitproberen op de Feisol adapterplaat, maar omdat ik al een keuze gemaakt heb wil ik liever geen extra geld meer aan de BRS uitgeven.

Heel verhaal geworden, maar het heeft mij in elk geval duidelijkheid verschaft en ik hoop ook andere twijfelaars hiermee te kunnen helpen.

Met een vriendelijke groet van Raymond.
Laatst gewijzigd door raymonidas op za nov 10 2012 7:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon....what else.....

Schrave Multi-Media

http://www.schrave.nl/

motorhan
Forumlid
Forumlid

Bericht door motorhan » zo nov 04 2012 5:09 pm

Dat is een heel uitgebreid en duidelijk verslag. Ik heb ook pas zo'n zelfde strap via een Forum lid gekocht en liep meteen al tegen een paar beperkingen aan.
Voor mij is/was de riem gewoon te kort, net als het bandje wat onder de schouder wordt bevestigd.

Gelukkig zat er een opbergzakje met eenzelfde soort stukje brede band bij, zodat de draagriem doorgeknipt en verlengt kon worden met het zelfde materiaal. Voor het dwarsriempje had ik nog een andere riem liggen in de zelfde breedte zodat die ook verlengt kon worden.

Dus met een beetje huisvlijt en handigheid van mijn vrouw die problemen opgelost.

Blijf ik ook het probleem met de gekozen bevestiginswijze met behulp van zo'n schroef ook lastig vinden als je een statief bij je hebt. met een opjectief met bevestigingsbeugel heb je dat probleem niet maar met andere zonder zo'n beugel dus wel.

Nu heb ik natuurlijk ook andere bevestigingsmethoden gezien in de vorm van een plaat met een oog en zo iets zal er wel moeten komen denk ik. want schroef er uit en er wer in als je net een foto wilt maken vind ik lastig.

Ja dat had ik eigenlijk eerder moeten bedenken. Maar verder vind ik dragen van de camera op deze manier tot nu toe wel handig.
Met vr gr,

Han

Pjerry
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door Pjerry » zo nov 04 2012 8:56 pm

Aan dit soort gebruikerservaringen heb je iets.
Bedankt beiden voor jullie zeer nuttige inbreng.

Ik denk dat ik toch voor de Bgrip ga, voor € 15,= extra past hij zonder probleem op iedere QR, zonder verdere problemen, een groot voordeel in mijn ogen. Verder geen conflicten met een eventuele rugzak en bovendien ontlasting van je schouder, waar toch al een hoop aanhangt.

stabij
Forumlid
Forumlid

Bericht door stabij » zo nov 04 2012 9:32 pm

Graag gedaan om de info te lanceren. Wel wil ik nog een keer opmerken dat er een rubberen bandje is om de bgrip houder aan je rugzak schouderband te hangen op borst hoogte. Vond ik wat lastiger om de camera snel op vast te zetten inc veiligheids systeem.tav om de heup/middel.
en dan ga je weer het gewicht ongelijk verdelen wat niet prettig is.
Mocht het zo een keer zijn dat de camera met een wandeling in de weg hangt omdat het smal is draai ik de hele riem met camera bv op de rug om de camera niet te stoten daarna weer terug (hoop dat het duidelijk is)
groet Anja.
succes met de beslissing.

Pjerry
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door Pjerry » zo nov 04 2012 9:55 pm

Anja, dat ding om hem aan je rugzak te bevestigen is toch een extra accessoire? De tarvelkit: http://www.dewatersportwebwinkel.nl/B-G ... l-kit.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kunt het wel in één erbij bestellen (paar Euri voordeliger), maar in de basiskit zit het toch niet?

stabij
Forumlid
Forumlid

Bericht door stabij » ma nov 05 2012 9:15 am

Heb het er idd extra bijbesteld
groet,
Anja

Maud
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Maud » ma nov 05 2012 10:39 am

Ik heb nu de Black Rapid 2 keer gebruikt en wat een wereld van verschil met het aan het je nek hangen.
Voelde eerst natuurlijk nog best onwennig (valt de camera er echt niet vanaf??) maar ik heb geen nekklachten meer gehad en het snel pakken van de camera ging erg goed.

Over tijdje ook eens met flitser uitproberen

Ik ben erg blij met de Black Rapid vrouwen versie in iedergeval :)
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

Frank Roelofs
Forumlid
Forumlid

Bericht door Frank Roelofs » ma nov 05 2012 11:36 am

Maud schreef:Ik heb nu de Black Rapid 2 keer gebruikt en wat een wereld van verschil met het aan het je nek hangen.
Voelde eerst natuurlijk nog best onwennig (valt de camera er echt niet vanaf??) maar ik heb geen nekklachten meer gehad en het snel pakken van de camera ging erg goed.

Over tijdje ook eens met flitser uitproberen

Ik ben erg blij met de Black Rapid vrouwen versie in iedergeval :)
Ik ook. En met flitser gaat ook prima. :)
Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.

