Groet, Cees
Canon 1D mk3 vs D300-D3
-
Leeuwarden
- Forumlid

Olle,Leeuwarden schreef:Dan ligt de volgende vraag wel heel erg voor de hand: Wat is jouw (persoonlijke?) mening over de mk3 ten opzichte van elke jou bekende Nikon?
Ik las ook nog ergens dat het verschil tussen een mk3 en een D3 ongeveer een halve stop is. Degene die dat had becijferd nam daarbij ook zaken als aantal megapixels en dergelijke in zijn rekenwerk mee.Durf jij nog een uitspraak in die richting te doen?
Ik ben wel heel erg benieuwd of je iets kan zeggen over mijn bovenstaande vraag...
Jan
-
mikemix
-
GdP
- olle_griese
- Forumlid

- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Als ik jou vraag of er een halve stop verschil zit tussen jou (ex)D200 en een D300 kun je daar ook geen praktijk uitspraak over doen.Leeuwarden schreef:Olle,Leeuwarden schreef:Dan ligt de volgende vraag wel heel erg voor de hand: Wat is jouw (persoonlijke?) mening over de mk3 ten opzichte van elke jou bekende Nikon?
Ik las ook nog ergens dat het verschil tussen een mk3 en een D3 ongeveer een halve stop is. Degene die dat had becijferd nam daarbij ook zaken als aantal megapixels en dergelijke in zijn rekenwerk mee.Durf jij nog een uitspraak in die richting te doen?
Ik ben wel heel erg benieuwd of je iets kan zeggen over mijn bovenstaande vraag...
Jan
Zo kan ik het verschil niet aangeven tussen een MKIII en een D3 , die laatste ken ik (oppervlakkig) alleen van wat er over word geschreven.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
- olle_griese
- Forumlid

- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Wat betreft het verschil met de nikon camera,s die ik heb gehad (D50 , D70 , D100 , D1X , D2H ) is het niet te vergelijken met de MKIII.
Wat ik nu heb is veel beter maar eigenlijk mag je het ook niet vergelijken met wat ik heb gehad.
Ik denk dat je de MKIII moet vergelijken met een D2X en die heb ik (helaas) nooit gehad.
Wat ik nu heb is veel beter maar eigenlijk mag je het ook niet vergelijken met wat ik heb gehad.
Ik denk dat je de MKIII moet vergelijken met een D2X en die heb ik (helaas) nooit gehad.
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
-
Leeuwarden
- Forumlid

Bedankt Olle,
Ik denk dat je de D2X iets te hoog inschat. Ik ken iemand met zo'n ding en die overweegt te switchen naar een D300...
Kijk maar eens op deze link. Helaas staan de D300 en D3 er nog niet bij maar de D2Xs wel.
http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM
Ik denk dat je de D2X iets te hoog inschat. Ik ken iemand met zo'n ding en die overweegt te switchen naar een D300...
Kijk maar eens op deze link. Helaas staan de D300 en D3 er nog niet bij maar de D2Xs wel.
http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM
Ik ben hier incognito...
-
Leeuwarden
- Forumlid

-
Leeuwarden
- Forumlid

-
Leeuwarden
- Forumlid

- Corné Goud