70 200 VR Contrast

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
Marianne van Versendaal

Bericht door Marianne van Versendaal » za jan 26 2008 3:13 pm

a90 zag gaan andere naam dit is de enige foto van mijzelf die ik voorhanden had, bij toeval genomen met een analoge camera op grote afstand.
Ik heb deze ingescand met een lage resolutie scanner en daarna uitgesneden (gecropt dus vandaar ) hij zou ook met een Carl Zeiss softar 2 genomen kunnen zijn.
Is er op deze Nikon Club ook nog wel eens iemand met een wat positieve opmerking vraag ik me af.

Mvg Marianne.
En ook nog een prettig wekend gewenst.

Fotofreak
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Fotofreak » za jan 26 2008 3:24 pm

[q
Is er op deze Nikon Club ook nog wel eens iemand met een wat positieve opmerking vraag ik me af.

Mvg Marianne.
En ook nog een prettig wekend gewenst.[/quote]

Ik denk dat kritische adviezen per defenitie niet als negatief ervaren hoeven worden....

Blijft: positieve benadering = positieve opmerkingen.

Ennn generaliseren is iets waar we in de maatschappij al veel te veel last van hebben.

Dit is een positief bedoelde opmerking en natuurlijk m'n eigen mening.
subjectief dus..

vriendelijke groeten Pim
vr gr Pim [Fotofreak ]
http://www.flickr.com/photos/pimdik/" onclick="window.open(this.href);return false;

Marianne van Versendaal

Bericht door Marianne van Versendaal » za jan 26 2008 3:43 pm

Mijn eerst gestelde vraag was of er gebruikers met de Nikon 70 200 Vr zijn die ervaring hebben met een filter op dit objectief.
Dat het objectief het best presteert zonder dergelijke filters was ik ook al achter gekomen, maar gezien ik (overdreven zuinig op mijn apparatuur ben) wil ik er toch wel één gebruiken.
En propbeerde ik ook via deze Nikon Club er achter te komen wat dan wel de meest bruikbare zou kunnen zijn en ook dat heb ik ontdekt, laat dat nou toch de Nikon NC Filter zijn!
Dus ook dat is nu duidelijk, en als ik dan toch eens mooiere foto's wil maken dan haal ik ook die er tijdelijk af.

Groet Marianne.

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » za jan 26 2008 4:07 pm

Eind goed al goed !

En ook een prettig weekend gewenst :)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » za jan 26 2008 5:37 pm

wel een lekkere binnenkomerop dit forum mevr van Versendaal.. :mrgreen:
succes...

Arend

Marianne van Versendaal

Bericht door Marianne van Versendaal » za jan 26 2008 6:05 pm

Hoi Arend hoe bedoel je.

Arend-ho

Bericht door Arend-ho » za jan 26 2008 8:27 pm

nou 5 pagina's lang voor een vraag van een nieuwkomer [ met alle respect hoor ] is volgens mij best wel uitzonderlijk...maarja je praat ook wel over de 70-200 vr en dan worden de wolven wakker ;-)
heb je nu ondertussen al een TC in je bezit ??

groeten : Arend

dapp&co

Bericht door dapp&co » za jan 26 2008 8:38 pm

heb je nu ondertussen al een TC in je bezit ??
wat bedoel je daarmee? zijn er ook zulke laaaaange gesprekken mogelijk over een TC?
welke? ik heb eeb TC II 2.0 wat kan er mis mee zijn :wink:

