De AF-S NIKKOR 24-120mm f/4G ED VR is beschikbaar vanaf 22 september 2010 voor een adviesverkoopprijs van €1219,-.
DPReview zet de prijs op 1099Hans Braakhuis schreef: voor een adviesverkoopprijs van €1219,-.
Het lijkt me met dit gewicht en deze bouw niet echt een gooi-en-smijt-objectief...Door de royale toepassing van magnesium en Super Engineering Plastic onderdelen kan het objectief tegen de schokken die het in het dagelijks gebruik krijgt.
Nee hoor. Er staat The lens will be available from 22nd September 2010 at a price of £1049.99 / €1099.ZeroDex schreef:DPReview zet de prijs op 1099Hans Braakhuis schreef: voor een adviesverkoopprijs van €1219,-.
Als je het zo ziet staan zou je bijna denken dat plastic wel heel erg goed moet zijn.Hans Braakhuis schreef: Door de royale toepassing van magnesium en Super Engineering Plastic onderdelen kan het objectief tegen de schokken die het in het dagelijks gebruik krijgt.
Zoals ik het wel eens bij DPReview heb gelezen: "...but there's plastic and then there's plastic." Er is op zich geen reden om je neus op te halen voor plastic; het ligt er maar aan welke soort plastic er wordt gebruikt, op welke plaatsen en onderdelen en waardoor ondersteund.johan1967 schreef:Als je het zo ziet staan zou je bijna denken dat plastic wel heel erg goed moet zijn.Hans Braakhuis schreef: Door de royale toepassing van magnesium en Super Engineering Plastic onderdelen kan het objectief tegen de schokken die het in het dagelijks gebruik krijgt.
Maar ik ben geen gewelddadige fundamentalist.JaapV schreef:Maar te oordelen naar de aard van je arsenaal aan objectieven heb ik het tegen een fundamentalist...
Het is welbekend dat metaal en plastic verschillende eigenschappen hebben die al dan niet voordeel bieden. Als je bijvoorbeeld een plastic camera laat vallen heb je kans dat hij gewoon terugstuitert zonder breukschade terwijl een metalen body bij dezelfde val kan scheuren. Het is zeker niet zo dat metaal als constructiemateriaal altijd beter is.johan1967 schreef:Als je het zo ziet staan zou je bijna denken dat plastic wel heel erg goed moet zijn.Hans Braakhuis schreef: Door de royale toepassing van magnesium en Super Engineering Plastic onderdelen kan het objectief tegen de schokken die het in het dagelijks gebruik krijgt.