5 jaar op de Tamron, dat wist ik niet eens.jan schreef:Huib,
Wanneer het goed voelt en je kunt ze vooraf bekijken, op de camera schroeven, proberen en als goed beoordelen, de set is compleet (lens+zonnekap+ 2 afdekkappen) dan hoeft het toch geen probleem te zijn om gebruikt te kopen. Vanzelfsprekend telt de prijs die je moet betalen. Kijk ook even naar het daadwerkelijke voordeel. Wanneer het verschil niet al te groot is in geval van bijvoorbeeld een Tamron lens dan moet je in je afweging meenemen dat alle Tamron lenzen na 1 januari 2011 gekocht en mits 2 weken na aankoop aangemeld bij Tamron een garantie termijn van 5-jaar hebben. Kan ook wat waard zijn.
Je kunt natuurlijk ook een vraag op het forum uitzetten in "gevraagd en aangeboden" van wat je zoekt.
Duidelijk verhaal.jan schreef:In NL kost een Tamron ca. € 300,= voor dit verschil (10%) ging ik niet in het buitenland kopen. Los daarvan heb je straks problemen met het aanmelden van het objectief bij Tamron NL. Dus zal de garantieverlenging niet van toepassing zijn.
Hoe het uiteindelijk zit met wereldwijde garantie en de afwikkeling dat weet ik niet. Maar ik kan mij voorstellen dat dat gewoon 1 jaar is maar je zult wel meer moeite moeten doen om het voorwerp uiteindelijk grepareerd te krijgen. Nu ga je terug naar de verkoper en hij draagt zorg voor terugzending etc. In jouw geval zullen de kosten wel bij de koper komen te liggen.
Ik ben er 1 keer geweest voor een 2e hands lens. Heb uiteindelijk de lens niet gekocht. Wel een mooie zaak overigens in Urk en correcte bediening. Voor wat betreft aankopen heb ik wel persoonlijke ervaring met Cameratools in Apeldoorn & Konijnenberg in Den Ham. Cameratools is bij mij om de hoek (15km) dus daar stap je makkelijker binnen.Huib1968 schreef:Duidelijk verhaal.jan schreef:In NL kost een Tamron ca. € 300,= voor dit verschil (10%) ging ik niet in het buitenland kopen. Los daarvan heb je straks problemen met het aanmelden van het objectief bij Tamron NL. Dus zal de garantieverlenging niet van toepassing zijn.
Hoe het uiteindelijk zit met wereldwijde garantie en de afwikkeling dat weet ik niet. Maar ik kan mij voorstellen dat dat gewoon 1 jaar is maar je zult wel meer moeite moeten doen om het voorwerp uiteindelijk grepareerd te krijgen. Nu ga je terug naar de verkoper en hij draagt zorg voor terugzending etc. In jouw geval zullen de kosten wel bij de koper komen te liggen.
De meeste (bijna alles) wat ik wil heb ik gezien bij Cameranu.nl
Deze is betrouwbaar ?
Dan lijkt me dat een goeie om te bestellen, als het zover is
Hoi Huib,Huib1968 schreef:En ik ben weer aan het webben geslagen![]()
Nu kwam ik deze set tegen.
http://www.camex.nl/ca/details/NIKON-D9 ... 05904.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Is het nu verstandiger om los te kopen met een Tamron 17-50 lens, of deze set en dan de Nikon-lens verkopen, zodat ik dan
de Tamron aanschaf ?
Wat zou zo'n 18-105 Nikon opbrengen ?
Dit alles voor de prijs van €440,-Een Nikon spiegelreflex camerabody. Altijd met zorg behandeld. Gaat weg vanwege overstap naar een andere body. Inclusief een batterygrip (winkelwaarde € 120,-) en drie orginele Nikon-accu's.
• D90 body (in goede staat)
• Aantal clicks - 11500
• MB-D80 batterygrip (in perfecte staat)
• 3 stuks orginele Nikon EN-EL3E accu's
• Plus alle originele toebehoren zoals; lader,handleiding, kabels, bodydop
Alles ORIGINEEL Nikon!