Nikon 80-400mm f4.5-5.6D ED VR AF
ha ha alweer verkocht Leeuwarden ik schiet er prachtige plaatjes mee ook vliegschows enz wil ook wel een 70/200 2.8 maar dan erbij niet alleen.
En die 70/200 2.8 zou ik dan graag willen gebruiken in de paardesport met name in de binnenbak. Voor dressuur en springen buiten is de 80/400 een geweldige lens.
Eerst nog even wat verdienen en dan zie ik aan het eind van het jaar wel of het verantwoord is om een 70/200 2.8 aan te schaffen is maar net hoeveel foto's ik verkoop.
Harry
En die 70/200 2.8 zou ik dan graag willen gebruiken in de paardesport met name in de binnenbak. Voor dressuur en springen buiten is de 80/400 een geweldige lens.
Eerst nog even wat verdienen en dan zie ik aan het eind van het jaar wel of het verantwoord is om een 70/200 2.8 aan te schaffen is maar net hoeveel foto's ik verkoop.
Harry
-
- Forumlid
-
- Forumlid
Harry,harry bul schreef:ha ha alweer verkocht Leeuwarden ik schiet er prachtige plaatjes mee ook vliegschows enz wil ook wel een 70/200 2.8 maar dan erbij niet alleen.
Harry
Even een vraagje. Als er een straaljager voorbij komt met een kilometertje of 3 Ã 400 per uur, lukt het jou dan om, als je de ontspanknop ingedrukt houd, meer als 1 scherpe plaat te schieten? Dat is mij namelijk niet gelukt.
Jan
-
- Forumlid
Leeuwarden, lees je eigen commentaar:
Ik heb de 70-200 met een TC overwogen maar dat was voor zover ik kan nagaan toch teveel kwaliteit verlies.
Zover ik het nu kan bekijken heeft de 80-400 een betere beeldkwaliteit tot 300 mm dan de 70-300VR. Die laatste 100mm geef ik wel wat extra USM.
Krijg je een beter bod, ga je er voor.
Overigens meer een grapje, ik ben namelijk een fan van de 80 400 mm en als iemand hem wegdoet voel ik dat persoonlijk.
Ik heb de 70-200 met een TC overwogen maar dat was voor zover ik kan nagaan toch teveel kwaliteit verlies.
Zover ik het nu kan bekijken heeft de 80-400 een betere beeldkwaliteit tot 300 mm dan de 70-300VR. Die laatste 100mm geef ik wel wat extra USM.
Krijg je een beter bod, ga je er voor.
Overigens meer een grapje, ik ben namelijk een fan van de 80 400 mm en als iemand hem wegdoet voel ik dat persoonlijk.
-
- Forumlid
ja dan zitten er toch wel meerdere scherpe foto's bij Jan niet allemaal maar dat hoeft ook niet. Nou ja iedereen moet het zelf maar uitmaken Jan wat die wil hebben en denkt wat het beste is. Maar ik moet zeggen dat de 80/400 mij eigenlijk niet vaak teleursteld. Is gewoon een hele prettige lens om mee te werken als je er eenmaal aan gewend bent.
Ik zou wel graag een 70/200 2.8 VR willen hebben maar dan alleen maar voor het binnenwerk.Daar heb ik nu soms wel wat moeite mee met de 80/400. En nogmaals er zit niet voor niks een gouden randje om Jan maar dat weet jij ook wel..
Harry
Ik zou wel graag een 70/200 2.8 VR willen hebben maar dan alleen maar voor het binnenwerk.Daar heb ik nu soms wel wat moeite mee met de 80/400. En nogmaals er zit niet voor niks een gouden randje om Jan maar dat weet jij ook wel..
Harry
-
- Forumlid
-
- Forumlid
Ja. Het is hier op dit moment verschrikkelijk weer, maar zelfs met dit weer schiet ik scherpere platen dan mij tot nu toe met welke lens dan ook gelukt is. (Overigens was jouw exemplaar een betere dan de laatste die ik heb geprobeerd)
Ik belde gister met Konijnenberg om accu's te bestellen en dacht " kom, ik ga eens vragen of ik iets verkeerd doe. Een instelling of iets dergelijks..."
Het antwoord was duidelijk: "Tja, dat wil niet met die lens..." Ook later in de winkel van een andere verkoper dezelfde opmerking. Eigenlijk verbazingwekkend. Ik had niet gedacht dat ik zo zou lopen knoeien met lenzen...
Ik belde gister met Konijnenberg om accu's te bestellen en dacht " kom, ik ga eens vragen of ik iets verkeerd doe. Een instelling of iets dergelijks..."
Het antwoord was duidelijk: "Tja, dat wil niet met die lens..." Ook later in de winkel van een andere verkoper dezelfde opmerking. Eigenlijk verbazingwekkend. Ik had niet gedacht dat ik zo zou lopen knoeien met lenzen...
Ik ben hier incognito...
-
- Forumlid