Geen oplossing voor stof en olieprobleem D600 : update
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Geen oplossing voor stof en olieprobleem D600 : update
Vraag is alleen of ik de expert nodig heb, of de commissie om zijn oordeel te velgen. Als ik de expert voorschiet dan moet ik die kosten ook opvoeren. Als ik de expert heb ingehuurd zonder overleg met de tegenpartij, dan werkt dat werkt niet in mijn voordeel.
Ik zal je tip wel nalopen. Kan ze dit weekend wel even bellen.
- Meesterbas
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
De redelijke kosten van de ingehuurde expert worden vergoed als je vordering wordt toegewezen. Je kunt het ook proberen zonder verklaring van een expert, gezien de procedure volgens mij maar 25 euro kost. Bovendien is de commissie erg meedenkend en vindt tevens een hoorzitting plaats als je daarom vraagt of wanneer de commissie dat nodig acht.lock schreef:Vraag is alleen of ik de expert nodig heb, of de commissie om zijn oordeel te velgen. Als ik de expert voorschiet dan moet ik die kosten ook opvoeren. Als ik de expert heb ingehuurd zonder overleg met de tegenpartij, dan werkt dat werkt niet in mijn voordeel.
Als Nikon niet wil meewerken aan het inschakelen van een expert en jij kunt aannemelijk maken dat de door jou ingeschakelde expert niet partijdig is, voorzie ik geen problemen.
Ben benieuwd. CameraNu heeft Nikon nodig, maar andersom ook zeker. Die zaak draait topomzetten. Ze fungeren soms zelfs als tussenhandelaar richting West-Europa.
http://www.basphotonic.nl" onclick="window.open(this.href);return false; | concert, people & more
Nikon D600 + MB-D14 grip
Nikon Speedlight SB-700
Nikkor AF-S 85 mm f/1.8 G
Nikkor AF-S 50 mm f/1.4 G
Nikkor AF-S 28 mm f/1.8 G
Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8 G
Nikon D600 + MB-D14 grip
Nikon Speedlight SB-700
Nikkor AF-S 85 mm f/1.8 G
Nikkor AF-S 50 mm f/1.4 G
Nikkor AF-S 28 mm f/1.8 G
Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8 G
-
- Forumlid
Om misverstanden te voorkomen, ik heb geen problemen met de jongens uit Urk. Dat zijn voor mij altijd zeer correcte jongens geweest.
Het gaat om kamera express.
Iemand hier op het forum heeft zijn camera gewoon teruggebracht bij KE en zijn geld teruggekregen. Mij weigeren ze dat na twee mislukte reparaties.
Nikon is hierin geen direkte partij. Zij spelen op dit moment alleen een rol in de houding van KE naar mij toe. In een geschil kunnen ze afspraken of regelingen tussen Nikon en KE zelf nooit gebruiken tegen mij want dat is wettelijk netjes gescheiden van elkaar. Voor elke schade die KE loopt door de houding Nikonkan het een beroep doen op het regresrecht.
Nikon weet dat KE geen zaak gaat aanspannen voor een paar honderd euro verlies met het risico van een verslechterde relatie met Nikon. Dus wil KE die paar honderd euro van mij hebben....
Als KE die euros wil, dan moeten ze de kwestie voor de geschillencommisssie winnen. En daarna voor de kantonrechter. Ik heb een zeer goede rechtsbijstandsverzekering.
Het gaat om kamera express.
Iemand hier op het forum heeft zijn camera gewoon teruggebracht bij KE en zijn geld teruggekregen. Mij weigeren ze dat na twee mislukte reparaties.
Nikon is hierin geen direkte partij. Zij spelen op dit moment alleen een rol in de houding van KE naar mij toe. In een geschil kunnen ze afspraken of regelingen tussen Nikon en KE zelf nooit gebruiken tegen mij want dat is wettelijk netjes gescheiden van elkaar. Voor elke schade die KE loopt door de houding Nikonkan het een beroep doen op het regresrecht.
Nikon weet dat KE geen zaak gaat aanspannen voor een paar honderd euro verlies met het risico van een verslechterde relatie met Nikon. Dus wil KE die paar honderd euro van mij hebben....
