Nikon D90 in da house

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Lauwaap
Forumlid
Forumlid

Re: Keuze D90 set - 1e stap in de DSLR-wereld

Bericht door Lauwaap » vr jul 29 2011 9:33 pm

Haha inderdaad jan! Misschien zouden we onze krachten moeten bundelen en samen de aanschaf doen Huib ;) misschien krijgen we dan nog leuke korting! Waar je dan weer een andere lens voor kan kopen :D

Nico22

Bericht door Nico22 » zo jul 31 2011 8:32 pm

Ik ben zo'n half jaar geleden ook overgestapt van kompaktcamera naar D90 i.c.m. 18-105 mm, en ik heb nog geen dag spijt.
Als je al die aanbiedingen zo voorbij ziet komen dan kan ik mij de verleiding ervan wel voorstellen. Echter, de 18-105 kitlens is om mee te beginnen helemaal niet zo slecht. Redelijk bereik van (begin) groothoek naar (enigzins) tele. Voor de meeste omstandigheden eerst voldoende.
Investeer liever in een boek/cursus en leer je camera en objektief goed kennen. Met name Witbalans is best wel belangrijk.
De standaardflitser kan overigens bij binnenshuisfotografie ( leuk woord voor galgje ) behoorlijk meekomen, afgezien van het z.g. bouncen dan.
Als je na verloop van tijd goed vertrouwd bent met je D90 weet je misschien wat beter welk objektief of flitser je wilt kopen. Misschien ga je dan niet voor de 70-300 maar voor een prime of een Micro (macro) objektief.

veel succes met je keuze

breimer
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door breimer » zo jul 31 2011 11:47 pm

ik heb de d90 met 18-105 vr begin februari gekocht.
bevald zeet goed, . 640 euro was een scherpe prijs. :!:
inmiddels sigma fltser 530 super er bij gekocht.( adv van mijn lijfblad)
nu staan de :35 1.8 en de 70-300 vr in de planning.
heb ook nog een statief.
denk dan wel even vooruit te kunnen.
voor het najaar ga ik op cursus, om het materiaal maximaal te kunnen gebruiken.
ben overigens een heropstarer heb nog een oude analoge spr liggen. met wat glaswerk,
cursus is m.i. goede investering even als de 35 1.8
de 70-300vr is meer afhankelijk van wat voor foto.s je persoonlijk wenst te maken. :)

Huib1968

Bericht door Huib1968 » wo aug 17 2011 11:06 pm

Hier in de Markt zie ik 2 lenzen die volgens mij op mijn wanted-lijstje staan :o

Dan twijfel ik toch of ik daar op ga reageren, of gewoon nieuw kopen.
Het scheelt natuurlijk wel een hoop geld. Maar wat is wijsheid ?

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door jan » wo aug 17 2011 11:22 pm

Huib,

Wanneer het goed voelt en je kunt ze vooraf bekijken, op de camera schroeven, proberen en als goed beoordelen, de set is compleet (lens+zonnekap+ 2 afdekkappen) dan hoeft het toch geen probleem te zijn om gebruikt te kopen. Vanzelfsprekend telt de prijs die je moet betalen. Kijk ook even naar het daadwerkelijke voordeel. Wanneer het verschil niet al te groot is in geval van bijvoorbeeld een Tamron lens dan moet je in je afweging meenemen dat alle Tamron lenzen na 1 januari 2011 gekocht en mits 2 weken na aankoop aangemeld bij Tamron een garantie termijn van 5-jaar hebben. Kan ook wat waard zijn.

Je kunt natuurlijk ook een vraag op het forum uitzetten in "gevraagd en aangeboden" van wat je zoekt.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

Huib1968

Bericht door Huib1968 » wo aug 17 2011 11:33 pm

jan schreef:Huib,

Wanneer het goed voelt en je kunt ze vooraf bekijken, op de camera schroeven, proberen en als goed beoordelen, de set is compleet (lens+zonnekap+ 2 afdekkappen) dan hoeft het toch geen probleem te zijn om gebruikt te kopen. Vanzelfsprekend telt de prijs die je moet betalen. Kijk ook even naar het daadwerkelijke voordeel. Wanneer het verschil niet al te groot is in geval van bijvoorbeeld een Tamron lens dan moet je in je afweging meenemen dat alle Tamron lenzen na 1 januari 2011 gekocht en mits 2 weken na aankoop aangemeld bij Tamron een garantie termijn van 5-jaar hebben. Kan ook wat waard zijn.

