EXIF: 70mm, f/5, ISO 800.
Dit is de hele foto:

Een 100% crop:

Ik vind het er fantastisch uitzien.
Ja, dat hebben we gemerkt dat NC-leden de klos waren. Nu vind ik de totale foto verkleind nog wel aardig maar die 100% kan echt niet.Patrick schreef:Ja ja, het is even schrikken als je 's morgens vroeg in een keer zo wordt aangestaard.![]()
Maar dit soort foto's heb ik ermee geschoten die dag. Dat is ook het soort foto's dat ik meestal schiet. Een foto van een stenen muur maken is vast heel interessant om allerlei zaken te kunnen zien, maar hier gaat het toch om.
Als het te erg is kan ik de foto best verwijderen...Daniel123 schreef:
Ja, dat hebben we gemerkt dat NC-leden de klos waren. Nu vind ik de totale foto verkleind nog wel aardig maar die 100% kan echt niet.![]()
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een 200% crop..........Patrick schreef:Als het te erg is kan ik de foto best verwijderen...Daniel123 schreef:
Ja, dat hebben we gemerkt dat NC-leden de klos waren. Nu vind ik de totale foto verkleind nog wel aardig maar die 100% kan echt niet.![]()
Hahahaha, nee hoor, laat maar lekker staan. Ik heb er geen problemen meePatrick schreef:Als het te erg is kan ik de foto best verwijderen...
Hahahaha, ik denk dat je de enige bent die daar op zit te wachten. Dus misschien kan hij die in een pb naar je sturennicor schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een 200% crop..........
Ik vraag me af na onderstaand artikel gelezen te hebben of jou bewering klopt. Ik maak er uit op dat je op een DX in werkelijkheid een kleiner deel van het onderwerp ziet dan bij een Full Frame camera.Thor schreef:Schitterend resultaat hoor, Patrick!![]()
Ik ben benieuwd hoe deze op de D300s gaat werken, met 1.5 crop-factor, wordt dat 105-300 mm ... yamm!![]()
Heeft iemand daar ook mee gewerkt op de 3e november, en wil dat hier laten zien, alsjeblieft??
Als dit de kwaliteit van het hele stukje weergeeft, dan klopt het niet echt. Het oppervlak van een FX sensor is 2,25 maal zo groot als een DX van Nikon, Sony etc. Het is tenslotte 1,5 x 1,5, want het gaat om lengte maal breedte. Bij Canon is het verschil zelfs nog groter: 1,6 x 1,6 = 2,56 maal zo groot!motorhan schreef:Vergelijk:
beeldoppervlak van een filmnegatief: 36 x 24 mm (dit is fullsize)
beeldoppervlak van een doorsnee digitale sensor : 22,7 x 15,1 mm
Dit betekent dat het beeldoppervlak van de analoge filmcamera 1,6 keer zo groot is dan het beeldoppervlak van de digitale SLR.