Test D3 op www.fotoapparatuur.nl

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6
yoyo

Bericht door yoyo » zo apr 20 2008 12:55 am

Ivo schreef:
yoyo schreef:Hoeveel DR toekomstige camera's ook krijgen. Uiteindelijk moet straks elke camera het beeld samenpersen richting die 8-stops om het vervolgens met curves nog verder te vekleinen afhankelijk van het uiteindelijk bedoelde medium.

Het is net als met pixels. Meer is niet altijd beter...

Maar ik ben heel erg blij als ik over anderhalf jaar zo'n D3 aan mijn collectie toe kan voegen voor 1500 euro. Qua ISO prestaties toch een beest van een cam. En Full Frame.
Zeker een beest van een camera, zonder twijfel. En die full frame, die kan je nu voor 1500 Euro ook hebben als je geen steenpuisten krijgt van een Canon rond je nek.

Geloof me, mijn D300 is niet boos op me, nu hij een kameraadje heeft waar Canon op staat. Gelukkig heb ik mijn D300 niet Xenofoob opgevoed. :lol: :wink:
Ik heb niets tegen Canon. Als Canon niet verschillende vattingen had gehad, de objetieven niet 35% duurder en de CANON EOS 1 (http://www.mir.com.my/rb/photography/ha ... /index.htm) niet zo duur was geweest was ik twintig jaar geleden niet van Minolta overgestapt naar Nikon, maar naar Canon. Ik droomde van de EF 85mm f/1.2L USM, maar metname dat instelwiel achter op de body trok mijn aandacht. Ik zocht een cam met perfecte handling en dit kwam erg dicht in de buurt leek mij...

Maar ik ben nu heel tevreden met Nikon. En ga voorlopig niet vreemd. Alleen voor beschuit kom ik eruit.

yoyo

Bericht door yoyo » zo apr 20 2008 1:04 am

Ivo schreef:Wat dat betreft is de reviewer van DPreview een even grote dodo als ik. :twisted:
Nogmaals mijn excuses voor mijn woordkeuze.

yoyo

Bericht door yoyo » zo apr 20 2008 1:40 am

a90 schreef:
yoyo schreef:Maar ik ben heel erg blij als ik over anderhalf jaar zo'n D3 aan mijn collectie toe kan voegen voor 1500 euro. Qua ISO prestaties toch een beest van een cam. En Full Frame.
1500 euro :shock: :mrgreen:
Tja, zo gaat dat tegenwoordig met body's. Ik kan er ook niks aan doen. Je moet als eerste gebruiker veel foto's maken. Dan is de afschrijving nog te rechtvaardigen.
Overigens, als je dan de kosten per foto uitrekent valt het allemaal wel mee. Analoog is kostbaarder.

Ivo

Bericht door Ivo » zo apr 20 2008 9:30 am

yoyo schreef:
Ivo schreef:Wat dat betreft is de reviewer van DPreview een even grote dodo als ik. :twisted:
Ik lach er maar mee, Yo'. Geen probleem. Af en toe in elkaars haren zitten over ons gerief kan geen kwaad.

Bij mij hetzelfde verhaal, ik heb altijd Nikon gehad dus ook een godsvermogen aan glas. Dat vervang je zomaar niet, ik zou het ook niet willen. Canon heeft niet zo direct een vervangen voor mijn 105DC (die op de D300 spijtig genoeg niet fatsoenlijk werkt, en bij Nikon weten ze er geen raad mee) Nikon is een heel fijn systeem om mee te werken, niks aan af te breken, zeker nu ze komaf hebben gemaakt met ruis.

Ik heb het laatste jaar heel wat camera in handen gehad en ook mee gewerkt en voor de D3 en D300 was er geen concurrentie voor Canon. Dat is nu veranderd, hopelijk blijft Nikon on track.

Hou zeker Sony in de gaten. Ik popel om de nieuwe 900 te testen. Als die de ergo heeft van de 700 met grip en een knaller van een sensor, en als Sony zijn Zeiss lenzen lijn verder uitbouwt, dan zou dat wel een een derde grote speler kunnen worden.

Groetjes

Ivo

yoyo

Bericht door yoyo » zo apr 20 2008 11:06 am

Ivo schreef:
yoyo schreef:
Ik lach er maar mee, Yo'. Geen probleem. Af en toe in elkaars haren zitten over ons gerief kan geen kwaad.

Bij mij hetzelfde verhaal, ik heb altijd Nikon gehad dus ook een godsvermogen aan glas. Dat vervang je zomaar niet, ik zou het ook niet willen. Canon heeft niet zo direct een vervangen voor mijn 105DC (die op de D300 spijtig genoeg niet fatsoenlijk werkt, en bij Nikon weten ze er geen raad mee) Nikon is een heel fijn systeem om mee te werken, niks aan af te breken, zeker nu ze komaf hebben gemaakt met ruis.

Ik heb het laatste jaar heel wat camera in handen gehad en ook mee gewerkt en voor de D3 en D300 was er geen concurrentie voor Canon. Dat is nu veranderd, hopelijk blijft Nikon on track.

Hou zeker Sony in de gaten. Ik popel om de nieuwe 900 te testen. Als die de ergo heeft van de 700 met grip en een knaller van een sensor, en als Sony zijn Zeiss lenzen lijn verder uitbouwt, dan zou dat wel een een derde grote speler kunnen worden.

Groetjes

Ivo
Met een 24,7 megapixel CMOS sensor?
Hoeft van mij niet. Ik vind de 20MB RAW bestanden uit mijn D2Xs al veel te groot. Laat staan 45Mb voor 24MP. Ik loop gewoon twee jaar achter de rest aan.

Die dedicated ISO en WB knoppen vind ik wel goed. Zitten bij Nikon nog te onhandig.

Die Zeiss objectieven zijn idd wel grappig. Metname een 500/2.8! (Mits dit waarheid wordt. Ik zie nu alleen nog maar mockups.)

Maar om heel eerlijk te zijn. Ik hou helemaal niet van Sony. Canon prima, ik heb zelfs een scanner van ze hier staan.
Maar als je ziet hoe Sony af en toe met zijn consumenten om gaat (DRM en eigen geheugen systemen, etc.) dan laat ik die liever voor wat het is. Bovendien stamt de huidige lijn af van de Minolta lijn en daar heb ik ook mee afgedaan.

Ivo

Bericht door Ivo » zo apr 20 2008 1:32 pm

Ja, Sony gaat op een 'eigen' manier om met zijn consumenten.

Maar wat dacht je van Canon? Sinds de 5D eigenlijk met niks schokkends nieuw gekomen voor zijn pro users......

En wat dacht je van Nikon? De 3D gelanceerd aan +5000€ en nog geen twee maand later te koop voor 4100€................

yoyo

Bericht door yoyo » zo apr 20 2008 2:37 pm

Ivo schreef:Ja, Sony gaat op een 'eigen' manier om met zijn consumenten.

Maar wat dacht je van Canon? Sinds de 5D eigenlijk met niks schokkends nieuw gekomen voor zijn pro users......

En wat dacht je van Nikon? De 3D gelanceerd aan +5000€ en nog geen twee maand later te koop voor 4100€................
Maar Canon heeft toch al een behoorlijk compleet arsenaal. Met heel veel keuzemogelijkheden.

En die prijzen. Tja, dat weet je. Dat is marktwerking. Dat ding verkoopt gewoon heel goed. En als je nog even wacht koop je hem uiteindelijk voor 3000 euro.

Plaats reactie

Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”