Ik denk uit dat antwoord te lezen dat je eigenlijk dat lensje meer en meer weet te waarderen van wat hij je brengt.Skippy schreef: Ik begin 'm onder de knie te krijgen
En, vind je het de aankoop waard?

Ik denk uit dat antwoord te lezen dat je eigenlijk dat lensje meer en meer weet te waarderen van wat hij je brengt.Skippy schreef: Ik begin 'm onder de knie te krijgen




Inderdaad begin ik 'm nu te waarderen. Mechanisch is het een toppertje, een genot om mee te fotograferen!Léon Obers schreef:Ik denk uit dat antwoord te lezen dat je eigenlijk dat lensje meer en meer weet te waarderen van wat hij je brengt.Skippy schreef: Ik begin 'm onder de knie te krijgen![]()
En, vind je het de aankoop waard?

Dank je Johan. Al aan het twijfelen?johan1967 schreef:Die laatste serie vind ik toch wel erg mooi hoor Skippy.

Thanks, Michael. Onze showroom is een fijne testomgevingmikemix schreef:Strak, Skip.
Lekkere kleuren, mooie materiaal uitdrukkingen.

Hé bedankt Marco. Ben wel benieuwd wat ie doet op een D700 hoor ...Marco schreef:Applaus, geef de man een D70s en een exotisch objectief![]()
Prachtig Luc !
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:Marco schreef:Wel jammer dat ze bij jullie nog steeds niet weten hoe je NEF spelt...
Hallo Luc,Skippy schreef:Ik wacht nog even met het definitieve oordeel, voor mij is het pas echt de aankoop waard als de
prestaties op FX ook goed zijn. Ik reken op meer testen op de D3x door Harrie Gerrits.

Mooi aanbod gaan we zeker doen Harrie, ik zie je op 4 april succes met de zakelijke beslommeringenHarrie Gerrits schreef:Hallo Luc,Skippy schreef:Ik wacht nog even met het definitieve oordeel, voor mij is het pas echt de aankoop waard als de
prestaties op FX ook goed zijn. Ik reken op meer testen op de D3x door Harrie Gerrits.
Ik heb de Voigtländer ULTRON 40 mm F2 SL II Aspherical en niet de COLOR SKOPAR 20 mm F3.5. SL II Asperical.
Als ik het goed herinner kom jij op 4 april as. ook naar Marken?
Zo ja, dan wil ik graag jouw 20 mm proberen op mijn D3x en als deze goed presteert dan is de kans groot dat ik ook deze Voigtländer ga aanschaffen.
Uiteraard kan jij mijn D3x ook gebruiken om jouw 20 mm en eventueel ook mijn 40 mm te proberen - schiet maar een serie foto's op een van je geheugenkaartjes zodat je voldoende informatie hebt om een afgewogen eigen oordeel te kunnen vormen.
Mijn eerste indrukken van de combinatie D3x en 40 mm zijn goed.
Heb zelf de komende tijd heel weinig tijd om te fotograferen - druk met zakelijke beslommeringen - dus Marken is de eerste gelegenheid om e.e.a. te testen!





Ook ik ben enthousiast over dit lensje (slechts 205 gram, 2,8 cm hoog). Heel scherp, mooie kleurweegave die consistent is met Nikkor-objectieven, meer dan bijv. Zeiss heb ik het idee.Léon Obers schreef:Inmiddels door Skippy aangepast.
Ik zie ze nu wel, bedankt voor de aanpassing.
Van wat ik zie is de kwaliteit voor het kleinere DX formaat echt bijzonder goed. Ik wordt er eigenlijk alleen maar enthousiaster van. Geweldig scherpe lens van hoek tot hoek (op dit formaat dan heh en met in het achterhoofd dat het met een D70 is opgenomen). Van wat ik eerder heb gezien op het volle FX-formaat is de scherpte zelfs tot op de zijkanten op de lange kant nog steeds erg hoog. Als het alleen die uiterste hoeken zijn die op FX iets minder zijn, lijkt me dit lensje nog steeds de moeite waard om aan te schaffen.
Scherpstellen manueel in de zoeker is wel een probleem. Ondanks de enorme scherptediepte zie ik bij diverse opnamen het optimale scherptegebied wellicht net ergens anders als waar Skippy het wellicht bedoeld heeft. Dus een goed matglas of scherpstellen via Live View (op een D300 of D700) lijkt onontbeerlijk om het uiterste eruit te halen.
Bijv. binnenopname in huis met open haard en rode wand ligt de optimale scherpte net wat naar achteren op de ramen/buiten bruin gordijn. Bij enkele opnamen van die showroom eveneens ---> bijv. opname met posters Solitair / Bosch / Neff ligt de optimale scherpte op de glazen wand/ruimtes achter die posters. De optimale scherpte bij de opname met kasteel ligt in het bloemenperk op de voorgrond, wellicht hier wel zo bedoeld.