Je kunt natuurlijk ook een vraag op het forum uitzetten in "gevraagd en aangeboden" van wat je zoekt.
5 jaar op de Tamron, dat wist ik niet eens.
Ik ben op dit moment dus nog aan het sparen voor de toekomstige set.
En heb dus ook nog geen body waar ik ze eventueel op zou kunnen proberen.

Wat ik wil, daar ben ik al uit.
Of zoals ik eerder zei, Als ik tegen de tijd dat ik een body ga aanschaffen (mnd of 2) en de D90 zou er niet meer zijn, dan moet ik voor een andere body gaan kijken. En dan zal ik er waarschijnlijk iets meer € neer moeten gaan leggen.

Huib1968

Bericht door Huib1968 » do aug 18 2011 9:29 am

Ik heb 2 mnd geleden een universele remote (Logitech Harmony 1100) gekocht op een engelse site.
Zij verkopen daar electronische spullen.

Nu zag ik daar de Tamron 17-50 voor €269,95.
Heeft iemand ervaring met lenzen/body's kopen in het buitenland via het web ?
Zo ja, positief of negatief ?

Met de remote was het voor mij een positieve ervaring.
Alleen wat als er iets mee gebeurd, en een reparatie nodig heeft ?

Kan ik met de lens/body dan ook hier naar een fotozaak gaan, en hoe zit dat met garantie ?
Is die van Nikon/Tamron wereldwijd, of alleen bij de zaak waar je em koopt ?

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Contacteer:

Bericht door jan » do aug 18 2011 9:41 am

In NL kost een Tamron ca. € 300,= voor dit verschil (10%) ging ik niet in het buitenland kopen. Los daarvan heb je straks problemen met het aanmelden van het objectief bij Tamron NL. Dus zal de garantieverlenging niet van toepassing zijn.

Hoe het uiteindelijk zit met wereldwijde garantie en de afwikkeling dat weet ik niet. Maar ik kan mij voorstellen dat dat gewoon 1 jaar is maar je zult wel meer moeite moeten doen om het voorwerp uiteindelijk gerepareerd te krijgen. Nu ga je terug naar de verkoper en hij draagt zorg voor terugzending etc. In jouw geval zullen de kosten wel bij de koper komen te liggen.
Laatst gewijzigd door jan op do aug 18 2011 4:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan

Huib1968

Bericht door Huib1968 » do aug 18 2011 9:48 am

jan schreef:In NL kost een Tamron ca. € 300,= voor dit verschil (10%) ging ik niet in het buitenland kopen. Los daarvan heb je straks problemen met het aanmelden van het objectief bij Tamron NL. Dus zal de garantieverlenging niet van toepassing zijn.

Hoe het uiteindelijk zit met wereldwijde garantie en de afwikkeling dat weet ik niet. Maar ik kan mij voorstellen dat dat gewoon 1 jaar is maar je zult wel meer moeite moeten doen om het voorwerp uiteindelijk grepareerd te krijgen. Nu ga je terug naar de verkoper en hij draagt zorg voor terugzending etc. In jouw geval zullen de kosten wel bij de koper komen te liggen.
Duidelijk verhaal.

De meeste (bijna alles) wat ik wil heb ik gezien bij Cameranu.nl
Deze is betrouwbaar ?
Dan lijkt me dat een goeie om te bestellen, als het zover is 8)

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Contacteer:

Bericht door jan » do aug 18 2011 10:37 am

Huib1968 schreef:
jan schreef:In NL kost een Tamron ca. € 300,= voor dit verschil (10%) ging ik niet in het buitenland kopen. Los daarvan heb je straks problemen met het aanmelden van het objectief bij Tamron NL. Dus zal de garantieverlenging niet van toepassing zijn.

Hoe het uiteindelijk zit met wereldwijde garantie en de afwikkeling dat weet ik niet. Maar ik kan mij voorstellen dat dat gewoon 1 jaar is maar je zult wel meer moeite moeten doen om het voorwerp uiteindelijk grepareerd te krijgen. Nu ga je terug naar de verkoper en hij draagt zorg voor terugzending etc. In jouw geval zullen de kosten wel bij de koper komen te liggen.
Duidelijk verhaal.