Antoi
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Antoi » di nov 06 2012 1:28 pm

Ik gebruik de Black Rapid for women nu al een jaar of twee en het bevalt me prima.

raymonidas
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door raymonidas » vr nov 09 2012 2:47 pm

Carry Speed FS-Pro aan te schaffen. Dit vanwege de basisplaat die tevens adapterplaat is en compatible met ArcaSwiss. Verder vanwege de bijgeleverde extra's zoals enkele riempjes. De brede zachte veerkrachtige schouderband.
zie http://www.carryspeed.com/products/fs-p ... ting-plate" onclick="window.open(this.href);return false;

of de BlackRapid Sport, waarvan de schouderband op de plek blijft zitten. (Kan er aan de CS zo'n bandje geknutseld worden :wink: )

Vandaag de CarrySpeed FS-Pro ontvangen uit Shanghai. Binnen een week na bestelling. Totale kosten: €70,-
Ik ben zeer benieuwd hoe deze bevallen gaat. Heb hoge verwachtingen.
BlackRapid Sport inmiddels doorverkocht (bijna)zonder verlies.

groet van Raymond
Nikon....what else.....

Schrave Multi-Media

Arthur Mol
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Arthur Mol » do nov 22 2012 3:35 pm

raymonidas schreef:Vandaag de CarrySpeed FS-Pro ontvangen uit Shanghai. Binnen een week na bestelling. Totale kosten: €70,-

groet van Raymond
Beste Raymond, kan je vertellen wat er in de doos zat voor die 70 euro en waar je die heb besteld?
Arthur.
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.

raymonidas
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door raymonidas » do nov 22 2012 9:38 pm

Arthur Mol schreef:
raymonidas schreef:Vandaag de CarrySpeed FS-Pro ontvangen uit Shanghai. Binnen een week na bestelling. Totale kosten: €70,-

groet van Raymond
Beste Raymond, kan je vertellen wat er in de doos zat voor die 70 euro en waar je die heb besteld?
Arthur.
Hoi Arthur, ik heb hem gewoon besteld bij carryspeed.com. Wat er geleverd word kun je vinden op de site. De underarm strap past er ook op, die ben ik vergeten mee te brstellen. Kost $15. Ik zal binnenkort de fieldtest update. Goede strap.
Grt van Raymond.
Nikon....what else.....

Schrave Multi-Media

Arthur Mol
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Arthur Mol » do nov 22 2012 10:15 pm

Dank je, ook besteld.
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.

raymonidas
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door raymonidas » vr nov 23 2012 9:16 am

raymonidas schreef:

Vandaag de CarrySpeed FS-Pro ontvangen uit Shanghai. Binnen een week na bestelling. Totale kosten: €70,-

groet van Raymond
Hallo, ik heb jullie een update beloofd, bij deze.... :)

Ik heb nu enkele keren de CarrySpeed FS-Pro gebruikt.
De inzet was nog hoofdzakelijk om op mijn werk foto's te maken. Per shoot duurde dat ongeveer 2,5 uren. Gezien de vaak lange belichtingstijden heb ik de camera vaak van de strap moeten halen om hem op het statief te monteren. Ik heb dus rondgelopen met de camera aan de strap en met een lege strap toen de camera gemonteerd zat op het statief.

Hoe werkt de CS-FS-Pro:
Het grote verschil van de FS t.o.v. andere uitvoeringen is de montageplaat die permanent onder je camera kan blijven zitten. Deze heeft een wegklapbaar verbindingspunt. Deze plaat past in elke ArcoSwiss of ArcaSwiss compatible opname. Hij past perfect in mijn Feisol klemming..
De Pro uitvoering is compleet met een pols strap en een extra bandje met koppeling om camera met zwaar objectief mee te kunnen nemen aan de strap.

Opvallend is de zeer brede schouderband die afneembaar is met clips die op drie punten vergrendelen. De schouder band is uitwisselbaar met andere schouderbanden. Deze standaard geleverde brede band bevalt mij prima. In tegenstelling tot de BlackRapid Sport is de schouderband niet voorgevormt. Ik had graag de 'under-arm-strap' erbij willen hebben, maar doordat CarrySpeed nogal erg traag is met het reageren op emails moest ik eerder bestellen dan ik antwoord kreeg op vragen. De 'under-arm-strap' is wel los na te bestellen. Met under-arm strap heb je dus dezelfde configuratie als de BlackRapid Sport.

Ook de CS-FS-Pro heeft een lengte afstelling op de rug, echter in tegenstelling tot de BlackRapid-Sport gaat het fixeren niet met een klemmetje, maar met een traditionele verstelling die geen last heeft van hakende rugzakken etc. Even aandacht aan de juiste afstelling besteden en je hoeft er niet meer bij.

