D40 in de "aanbieding"

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
eteuben

Bericht door eteuben » wo mei 28 2008 6:16 pm

Klopt, zo kun je wel bezig blijven. Ik heb natuurlijk nu wel al 4 week mijn hobby kunnen uitvoeren. Maar sommige acties zijn meestal al wel van te voren bekend. Ik was altijd zo eerlijk ze aan de klant te vertellen, maar goed! Vorig jaar zat deze set inderdaad op een 100 euro meer, toen was ik ook al aan het rondkijken.

unga
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door unga » do mei 29 2008 10:05 am

zo werkt kennelijk de markt je kan maar een ding doen eteuben en dat is fotograveren met die handel :wink:
D-5100
Sigma 10-20 mm HSM, AF-S DX 18-70, Sigma 70-300 APO-HSM, Sigma 150 mm Macro HSM
coolpix s9100
F-75+28-80 mm+75-240 mm
F3 HP + 1.8/50, 2.8/28
Nikon L35AF2
Rollei 35
Canonet 28
Olympus 35 RD

eteuben

Bericht door eteuben » vr mei 30 2008 10:50 pm

unga schreef:zo werkt kennelijk de markt je kan maar een ding doen eteuben en dat is fotograveren met die handel :wink:
Doe ik ook! :D Met alle plezier zelfs... :wink:

Ik laat het er ook bij zitten, ze komen echt niet met geld retour of een waardebon!

henkky

Re: objectief bekeken

Bericht door henkky » vr mei 30 2008 11:00 pm

George Fennes schreef:Hoi Adri,

Ik probeer het juist objectief te bekijken en daarom zie ik die D40(x) totaal niet zitten.

Ik heb het al eens eerder uitgelegd, maar wil ik nog wel een keer doen hoor.

Probeer die camera eens vast te houden, ik heb zelf geen extreem grote kanden, maar je hebt er geen grip op, ligt niet fijn in de hand.

Mijn dochters hebben kleine handen en ook zij zeggen, nee Pa dat is niks voor ons, houdt gewoon niet fijn vast.

Het moet een instap camera zijn.

Dus mensen die weinig geld willen/kunnen spenderen, zouden deze camera moeten kopen.

Ja de gewone D40 met kitlens valt nog mee, maar ga nu een lichtsterke objectieven kopen?
Je schrikt je lam, het moeten AF-S objectieven zijn, gemiddeld 1600 euro per stuk.

Dan schiet je toch je doel voorbij van instapcamera.

Als ze er nu een motertje in hadden gezet, had ik daar vrede mee gehad, maar nu nee.

Juist vanwege de objectieven probeer ik het objectief te bekijken en zeg ik NEE.

Als ik nu hoor dat de D40x heel dicht bij de D80 ligt qua prijsstelling, geef mij de D80 dan maar.

Maar iedereen is natuurlijk vrij om te denken wat hij wil.

Ik heb het niet over de plaatjes die de D40 produceerd, daar is niets mis mee, maar mijn plaatjes moeten wel betaalbaar blijven.

En Marnix, natuurlijk is iedereen welkom op het forum zelfs met een D40 of een Coolpix, heb ik geen enkele moeite mee.

Maar ik zou niemand de D40 aanbevelen vanwege de bovengenoemde rede.

Als iemand van te voren zeker zou weten dat hij/zij niets anders wil dan plaatjes schieten met de kitlenzen en daarom de D40 zou nemen, zeg ik ja dat zou kunnen.

Maar wie weet van te voren dat hij niet verder wil groeien?

Ik vind het een slechte zaak om van te voren allerlei beperkingen in te bouwen, waardoor je niet verder kan, zeker niet als je portemonnee niet toereikend is.

