Nikon D3x en D90 in juni???

Discussies over fotografie met de D1, D2, D3, D4, D5 en D6
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma apr 28 2008 12:20 am

Het gaat nog verder. Iemand heeft ooit een uitgerekend dat iets van 40 (!!) computers genoeg zouden zijn om de hele wereldbehoefte aan rekenkracht aan te kunnen. Ergens in de jaren 50 meen ik. Die had duidelijk niet helemaal door wat die dingen zouden gaan doen in de toekomst! :twisted: :shock: :P
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

JanF

Bericht door JanF » ma apr 28 2008 12:42 am

Hahahaha... dat was de toenmalige directeur van IBM volgens mij.

Lache, die uitspraken van mensen die door het verstrijken van de tijd volslagen belachelijk zijn geworden.

De burgemeester van Londen (ergens begin vorige eeuw): De telefoon is een prachtige uitvinding..... elke stad zou er één moeten hebben.

Zo lachen we ook over een tijd om dit topic, als we met 100Tp (Terrapixel) schieten. Ik heb me ooit eens heel druk gemaakt of ik nou een Pentium 60 of 70 moest kopen. Klinkt een beetje belachelijk als je dat nu op je 4000+ machine zit te typen...

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma apr 28 2008 2:27 am

Nu weer on-topic lijkt me :mrgreen: ... Opvolgers huidige modellen van Nikon in de nabije toekomst.
Laatst gewijzigd door Patrick op ma apr 28 2008 9:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

yoyo

Bericht door yoyo » ma apr 28 2008 9:22 pm

Eeuw schreef:
yoyo schreef:Over die afschrijving.
Deel de afschrijving door het aantal genomen opnames. Zit dit onder de 28 eurocent, dan ben je goedkoper uit dan met analoog. Dan reken ik voor analoog niks voor de body. Die krijg je er gratis bij.
Dit is wel de grootst mogelijke onzin die ik de laatste tijd heb gezien. Wie klikt er in g*dsnaam zoveel film weg als dat je met digitaal zou doen. Dat is hét grote voordeel van digitaal. Kliks kosten 'niks' meer, maar maak jezelf nou niet wijs dat het minder duur is, ja, of wel natuurlijk, maar je berekening klopt niet.
Cheers
Er is niks mis met mijn berekening.
Psychische problemen..?

GdP

Bericht door GdP » ma apr 28 2008 9:26 pm

Opvolger D3 in aantocht?

Het zou kunnen, want ik mis nog heel wat mogelijkheden op die D3. :(

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » ma apr 28 2008 9:26 pm

Zoals?

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma apr 28 2008 9:29 pm

GdP schreef:Opvolger D3 in aantocht?

Het zou kunnen, want ik mis nog heel wat mogelijkheden op die D3. :(
Oh? Je hebt tot voorkort altijd analoog geschoten, en je mist wat op de D3? Heb je nog ergens een oud objectief liggen dat er niet op past of zo? Iets anders kan ik niet verzinnen! :oops:

GdP

Bericht door GdP » ma apr 28 2008 9:43 pm

Marten schreef:Zoals?
1. Aanduiding van de dieptescherpte. Na berekening in het menu aangeven van waar tot waar scherp.

2. Spraakherkenning voor het bedienen van de sluiter.

3. Akoestisch signaal als waarschuwing bij overbelichting.

4. Geluids signaal als waarschuwing wanneer de camera opnieuw wordt ingeschakeld dat hij niet standaard staat ingesteld. Bv. belichtingscorrectie, zelftimer, e.d.

5. Acculading als percentage vermelden. Eventueel in dat balkje.

Enz.
Laatst gewijzigd door GdP op ma apr 28 2008 10:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

AlwinSitton

Bericht door AlwinSitton » ma apr 28 2008 10:04 pm

Ik heb trouwens van Nikon vernomen dat er voorlopig nog geen opvolger van de Nikon D80 gaat komen. Dat de Nikon D3x er komt wordt wel toegegeven.

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » ma apr 28 2008 10:09 pm

Het zou al mooi zijn als er weer op de objectieven een scherptediepte-indicatie stond. Zoals Sony nu weer invoert.
Maar ik vind het wel een goed idee, alle gegevens worden nu toch in de camera ingevoerd, ook die van het objectief en de ingestelde afstand. Moet voor een CPU een fluitje van een cent zijn een scherptediepte-indicatie te geven. Grafisch, op een lcd. Hé: lcd op het objectief?

En mogen die akoestische signalen uitschakelbaar?

Maar het mooiste zou toch zijn een volformaat simpele camera, zonder de toeters en bellen waar een echte fotograaf toch niets aan heeft. Jawel, de digitale Nikkormat. Sluiter, diafragma, ISO-instelling, 80/20 lichtmeting en een mooi matglas, eventueel met scherpstelindicatie. Niet te duur, wel heel degelijk en modulair opgebouwd. Sensor verouderd? Laatste nieuwe model er in...

Groet, E.M. de Klerk

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » ma apr 28 2008 10:22 pm

GdP schreef:
1. Aanduiding van de dieptescherpte. Na berekening in het menu aangeven van waar tot waar scherp.

4. Geluids signaal als waarschuwing wanneer de camera opnieuw wordt ingeschakeld dat hij niet standaard staat ingesteld. Bv. belichtingscorrectie, zelftimer, e.d.

Enz.
:shock: Hier breekt toch echt mijn klomp van. ik vrees dat Gerrit dit nog serieus meent ook.

Ik ga zo wat resultaten van mijn eerste scans van mijn ruim 30 jaar oude Canonet QL17 posten ...

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma apr 28 2008 10:34 pm

Skippy schreef:
GdP schreef:

Enz.
:shock: Hier breekt toch echt mijn klomp van. ik vrees dat Gerrit dit nog serieus meent ook.

Ik ga zo wat resultaten van mijn eerste scans van mijn ruim 30 jaar oude Canonet QL17 posten ...
Ik ben daar dus ook bang voor... :shock:

Eigenlijk vind ik punt 1 wel een hele goede. De rest kan ik niet warm voor lopen...

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » ma apr 28 2008 10:43 pm

D3h ?? :shock: ---> D3h
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

foto-ed
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door foto-ed » ma apr 28 2008 11:02 pm

Ziet er wel allemaal echt uit a90.... Maar goed, ze kunnen tegenwoordig ook een boel dingen namaken!!
Afwachten maar weer!
Nikon (Club Nederland) Gek én NPS-lid

yoyo

Bericht door yoyo » ma apr 28 2008 11:17 pm

:D

D3H..?

Ikke, ikke, ikke..!

Plaats reactie

Terug naar “D1, D2, D3, D4, D5 & D6”