Als KE die euros wil, dan moeten ze de kwestie voor de geschillencommisssie winnen. En daarna voor de kantonrechter. Ik heb een zeer goede rechtsbijstandsverzekering.
- a vgastel
- Forumlid
LOCK
Volg dit bericht nu van het begin aan mijn advies is ga verder met je rechtsbijstand die halen je recht.
Mijn ervaring is als het klopt wat je mee maakt dan komt die expertise een dezer dagen op papier te staan via je rechtsbijstand.
Ga geen twee dingen te gelijk doen, het heeft tijd nodig daar ben je voor verzekerd en als het nodig is gaan ze gewoon door tot de rechtbank.
En ga er niet iedere keer tussen zitten laat hun het doen.
Volg dit bericht nu van het begin aan mijn advies is ga verder met je rechtsbijstand die halen je recht.
Mijn ervaring is als het klopt wat je mee maakt dan komt die expertise een dezer dagen op papier te staan via je rechtsbijstand.
Ga geen twee dingen te gelijk doen, het heeft tijd nodig daar ben je voor verzekerd en als het nodig is gaan ze gewoon door tot de rechtbank.
En ga er niet iedere keer tussen zitten laat hun het doen.
mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
-
- Forumlid
Dat advies neem ik ter harte Van Gastel.
Ik ben het ook wel met je eens. Maar ik wil KE eerst nog de kans geven het met een nieuwe D600 op te lossen, al dan niet gevolgd door een opzegging van het koopkontrakt als het ding weer prut is..
Daarnaast ben ik wel wat gewend hoor. Meerdere zaken tegelijkertijd doen is juist mijn sterkte
Er is alleen ook de mogelijkheid om publiek te gaan. Je kent de programma's op TV wel. Daar werkt mijn rechtsbijstandsverzekering niet aan mee. Dat zal ik dus helemaal zelf op poten moeten zetten. Ik weet eerlijk gezegd nog niet wat ik ga doen. Het weekend is nog lang. En het schaatsen duurt ook lang
Waar ik overigens helaas op moet terugkomen is mijn advies om Nikon te informeren als je problemen hebt met de camera hebt terwijl Nikon nog geen oplossing heeft voor het probleem.
Doe dat niet meer ! Regel het eerst met de verkoper. Hij kan dit mogelijk nog 'intern' regelen zolang Nikon er niet bij betrokken wordt. Als Nikon er eenmaal bij betrokken raakt dan gaan dealer-importeurafspraken een rol spelen, of je het nu wilt of niet. Niet dat elke dealer je dan meteen slecht behandeld, maar het kan je wel eens flink in het vaarwater zitten!
Ik ben het ook wel met je eens. Maar ik wil KE eerst nog de kans geven het met een nieuwe D600 op te lossen, al dan niet gevolgd door een opzegging van het koopkontrakt als het ding weer prut is..
Daarnaast ben ik wel wat gewend hoor. Meerdere zaken tegelijkertijd doen is juist mijn sterkte

Er is alleen ook de mogelijkheid om publiek te gaan. Je kent de programma's op TV wel. Daar werkt mijn rechtsbijstandsverzekering niet aan mee. Dat zal ik dus helemaal zelf op poten moeten zetten. Ik weet eerlijk gezegd nog niet wat ik ga doen. Het weekend is nog lang. En het schaatsen duurt ook lang

Waar ik overigens helaas op moet terugkomen is mijn advies om Nikon te informeren als je problemen hebt met de camera hebt terwijl Nikon nog geen oplossing heeft voor het probleem.
Doe dat niet meer ! Regel het eerst met de verkoper. Hij kan dit mogelijk nog 'intern' regelen zolang Nikon er niet bij betrokken wordt. Als Nikon er eenmaal bij betrokken raakt dan gaan dealer-importeurafspraken een rol spelen, of je het nu wilt of niet. Niet dat elke dealer je dan meteen slecht behandeld, maar het kan je wel eens flink in het vaarwater zitten!