Marianne van Versendaal

Bericht door Marianne van Versendaal » zo jan 27 2008 9:17 am

Ja Arend ik heb de TC 17 ii nieuw in de doos al 3 mnd in mijn bezit
En gekocht in Duitsland, maar nog niet gebruikt, gezien de resultaten tot nu toe met de 70 200 VR kan dat volgens mij met de TC alleen maar minder worden.
Maar ik ga hem nog wel uit proberen aan de Oosvaardersplassen mijn vorige thuis, want de zeearenden en de Hekrunderen die kun je niet dicht benaderen.
Het blijkt dat de 70 200 VR gevoeliger is voor bepaalde lichtval en ik zal voor een mooi plaatje wat vaker spotmeting moeten gebruiken.
Of even de moeite nemen om de belichting correctie te gebruiken.
Al hoewel je ook met Photoshop nog heel wat kunt corrigeren natuurlijk.
Zijn voorganger de 80 200 AFS was wat gebruiksvriendelijker minder last met dergelijke belichtings problemen.
Fijn je ook weer eens gesproken te hebben, en graag tot ziens of horens.
Ja Arend ik blijk inderdaad de wolven wakker gemaakt te hebben, gelukkig ben ik niet bang voor wolven.
Zelf heb ik Husky's dus ik heb wel wat ervaring daarmee.
Groet Marianne.

Jur
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jur » zo jan 27 2008 11:18 am

Marianne van Versendaal schreef:Ja Arend ik heb de TC 17 ii nieuw in de doos al 3 mnd in mijn bezit
En gekocht in Duitsland, maar nog niet gebruikt, gezien de resultaten tot nu toe met de 70 200 VR kan dat volgens mij met de TC alleen maar minder worden.
Mijn ervaringen met de 70-200VR + TC14EII zijn uitstekend. Topcombinatie! Over de 70-200VR met de TC17EII doorgaans ook goede berichten gelezen; misschien iets minder dan met de TC14EII, maar nog altijd heel goed.
Jur

Marianne van Versendaal

Bericht door Marianne van Versendaal » zo jan 27 2008 12:54 pm

Hoi Jur volgens bepaalde verkoop site's zou de TC 17 II een goede ombinatie zijn, en uiteraard een groot berijk als je de cropfactor erbij telt.
Ik ga het binnenkort eens proberen bij de vogels aan de Oostvaardersplassen en dan de belichting maar even fanatiek in de gaten houden dan zal dat best wel lukken.
Overgens op http://gallery.zoom.nl/ heb ik ook meerdere foto's van Roofvogels staan, gemaakt met de 70 200 VR mischien kun je die ook vinden om te bekijken.

Mvg Marianne.

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » zo jan 27 2008 1:01 pm

Dit is een rechtstreekse link naar je Zoom gallery Marianne. Dat zoekt wat makkelijker. Ik ga ook zelf eens een kijkje nemen zo. :)

http://gallery.zoom.nl/user/29523/maria ... /myimages/
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

mikemix

Bericht door mikemix » zo jan 27 2008 1:03 pm

Beste Marianne, even off-topic, wat ik niet snap, is dat jouw website prachtige
foto's laat zien, maar de foto van jezelf incl. avatar zo onscherp is dat deze mijns inziens afbreuk doet aan het geheel.
Laatst gewijzigd door mikemix op zo jan 27 2008 1:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Marianne van Versendaal

Bericht door Marianne van Versendaal » zo jan 27 2008 1:04 pm

Hoi A90 sorry ik weet geen andere naam, goed van jou inderdaad dan zijn ze er direct.
Bedankt
Groet Marianne.

Marianne van Versendaal

Bericht door Marianne van Versendaal » zo jan 27 2008 1:24 pm

Hoi Mikemix. of topic.
IK ga dat even aan hopelijk iedereen uitleggen.
De betreffende foto is door mijn broer gemaakt in een onbewaakt ogenblik met de Mnolta Dynix 9 dus analoog, en dan ook nog van vrij grote afstand op een moment dat ik opname's stond te maken. (aan de Oostvaardersplassen)
Toen ik later deze foto zag, en gezien ik geen enkele foto met de camera in actie van mijzelf had, is deze toen ingescand met een vrij lage resolutie scanner en toen heb ik uit het totaal beeld dit stukje gecropt. Dus vandaar de wat slechte kwaliteit, maar als men deze als eerste ziet valt de rest mischien een beetje mee hopelijk.
En als ik een fotograaf gevonden krijg die mij in actie wil fotograferen.
Dan komt er tzt een nieuwe te staan, bedankt voor de tip en ook de vorige persoon met de gelijke opmerking bedankt, en sorry maar tijdens de eerste opmerking was ik lichtelijk uit humeur.
Bedankt allemaal en graag tot horens.

Mvg Marianne.

Plaats reactie

Terug naar “Telezoom”