De montageplaat laat zich makkelijk onder de camera monteren met een schroevendraaier of het meegeleverde inbus sleuteltje. Dat laatste laat nooit beschadigingen op de schroef achter en is sterk aan te bevelen. Zit de plaat aan de camera, dan kan de strapkoppeling naar voren geklapt worden en staat de camera op een platte montegaplaat. CarrySpeed heeft een simpel maar ingenieus systeempje om de camera te koppelen aan de strap. Het werkt in principe als een aanhanger aan de trekhaak :)
De kogel zit aan de montageplaat en de dissel aan de strap. Draai de wartel helemaal omhoog, schuif de koppeling om het kogeltje, draai de wartel helemaal omlaag en voila, muurvast met volledige bewegingsvrijheid. Het verdraaien van de wartel kan makkelijk met je wijsvinger en gaat vlot genoeg. Om te borgen dat de wartel door bewegingen etc omhoog kan draaien en de kogel weer vrijgeeft is er voorzien in een strakke o-ring. Die druk je tegen de wartel aan wanneer die omlaag geschroefd is. Ik heb niet meegemaakt dat de wartel ook maar iets losgedraaid werd tijden lopen en bewegen. Het o-ringetje doet zijn werk dus goed. Lekker simpel maar zeer doeltreffend, daar houd ik wel van. De wartel is trouwens geborgd tegen het volledig van de schroefdraad afdraaien. Verlies van de wartel is dus uitgesloten.Voor het makkelijk omhoogdraaien van de wartel is het handig eerst even de o-ring omhoog te schuiven. Dan kan met de wijsvinger enkele keren een zet gegeven worden en gaat het vlot en makkelijk. Het de- en monteren aan de strap is dus een echte een-hand-bediening.

Door de gekozen plek van de koppeling op de montageplaat hangt de camera recht -ondersteboven natuurlijk- en vlak tegen je lichaam. Je voelt dus niet steeds een hoek van de camera tegen je aantikken. De camera hangt dan met de lens naar achteren. De linkerzijde van de camera komt dus tegen je lichaam aan bij het lopen en bewegen. De knopjes die daar zitten (op mijn D700: flitskapje openen en A/M focusschuifje) worden dus af en toe ingedrukt. Vooral het openen van de flits is ongewenst, want dat is een kwetsbaar dingetje. Dat kan -denk ik- verholpen worden door de camera wat hoger te hangen. Bij mij hing de camera net onder de heup tegen het bovenbeen aan.. Aanbeveling van de strapfabrikanten is op de heup.

Bij het lopen met een lege strap viel het op dat de wartel -door zijn eigen gewicht en makkelijk verdraaien- lager op de schroefdraad kwam te zitten. Bij het weer aanhaken van de camera bleek dus af en toe dat de wartel eerst omhoog geschroefd moest worden. Bij het langer lopen waarbij de camera wat vaster gezet moet worden kun je aan een metalen ring trekken op borsthoogte. tegelijkertijd hef je even het gewicht van de camera op. In een beweging hangt de camera een stuk hoger en wat strakker tegen je lichaam. De parate situatie kan in een fractie van een seconde hersteld worden door de ring omhoog te schuiven. Dat systeem werkt perfect. Ook weer een voorbeeld van het zeer goed doordacht zijn op details. Eenvoud, anders en praktisch zijn de keywords hier.

Resumerend:
kan ik stellen dat de door mij ervaren nadelen van de BlackRapid Sport door de CarrySpeed FS-Pro zijn opgeheven. Ik ben er blij mee.
Natuurlijk zijn er puntjes die voor verbetering vatbaar zijn. Nadelen die ik in het hele traject van contact, bestellen en gebruik van de CS-FS-Pro ondervonden heb zijn: veel te laat reageren op emails en het ongewild indrukken van knopjes aan de linker zijkant van de camera.

Bestellen:
De importeur en winkels die CarrySpeed leveren hebben de FS-Pro niet in voorraad. Om de een of andere reden komt hij ook voorlopig niet beschikbaar in Nederland. Ik heb mijn strap gewoon rechtstreeks via de site van CarrySpeed besteld. De totale kosten -inclusief verzending- kwamen uit op €70,- Der under-arm-strap kan apart bijbesteld worden en kost $15,-.
De strap komt uit mid-oost en verzenden gaat met FedEx. Geen al te fijne combinatie hoewel ik mijn strap al binnen een week aangeboden kreeg. FedEx heeft maar enkele ophaalpunten in Nederland, dus heb ik de strap naar mijn werk laten brengen.

Tot zover

Met een vriendelijke groet van Raymond.
Nikon....what else.....

Schrave Multi-Media

ArendV
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArendV » vr nov 23 2012 9:44 am

Bedankt voor de uitgebreide gebruikerservaring Raymond.
Ik werk ook veel met statief en vond o.a. daarom BR erg onhandig.

Het systeem zou helemaal af zijn als ze ook met camera specifieke plates komen.
Vroeg of laat gaat deze generieke plate toch schuiven, of je moet ze kunnen borgen met een extra schroef (wat hier elders al door doe het zelvers is gedemonstreerd).
Ik ga denk ik eerst de Op/Tech sling eens uitproberen, dan kan ik mijn huidige plates gewoon blijven gebruiken.
Ik gebruik de normale draagriem van Op/Tech al en ik zou de sling met name met zwaardere zoomobjectieven als de 80-200/2.8 gaan gebruiken.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”