D50

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
BUG322

Bericht door BUG322 » vr jan 26 2007 5:19 pm

Boeken lezen is natuurlijk niet zo leuk dan trekken he, ik ben van oostende belgie voor iemand die dat hier ook vroeg.
Dat was duidelijk

grappige taal :)

groetjes

Randje

Bericht door Randje » ma feb 05 2007 11:30 am

Hi Corinne

Zelf ben ik ook nog niet zo lang serieus bezig. Ik heb behoorlijk wat gelezen; op internet, in boeken, in de handleiding. Toch ging bij mij het kwartje pas echt vallen (nou ja, het valt nog steeds) toen ik een basiscursus fotografie ging doen. Voor mij was dat een goede keuze om een aantal redenen:
1. De technische mogelijkheden die werden uitgelegd moet je in praktijk brengen, waardoor je gericht bezig bent.
2. Ik leerde veel van de kritiek op mijn foto's en het bekijken van de foto's van anderen
3. Ik merkte tijdens de cursus dat je echt anders gaat kijken. Roest was vroeger oude troep, nu kan ik er met de juiste lichtval helemaal happy van worden.
4. Het is leuk om met anderen te kunnen kletsen over zo'n nieuwe hobby.

Is er bij jou geen volksuni oid in de buurt?

Hiervoor had ik een pentax digitale compact camera, die ik nu vaak gewoon in mijn tas laat - iets handzamer dan de D50. Maar na de cursus zijn mijn foto's daarmee ook een stuk beter dan voor de cursus.

Een paar reacties terug werd gesproken over de combi body, lens ed, en wat daarbij de zwakste schakel is. Nou, ik ben zeker zelf nog de zwakste schakel, maar dat geeft niet, ik leer elke dag bij!

Veel succes maar vooral veel plezier met het fotograferen!!!

Groet
Miranda

corinne schreef:dank aan allen die me al goede hulp gegeven hebben. Ik geef toe dat ik de sluitertijd en zo niet zo goed begrijp, ook is de handleiding op dat gebied niet echt duidelijk.
De reactie van de vergelijking met de tv is er iets over, ik heb meer dan 4 maand winkels gedaan, informatie gehaald enz. De verkopers spreken allen vol lof over hun voorkeur. Ik koos de nikon omdat die mij het best in de hand lag en ik het meest lof over gehoord had.
Ik ben thuis gekomen en de foto's die ik trok in de zomer waren allen naar behoren, maar dan kom je in de winter en heb je de binnenpisten en is moeilijker trekken en dus begon het.
Boeken lezen is natuurlijk niet zo leuk dan trekken he, ik ben van oostende belgie voor iemand die dat hier ook vroeg.
Ik zou natuurlijk graag wat meer over de basis weten van sluitertijden en dergelijke. Nu zal ik terug even testen op de standen S en A en zo verder proberen zeker, met de hulp van jullie

dragon2

Bericht door dragon2 » ma feb 05 2007 1:59 pm

Randje schreef: Een paar reacties terug werd gesproken over de combi body, lens ed, en wat daarbij de zwakste schakel is. Nou, ik ben zeker zelf nog de zwakste schakel, maar dat geeft niet, ik leer elke dag bij!
Geweldige opmerking, het wil niet automatisch zeggen dat je met dure apparatuur ineens een goede fotograaf bent :wink:

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » ma feb 05 2007 2:27 pm

Precies, de camera kan er geen oog voor hebben, jij wel!

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Leren

Bericht door George Fennes » ma feb 05 2007 2:29 pm

Het is heel goed te beseffen wat je zwakke punt is.

Dan kan je daar aan werken en tot betere resultaten komen.

Maar goed spul zal er wel toe bijdragen dat het gewenste resultaat makkelijker wordt bereikt.

Maar inderdaad een hele goede opmerking Randje.

Als je erkent dat je nog heel veel moet leren, zal je het ook leren.

