urban locaties en consequenties

Plaats hier tips over mooie locaties om te fotograferen.
Louisa

Re: urban locaties en consequenties

Bericht door Louisa » di mar 17 2009 11:37 pm

In zaandam staat nog een oude loods van Bruynzaal leeg.
heb een gat in het hek ontdekt.

Afbeelding

Afbeelding

Jools

Bericht door Jools » di jun 02 2009 10:17 am

Gisteren heb Ik Chateau de Noisy bezocht in Celles (B). Het is misschien wel de meest bizarre plak die ik ooit heb gefotografeerd. De term 'spookkasteel' is echt op deze locatie van toepassing en zowel binnen als buiten zijn er schitterende foto's te maken. Het kasteel is niet eenvoudig te vinden (zeker in de zomer) en ik las op verschillende fora dat het ook goed wordt bewaakt. Daar heb ik overigens niets van gemerkt. De natuur heeft het kasteel in een stevige grip. Nog even het is totaal vervallen. Binnen is het op veel plaatsen erg gevaarlijk. Vloeren zijn verrot en in sommige ruimtes op de verdiepingen zijn vloeren helemaal verdwenen. Ik had veel geluk met het weer, het was een stralende dag. Daardoor werd het contrast tussen de mysterieuze ruimte binnen en de felle zon buiten heel groot. Kortom zeer zeker een bezoek waard. Niet te lang mee wachten, want over een tijdje dondert de hele zooi in elkaar. Let op, het is en blijft niet zonder risico en let op bewaking want die schijnt voor weinig rede vatbaar te zijn.

frankwessels

Bericht door frankwessels » do okt 22 2009 5:27 pm

Hoi Allen,

Mochten jullie een gezamenlijk uitstapje van gaan maken , ik ben al een tijd op zoek naar een oude machine fabriek ofzo, in ieder geval oude industrie,
Dus count me in als jullie gaan,

Frank W.

AlwinSitton

Bericht door AlwinSitton » za okt 31 2009 3:42 pm

Ik wil eind April begin Mei een aantal locaties in Rusland gaan bezoeken. Ik heb een aantal aantrekkelijke locaties gevonden die het fotograferen zeker waard zijn. Ik wil eigenlijk met een klein groepje gaan: wie interesse heeft kan mij via PM contacteren.

TriGGeR
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door TriGGeR » vr aug 06 2010 4:21 pm

Er is al een tijd niet gereageerd op dit topic, maar wilde toch even iets opmerken.

Het valt mij op dat de meeste locaties meer zuidelijk liggen. ( ten op zichte van mijn woonplaats dan he :D )
Ik bijvoorbeeld zie Utrecht , Lichtenvoorde etc. voorbij komen.

Weet iemand, of heeft iemand ervaring met urban locaties hier in Fryslân ?

Alvast bedankt.

Enneh.. ik heb het idee dat zo'n urbex wandeling niet echt van de grond is gekomen he ?
Lees er niks meer over iig.

Groetjes,

Wijnand 8)
Nikon D610 / Nikon SB 700 / Sigma 105 mm. macro f2.8 DG / Nikkor 35 mm. f1.8 / Nikorr 24-70 2.8 /
Nikkor 50 mm. f1.8 G / Nikkor 70-300 mm / filters e.d.

http://wijnand.smugmug.com/

Fera Albi
Clublid
Clublid

Bericht door Fera Albi » vr aug 06 2010 5:41 pm

TriGGeR schreef:...Enneh.. ik heb het idee dat zo'n urbex wandeling niet echt van de grond is gekomen he ?
Lees er niks meer over iig...
Urbex lijkt mij ook niet echt iets dat je met meer dan twee á drie mensen kunt ondernemen.
Met de groeten van Hans.

We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...

wilco1

Bericht door wilco1 » vr aug 06 2010 9:07 pm

Hier van de week een leegstaande boerderij gespot, eens zien of ik er binnen kan komen
Op vakantie dacht ik ook een leuke lokatie gespot te hebben, een oud slachthuis, vlak buiten het dorp en geen hek eromheen, toen ik tussen de gebouwen liep werd me vrij snel duidelijk waarom er geen hek nodig was, de bewaking bestond uit honden van het type (vechthond) dat je liever niet tegenkomt

Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Werner » vr aug 06 2010 10:53 pm