Groetjes George :D
Als ieder een keus doet,ondanks aanbeveling van mensen hier uit het forum om te gaan voor de duurste en beste volgens hun,sorry er zijn goedkope goeie camera's. Ik ben zeer te vreden met een D40 en die lenzen vallen ook wel mee als je niet te hoge eisen stelt,en het betaalbaar wil houden.
Uilleg geven wat er mogelijk is met dure kan bijna elke foto hobbyman zelf ook wel vinden en.De man vrouw maakt zelf een keus,al word dat niet altijd als goed ervaren door de mensen hier.Denk ook eens aan de kleine man vrouw met een smalle beurs,voordat er adviezen worden geven van koop die maar of die lens want die zijn goed,zo niet ook het duurste,dat schrik mensen af.En zal Nikon blijven voor hen die er geld genoeg voor over hebben.
henk

Ed Post
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Ed Post » za mei 31 2008 10:54 am

Was gisteren even bij de MM en zag daar de D40 met 18-55mm voor 399,--.
O ja, en ook een pallet vol Crumplers, helaas niet op de prijs gelet....
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Roelof » za mei 31 2008 2:42 pm

Was gisteren even bij de MM en zag daar de D40 met 18-55mm voor 399,--.
Duur.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo jun 01 2008 1:03 am

Inderdaad. Onlangs gingen ze in Amsterdam ZO bij de MM voor 299,= weg!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Ed Post
Clublid
Clublid

Bericht door Ed Post » zo jun 01 2008 11:09 am

PatrickP schreef:Inderdaad. Onlangs gingen ze in Amsterdam ZO bij de MM voor 299,= weg!
Was dat niet een aanbieding voor alleen de body??? :shock:
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » zo jun 01 2008 11:11 am

Ed Post schreef:
PatrickP schreef:Inderdaad. Onlangs gingen ze in Amsterdam ZO bij de MM voor 299,= weg!
Was dat niet een aanbieding voor alleen de body??? :shock:
Nee, kit, body + 18-55!!!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Polling

Bericht door Polling » zo jun 01 2008 6:21 pm

Mijn zus kocht er vandeweek een ergens bij een grote winkel in Almere, kit voor 298 euro. Wel zonder NL boekje.

newphotod60

Bericht door newphotod60 » zo jun 01 2008 7:40 pm

Polling schreef:Mijn zus kocht er vandeweek een ergens bij een grote winkel in Almere, kit voor 298 euro. Wel zonder NL boekje.
dat is niet zo belangrijk die kan je ook als pdfje downloaden dus dat overleef je wel

eteuben

Bericht door eteuben » do jun 12 2008 10:53 pm

eteuben schreef:Het maandelijkse blaadje van de Dixons viel gisteren bij mij op de mat. Vorige maand (lees 12 April) heb ik bij hun de D40 kit 18-55 55-200 mm objectieven en originele Nikon-Crumpler fototas! Voor €599,-

Precies dezelfde set stond er nu in voor 529,- een maand later. Wat zouden jullie doen? Toch even naar de Dixons? Of het hierbij laten. Vindt 70 euro best veel, dat had ik ook op een statief kunnen bijleggen.
Daar gaan we weer... Gister viel weer het Dixons blaadje op de mat! En wat denken jullie. :roll: Juistem! Weer een tientje goedkoper. Nu 519,-

Sus

Bericht door Sus » wo jun 18 2008 1:55 am

Ik was gisteren in de MM te Breda daar lagen de D60 kits met 18-55mm VR voor €465 te koop. Als de prijzen van lenzen maar eens wilde zakken, ik denk dat als je binnen een tijdje een lens koopt er een body bij krijgt. :lol:

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » wo jun 18 2008 7:10 am

Sus schreef:Ik was gisteren in de MM te Breda daar lagen de D60 kits met 18-55mm VR voor €465 te koop. Als de prijzen van lenzen maar eens wilde zakken, ik denk dat als je binnen een tijdje een lens koopt er een body bij krijgt. :lol:
Maar dan wel graag een D300 of een D3! :mrgreen:
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Pruimpit

Bericht door Pruimpit » wo jun 18 2008 8:27 am

MM Leeuwarden heeft weer een hele schreeuwerige actie. Maar wel alle camera's zijn zon beetje in de aanbieding, inclusief de D3. D40 kit 379 euro geloof ik.

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”