Nieuw: AFS 24-120mm f/4G ED VR Nano
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Nieuw: AFS 24-120mm f/4G ED VR Nano
Daar heb je helemaal gelijk in Patrick, de bouw van de 24-70 is inderdaad een klasse of misschien wel twee beter, maar ik heb ze beide een periode (2 weken of zo) samen in mijn bezit gehad en vergelijkende foto's gemaakt vanaf 4.0 en daar is optisch niet of nauwelijks verschil in te zien. Voor mij gaf VR de doorslag om hem te kopen en de 24-70 weer weg te doen.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
- hvds
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
flippie17 schreef:, maar ik heb ze beide een periode (2 weken of zo) samen in mijn bezit gehad en vergelijkende foto's gemaakt vanaf 4.0 en daar is optisch niet of nauwelijks verschil in te zien. Voor mij gaf VR de doorslag om hem te kopen en de 24-70 weer weg te doen.
dat vergelijken heb ik ook gedaan maar de vignettering van de 24-120 bij F4 is echt heftig en bij sommige brandpuntafstander pas weg bij F8 (kritische blik)
daarom heb ik toch voor de 24-70 gekozen, vond/vind de 24-120 geen slechte lens maar we te duur voor de geboden kwaliteit
groet
Henri
Nikon & Canon camera’s met glaswerkjes waar altijd wel wat beters voor te vinden zal zijn, maar waar ik best tevreden mee ben.
in the race for quality there is no finish line!
in the race for quality there is no finish line!
Waarom zetten zulke reacties mij nou altijd aan het twijfelenhvds schreef:flippie17 schreef:, maar ik heb ze beide een periode (2 weken of zo) samen in mijn bezit gehad en vergelijkende foto's gemaakt vanaf 4.0 en daar is optisch niet of nauwelijks verschil in te zien. Voor mij gaf VR de doorslag om hem te kopen en de 24-70 weer weg te doen.
dat vergelijken heb ik ook gedaan maar de vignettering van de 24-120 bij F4 is echt heftig en bij sommige brandpuntafstander pas weg bij F8 (kritische blik)
daarom heb ik toch voor de 24-70 gekozen, vond/vind de 24-120 geen slechte lens maar we te duur voor de geboden kwaliteit
groet
Henri

Woont er niet iemand in buurt van mij ( regio Eindhoven) die deze lens heeft zodat ik hem eens kan testen?
Groeten Kees
Mijn motto: De compositie máákt de foto
Fujifilm X100F
Mijn motto: De compositie máákt de foto
Fujifilm X100F
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Welke? De 24-120 f4 VR?KvP schreef:Waarom zetten zulke reacties mij nou altijd aan het twijfelen![]()
Woont er niet iemand in buurt van mij ( regio Eindhoven) die deze lens heeft zodat ik hem eens kan testen?
Je kan vast wel wat regelen met iemand als je volgende week naar de Nikon dag komt!
- gvdnberg
- Clublid
- Contacteer:
Moet je wel clublid zijn, of geïntroduceerd worden.....
Groeten,
Gert van den Berg
Groeten,
Gert van den Berg
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
Ik heb tot nu erg schik van de 24 120 de 24 70 is voor mij te zwaar en gebruik nooit geen 2.8.
De scherpte is mi perfect ik gebruikte voorheen voor reportage werk de d300 met de 16-85 dx
dus sowieso is de d700met de 24-120 een vooruitgang
het enige waar je rekening mee moet houden is de vertekening, de 24-70 heeft die ook iets tussen de 24 en 30 mm, maar deze iets meer op 24 en de rest licht.
Is mi prima mee te werken zeker met capture nx in auto correctie vertekening.
De vertekening is dan ook mi de enige reden waardoor hij tov de 24-70 slechter scoort in de tests
De Chromatische aberraties zijn ook iets meer maar niet schokkend
vergelijk je dat op bijv photozone.de met de canon 17-55 2.8 dan is dat nagenoeg hetzelfde en die scoort daar hoog.
Als de vertekening je gaat storen om daar rekening mee te houden ga dan voor de 24-70 2.8
Dat is totaal genomen absoluut de beste lens het is alleen de vraag of je het er uit gaat halen in het gebruik.
voor mij wegen zonder concessie te hoeven doen aan scherpte kleur ed het gewicht de VR en het bereik zwaarder.
Ik heb 1 reportage geschoten met de 24 -70 en 1 met de 24 -120 en dan moet ik zeggen dat de het eind resultaat
bij mij hetzelfde is voor zover ik denk dat ik het goed beoordeeld heb
De scherpte is mi perfect ik gebruikte voorheen voor reportage werk de d300 met de 16-85 dx
het enige waar je rekening mee moet houden is de vertekening, de 24-70 heeft die ook iets tussen de 24 en 30 mm, maar deze iets meer op 24 en de rest licht.
Is mi prima mee te werken zeker met capture nx in auto correctie vertekening.
De vertekening is dan ook mi de enige reden waardoor hij tov de 24-70 slechter scoort in de tests
De Chromatische aberraties zijn ook iets meer maar niet schokkend
vergelijk je dat op bijv photozone.de met de canon 17-55 2.8 dan is dat nagenoeg hetzelfde en die scoort daar hoog.
Als de vertekening je gaat storen om daar rekening mee te houden ga dan voor de 24-70 2.8
Dat is totaal genomen absoluut de beste lens het is alleen de vraag of je het er uit gaat halen in het gebruik.
voor mij wegen zonder concessie te hoeven doen aan scherpte kleur ed het gewicht de VR en het bereik zwaarder.
Ik heb 1 reportage geschoten met de 24 -70 en 1 met de 24 -120 en dan moet ik zeggen dat de het eind resultaat
bij mij hetzelfde is voor zover ik denk dat ik het goed beoordeeld heb
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Het bereik is toch juist minder? 16-85 op DX komt overeen met 24 - 127,5 op FX.Tom van Hell schreef:ik gebruikte voorheen voor reportage werk de d300 met de 16-85 dx
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Dat wel maar niet f4 over het hele bereik.....Patrick schreef:Het bereik is toch juist minder? 16-85 op DX komt overeen met 24 - 127,5 op FX.Tom van Hell schreef:ik gebruikte voorheen voor reportage werk de d300 met de 16-85 dx
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
-
- Forumlid
- Contacteer:
als je naar het bereik kijkt zeker
maar ik wou plussen in de isowaarden en dat houd toch wel op bij 400 met de d300
maar van de D700 had ik iets te hoge verwachtingen. had gehoopt dat ik moeiteloos tot de 3200 kon gaan maar 2500 iso is wel ongeveer de top vind ik maar liever blijf ik onder 2000
maar ik wou plussen in de isowaarden en dat houd toch wel op bij 400 met de d300
maar van de D700 had ik iets te hoge verwachtingen. had gehoopt dat ik moeiteloos tot de 3200 kon gaan maar 2500 iso is wel ongeveer de top vind ik maar liever blijf ik onder 2000
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
ISO 800 kan met een D300 over het algemeen prima hoor. En onder omstandigheden nog wel hoger ook!
-
- Forumlid
- Contacteer:
Ben ik met je eens zeker met lichtgekleurde onderwerpen maar met reportagewerk in bijv een gemeentehuis met donkere hoekjes nee laat maar zitten.
Zeker als je nog wat schaduwpartijen op wil halen in de bewerking
Zeker als je nog wat schaduwpartijen op wil halen in de bewerking