Succes ermee.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

alje

Bericht door alje » ma feb 05 2007 4:16 pm

Ik wens je veel succes en voldoening. Kijk ook eens naar grote sites zoals photonet, photosig en andere. Daar is veel van te leren. De forumleden nemen de tijd om vragen te beantwoorden, opbouwende commentaren te leveren en je te wijzen op plaatsen waar je nog meer info kunt vergaren.

gabsor

Bericht door gabsor » do feb 08 2007 8:03 pm

Kunnen we dan nu weer verder met de grote ´piemel´discussie over welke DSLR wel / niet goed is? Ik lach me echt het schompes over de onzin die ik regelmatig op dit forum aantref. Fotografie gaat niet om apparatuur maar om creativiteit. De apparatuur is slechts het middel om tot het doel te komen.

Al die signatures met opsomming van het spul..... heb zelf ook maar eens een lijstje gemaakt. Ik hoor er anders toch niet bij en dat zou heel erg zijn.

To the topic;
* Corinne, je hebt een prima body gekocht (mits ie 100% in orde is).
* Gebruik van de betere lensen heeft hetzelfde effect op de technische (!) kwaliteit als elke andere DSLR body.
* Met betrekking tot je initiele vraag; een iTTL flitser zal je zeker helpen het resultaat van je foto´s te verbeteren.
* Voor rond de 150,- euro nieuw en 80,- euro tweede hands vindt je uitstekende NIET NIKON iTTL flitsers die 100% compatible zijn met je D50 en die in gebruik erg eenvoudig zijn en die het wonderbaarlijk genoeg perfect doen op je NIKON Body.
* Schiet in de ´A´ stand, b.v.k. op F5.6 of hoger en b.v.k. met gebruik van goede flitser.

dragon2

Bericht door dragon2 » do feb 08 2007 8:05 pm

Maar met een Rayban hoor je er toch niet bij :twisted: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

George Fennes
Clublid
Clublid

PFFFFT heeft er een een RayBan

Bericht door George Fennes » do feb 08 2007 8:08 pm

En is toch allang uit de mode :twisted: ik had 40 jaar geleden ook al een RayBan, die was toen modern :P

gabsor

Bericht door gabsor » do feb 08 2007 8:11 pm

Hmmm, helpt als ik geblindeerde ´glazen´ in mijn auto heb?
Zit ook VR op..... vering heet het geloof ik. Ik heb ook een rood ´d´tje en een rood ´i´-tje in de ´tdi´ aanduiding. Is alleen helaas geen Nikon.

George Fennes
Clublid
Clublid

Integreren

Bericht door George Fennes » do feb 08 2007 8:16 pm

We zullen het in de integratiecommisse gooien en kijken wat daar uit komt. :P

Maar VW TDI, dat kan wel!

yoyo

Bericht door yoyo » do feb 08 2007 8:17 pm

gabsor schreef:Hmmm, helpt als ik geblindeerde ´glazen´ in mijn auto heb?
Zit ook VR op..... vering heet het geloof ik. Ik heb ook een rood ´d´tje en een rood ´i´-tje in de ´tdi´ aanduiding. Is alleen helaas geen Nikon.
Jak,
Een diesel. Roet.

Type-R is veel leuker...!
8250rpm
:P

gabsor

Bericht door gabsor » do feb 08 2007 8:24 pm

Ben bang dat ik niet door de grote ´piemel´ selectie heen kom. Is een VW passat.... inderdaad diesel maar wel weer met roet filter. Zeg maar de anti ruis feature ;)

yoyo

Bericht door yoyo » do feb 08 2007 8:33 pm

gabsor schreef:Ben bang dat ik niet door de grote ´piemel´ selectie heen kom. Is een VW passat.... inderdaad diesel maar wel weer met roet filter. Zeg maar de anti ruis feature ;)
Mijn 'piemel' zit inmiddels achter de rits...
:D

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » do feb 08 2007 8:59 pm

Bij Gabsor de "ballen" ook! :shock:

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning