Nikon D3x en D90 in juni???
-
JanF
Hahahaha... dat was de toenmalige directeur van IBM volgens mij.
Lache, die uitspraken van mensen die door het verstrijken van de tijd volslagen belachelijk zijn geworden.
De burgemeester van Londen (ergens begin vorige eeuw): De telefoon is een prachtige uitvinding..... elke stad zou er één moeten hebben.
Zo lachen we ook over een tijd om dit topic, als we met 100Tp (Terrapixel) schieten. Ik heb me ooit eens heel druk gemaakt of ik nou een Pentium 60 of 70 moest kopen. Klinkt een beetje belachelijk als je dat nu op je 4000+ machine zit te typen...
Lache, die uitspraken van mensen die door het verstrijken van de tijd volslagen belachelijk zijn geworden.
De burgemeester van Londen (ergens begin vorige eeuw): De telefoon is een prachtige uitvinding..... elke stad zou er één moeten hebben.
Zo lachen we ook over een tijd om dit topic, als we met 100Tp (Terrapixel) schieten. Ik heb me ooit eens heel druk gemaakt of ik nou een Pentium 60 of 70 moest kopen. Klinkt een beetje belachelijk als je dat nu op je 4000+ machine zit te typen...
- Patrick
- Clublid

- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Nu weer on-topic lijkt me :mrgreen: ... Opvolgers huidige modellen van Nikon in de nabije toekomst.
Laatst gewijzigd door Patrick op ma apr 28 2008 9:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
yoyo
Er is niks mis met mijn berekening.Eeuw schreef:Dit is wel de grootst mogelijke onzin die ik de laatste tijd heb gezien. Wie klikt er in g*dsnaam zoveel film weg als dat je met digitaal zou doen. Dat is hét grote voordeel van digitaal. Kliks kosten 'niks' meer, maar maak jezelf nou niet wijs dat het minder duur is, ja, of wel natuurlijk, maar je berekening klopt niet.yoyo schreef:Over die afschrijving.
Deel de afschrijving door het aantal genomen opnames. Zit dit onder de 28 eurocent, dan ben je goedkoper uit dan met analoog. Dan reken ik voor analoog niks voor de body. Die krijg je er gratis bij.
Cheers
Psychische problemen..?
-
GdP
-
GdP
1. Aanduiding van de dieptescherpte. Na berekening in het menu aangeven van waar tot waar scherp.Marten schreef:Zoals?
2. Spraakherkenning voor het bedienen van de sluiter.
3. Akoestisch signaal als waarschuwing bij overbelichting.
4. Geluids signaal als waarschuwing wanneer de camera opnieuw wordt ingeschakeld dat hij niet standaard staat ingesteld. Bv. belichtingscorrectie, zelftimer, e.d.
5. Acculading als percentage vermelden. Eventueel in dat balkje.
Enz.
Laatst gewijzigd door GdP op ma apr 28 2008 10:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
AlwinSitton
Het zou al mooi zijn als er weer op de objectieven een scherptediepte-indicatie stond. Zoals Sony nu weer invoert.
Maar ik vind het wel een goed idee, alle gegevens worden nu toch in de camera ingevoerd, ook die van het objectief en de ingestelde afstand. Moet voor een CPU een fluitje van een cent zijn een scherptediepte-indicatie te geven. Grafisch, op een lcd. Hé: lcd op het objectief?
En mogen die akoestische signalen uitschakelbaar?
Maar het mooiste zou toch zijn een volformaat simpele camera, zonder de toeters en bellen waar een echte fotograaf toch niets aan heeft. Jawel, de digitale Nikkormat. Sluiter, diafragma, ISO-instelling, 80/20 lichtmeting en een mooi matglas, eventueel met scherpstelindicatie. Niet te duur, wel heel degelijk en modulair opgebouwd. Sensor verouderd? Laatste nieuwe model er in...
Groet, E.M. de Klerk
Maar ik vind het wel een goed idee, alle gegevens worden nu toch in de camera ingevoerd, ook die van het objectief en de ingestelde afstand. Moet voor een CPU een fluitje van een cent zijn een scherptediepte-indicatie te geven. Grafisch, op een lcd. Hé: lcd op het objectief?
En mogen die akoestische signalen uitschakelbaar?
Maar het mooiste zou toch zijn een volformaat simpele camera, zonder de toeters en bellen waar een echte fotograaf toch niets aan heeft. Jawel, de digitale Nikkormat. Sluiter, diafragma, ISO-instelling, 80/20 lichtmeting en een mooi matglas, eventueel met scherpstelindicatie. Niet te duur, wel heel degelijk en modulair opgebouwd. Sensor verouderd? Laatste nieuwe model er in...
Groet, E.M. de Klerk
-
Skippy
- Moderator

- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
GdP schreef:1. Aanduiding van de dieptescherpte. Na berekening in het menu aangeven van waar tot waar scherp.Marten schreef:Zoals?
4. Geluids signaal als waarschuwing wanneer de camera opnieuw wordt ingeschakeld dat hij niet standaard staat ingesteld. Bv. belichtingscorrectie, zelftimer, e.d.
Enz.
Ik ga zo wat resultaten van mijn eerste scans van mijn ruim 30 jaar oude Canonet QL17 posten ...
- Patrick
- Clublid

- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik ben daar dus ook bang voor...Skippy schreef:GdP schreef:1. Aanduiding van de dieptescherpte. Na berekening in het menu aangeven van waar tot waar scherp.Marten schreef:Zoals?
Enz.Hier breekt toch echt mijn klomp van. ik vrees dat Gerrit dit nog serieus meent ook.
Ik ga zo wat resultaten van mijn eerste scans van mijn ruim 30 jaar oude Canonet QL17 posten ...
Eigenlijk vind ik punt 1 wel een hele goede. De rest kan ik niet warm voor lopen...
- a90
- Forumlid

- Foto's bewerken toestaan: Nee
D3h ??
---> D3h
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"