Jools schreef:Gisteren heb Ik Chateau de Noisy bezocht in Celles (B). Het is misschien wel de meest bizarre plak die ik ooit heb gefotografeerd. De term 'spookkasteel' is echt op deze locatie van toepassing en zowel binnen als buiten zijn er schitterende foto's te maken. Het kasteel is niet eenvoudig te vinden (zeker in de zomer) en ik las op verschillende fora dat het ook goed wordt bewaakt. Daar heb ik overigens niets van gemerkt. De natuur heeft het kasteel in een stevige grip. Nog even het is totaal vervallen. Binnen is het op veel plaatsen erg gevaarlijk. Vloeren zijn verrot en in sommige ruimtes op de verdiepingen zijn vloeren helemaal verdwenen. Ik had veel geluk met het weer, het was een stralende dag. Daardoor werd het contrast tussen de mysterieuze ruimte binnen en de felle zon buiten heel groot. Kortom zeer zeker een bezoek waard. Niet te lang mee wachten, want over een tijdje dondert de hele zooi in elkaar. Let op, het is en blijft niet zonder risico en let op bewaking want die schijnt voor weinig rede vatbaar te zijn.
Lekker gaan. De enige die het bewaakt is de eigenaar. Rijdt er rond op zijn quad en hoor je dus van ver aankomen. En als hij je ziet..... Hij is van een postuur die het niet echt op een rennen zal zetten, zal ik maar zeggen.

Have fun...
http://www.urban-avp.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

PieterDriessen

Bericht door PieterDriessen » ma aug 30 2010 4:47 pm

Aan de A59 vlak bij parkeerplaats "het Labbegat" ter hoogte van Waalwijk (noord Brabant).
Opslagplaats van oude stadsbussen. De bussen staan er al jaren en beginnen mooi begroeit te raken met onkruid.
Ingang moet je zoeken via de straat "winterdijk".
Je moet ff zoeken en proberen te zorgen dat de waakhonden je niet in de gaten hebben (je moet er wat voor overhebben).
Ik heb daar zelf een aantal mooie plaatjes geschoten.

Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Werner » ma aug 30 2010 6:57 pm

PieterDriessen schreef:Aan de A59 vlak bij parkeerplaats "het Labbegat" ter hoogte van Waalwijk (noord Brabant).
Opslagplaats van oude stadsbussen. De bussen staan er al jaren en beginnen mooi begroeit te raken met onkruid.
Ingang moet je zoeken via de straat "winterdijk".
Je moet ff zoeken en proberen te zorgen dat de waakhonden je niet in de gaten hebben (je moet er wat voor overhebben).
Ik heb daar zelf een aantal mooie plaatjes geschoten.
Onzin, aan de overkant even aanbellen en je mag ze gewoon fotograferen, het is een welbekend adres......niet waard om je in je achterste te laten bijten. En de honden lopen er niet als het hek aan de voorkant open is....maar dan nog geldt: even melden en het is prima!

PieterDriessen

Bericht door PieterDriessen » ma aug 30 2010 7:07 pm

Werner schreef:Onzin, aan de overkant even aanbellen en je mag ze gewoon fotograferen, het is een welbekend adres......niet waard om je in je achterste te laten bijten. En de honden lopen er niet als het hek aan de voorkant open is....maar dan nog geldt: even melden en het is prima!
Dat wist ik niet....ik liep daar dus met samengeknepen billen :?

Werner
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Werner » ma aug 30 2010 7:15 pm

Geeft niet hoor....

Ik doe veel urbexfotografie, vandaar de info.....en een kennis van me heeft op dat bewuste terrein de nodige spullen in opslag staan. wat het natuurlijk ook weer makkelijker maakt. Neemt niet weg dat een willekeurige serieuze fotograaf ook gewoon toegelaten wordt...

foxalert
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door foxalert » zo mar 20 2011 10:08 am

Weet iemand nog Urban locaties in Enschede en/of in Twente?

Dit is een ding wat me wel boeit en me eens in ga verdiepen.

KvP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door KvP » zo mar 20 2011 10:12 am

foxalert schreef:Weet iemand nog Urban locaties in Enschede en/of in Twente?

De truc van Urban is om dit zelf uit te zoeken :wink:
Groeten Kees

Mijn motto: De compositie máákt de foto

Fujifilm X100F

foxalert
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door foxalert » zo mar 20 2011 10:33 am

KvP schreef:
foxalert schreef:Weet iemand nog Urban locaties in Enschede en/of in Twente?

De truc van Urban is om dit zelf uit te zoeken :wink:
Heb er ook wel een paar alleen zijn tips altijd welkom.

Twente is vrij groot.

Plaats reactie

Terug naar “Fotolocatie tips”