De meeste (bijna alles) wat ik wil heb ik gezien bij Cameranu.nl
Deze is betrouwbaar ?
Dan lijkt me dat een goeie om te bestellen, als het zover is 8)
Ik ben er 1 keer geweest voor een 2e hands lens. Heb uiteindelijk de lens niet gekocht. Wel een mooie zaak overigens in Urk en correcte bediening. Voor wat betreft aankopen heb ik wel persoonlijke ervaring met Cameratools in Apeldoorn & Konijnenberg in Den Ham. Cameratools is bij mij om de hoek (15km) dus daar stap je makkelijker binnen.
Jan

Huib1968

Bericht door Huib1968 » do aug 18 2011 2:36 pm

En ik ben weer aan het webben geslagen :D

Nu kwam ik deze set tegen.
http://www.camex.nl/ca/details/NIKON-D9 ... 05904.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Is het nu verstandiger om los te kopen met een Tamron 17-50 lens, of deze set en dan de Nikon-lens verkopen, zodat ik dan
de Tamron aanschaf ?
Wat zou zo'n 18-105 Nikon opbrengen ?

Willem65
Forumlid
Forumlid

Bericht door Willem65 » do aug 18 2011 2:52 pm

Dag Huib,

Een 18-105 brengt niet zo veel op denk ik. In een kit met D7000 is het pakketje 189 euro duurder dan een losse body. Eigenlijk geen geld voor een redelijk objectief.
Waarom niet gaan voor de aanbieding die je hebt gezien en de 18-105 er bij houden?
D800/D7000/MB-D11//AF-S 17-55 f2.8GDX/AF-S 35mm f1.8G/AF-S 50mm f1.4G/AF-S 70-200 f2.8 G VRII/AF-S10-24 f3.5-4.5 G DX/AF-S 24-70 f2.8G/SB-910/SB-700/nog de nodige accesoires

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Contacteer:

Bericht door jan » do aug 18 2011 3:42 pm

Huib1968 schreef:En ik ben weer aan het webben geslagen :D

Nu kwam ik deze set tegen.
http://www.camex.nl/ca/details/NIKON-D9 ... 05904.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Is het nu verstandiger om los te kopen met een Tamron 17-50 lens, of deze set en dan de Nikon-lens verkopen, zodat ik dan
de Tamron aanschaf ?
Wat zou zo'n 18-105 Nikon opbrengen ?
Hoi Huib,

Ziet er uit als een hele mooie aanbieding en Camex zit ook nog in Eindhoven dus lekker naast de deur. Voor wat betreft de lens. Hij is los niet zo heel duur ik dacht zo rond de € 180,=. Wanneer hij uit een set word gehaald dan moet men hem los verkopen zonder doos etc. en dan brengt het niet zoveel op dus de inruilprijs zal ook niet al te hoog zijn. Ik denk dat je blij mag zijn wanneer ze je € 100-125 bieden en voor dat geld hield ik hem lekker zelf. Je kunt het in ieder geval vragen bij Camex en anders zou ik hem er lekker bijhouden en daar eerst eens lekker ervaringen mee op doen en dan weet je over een x-tijd wel wat je misschien echt wilt omdat je daar vanzelf tegen aanloopt.
Jan

Huib1968

Bericht door Huib1968 » zo sep 04 2011 2:14 pm

Het is nu zeker .
De aanschaf moet wachten tot November/December, vanwege onverwachte uitgaven.
En dan heb ik ook mijn 13e maand, dus dat scheelt dan weer :)

Ik hoop alleen dat de D90 er dan nog is.
Heb net een beetje zitten surfen op de Nikon-site (moet ik echt niet doen), en stiekem naar
de D7000 zitten kijken. Wat een toestel zeg :shock:
Ik zit, net als laatst, toch te twijfelen wat ik nu in Nov/Dec moet doen.

Huib1968

Re: Keuze D90 - 1e stap in de DSLR-wereld

Bericht door Huib1968 » wo sep 07 2011 12:55 am

Even een snelle vraag.
Het volgende is mij aangeboden:
Een Nikon spiegelreflex camerabody. Altijd met zorg behandeld. Gaat weg vanwege overstap naar een andere body. Inclusief een batterygrip (winkelwaarde € 120,-) en drie orginele Nikon-accu's.

• D90 body (in goede staat)
• Aantal clicks - 11500
• MB-D80 batterygrip (in perfecte staat)
• 3 stuks orginele Nikon EN-EL3E accu's
• Plus alle originele toebehoren zoals; lader,handleiding, kabels, bodydop

Alles ORIGINEEL Nikon!
Dit alles voor de prijs van €440,-
Is dit een nette prijs, en zou ik dit moeten doen ?
Lijkt me wel een mooie aanbieding, of zit ik er langs ?

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”