- Peter
- Clublid
- Contacteer:
lock schreef:Ik kan begrijpen dat jullie willen weten hoe dit afloopt. Maar ik zal dit forum niet verder gebruiken voor deze kwestie.Het wordt nu niet alleen puur persoonlijk. Het kan ook ertoe leiden dat een uitspraak, hoe deze ook uitpakt, gevolgen heeft voor anderen. Het forum moet hierin neutraal kunnen blijven.
Die lijn zullen wij bewaken.
De vereniging behandeld sowieso geen individuele belangen, dus die neutraliteit is wel geborgd.
Het overige is verder aan jouw, NCN heeft hierin geen enkele rol.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Helaas een vaak voorkomende situatie als bepaalde dealers/winkelketens te groot worden. Dan gaat de wet van de grote aantallen gelden.
Een paar ontevreden klanten nemen ze dan voor lief, ongeacht de publicaties die deze mensen doen. Zolang het merendeel van de klanten tevreden is is er geen vuiltje aan de lucht. Heb het zelf gehad met een grote autodealer in de Noordkop, noem geen namen maar het gaat om een Volkswagendealer.
Het is een soort David en Goliath. Ze proberen het gewoon. Vaak komt het uiteindelijk wel goed, maar het kost een hoop tijd en ergernis. Dat is juist de bedoeling, want daardoor haken een hoop mensen al voortijdig af.
Gelukkig zijn er ook nog winkeliers die wel waarde hechten aan tevreden klanten.
Het geval met de waardebon heb ik zelf ook gehad met een Tokina objectief bij Cameraland in Alkmaar. Voor mij op dat moment geen probleem, maar eigenlijk niet correct. Ze verplichten je eigenlijk om het retourbedrag toch weer bij dezelfde winkel uit te geven.
Ik zou zeggen, hou je poot stijf en succes.
Een paar ontevreden klanten nemen ze dan voor lief, ongeacht de publicaties die deze mensen doen. Zolang het merendeel van de klanten tevreden is is er geen vuiltje aan de lucht. Heb het zelf gehad met een grote autodealer in de Noordkop, noem geen namen maar het gaat om een Volkswagendealer.
Het is een soort David en Goliath. Ze proberen het gewoon. Vaak komt het uiteindelijk wel goed, maar het kost een hoop tijd en ergernis. Dat is juist de bedoeling, want daardoor haken een hoop mensen al voortijdig af.
Gelukkig zijn er ook nog winkeliers die wel waarde hechten aan tevreden klanten.
Het geval met de waardebon heb ik zelf ook gehad met een Tokina objectief bij Cameraland in Alkmaar. Voor mij op dat moment geen probleem, maar eigenlijk niet correct. Ze verplichten je eigenlijk om het retourbedrag toch weer bij dezelfde winkel uit te geven.
Ik zou zeggen, hou je poot stijf en succes.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Groet Giso
-
- Forumlid
Hoi Giso. Die tegoedbon kan ik nog wel accepteren. Maar dat op die bon een lager bedrag staat dan ik heb uitgegeven aan de body kan ik niet accepteren.
Ik merkte vandaag wel dat ik met veel minder plezier uitkijk naar het komende fotografiejaar. Ik betrapte mijzelf erop dat ik serieus aan het nadenken ben om de hele bende te verkopen. En hoeveel dat zou opleveren. Ik heb altijd geld over gehad voor een goede foto. Ik heb ook altijd met veel plezier gewerkt aan mijn bescheiden fotografische kwaliteiten. Maar ik moet voor mijzelf wel beslissen of ik dit soort toestanden wel wil, want ik ben bij Nikon gekomen om de kwaliteit van het totale plaatje. Dat plaatje rammelt nu aan alle kanten.
Ik merkte vandaag wel dat ik met veel minder plezier uitkijk naar het komende fotografiejaar. Ik betrapte mijzelf erop dat ik serieus aan het nadenken ben om de hele bende te verkopen. En hoeveel dat zou opleveren. Ik heb altijd geld over gehad voor een goede foto. Ik heb ook altijd met veel plezier gewerkt aan mijn bescheiden fotografische kwaliteiten. Maar ik moet voor mijzelf wel beslissen of ik dit soort toestanden wel wil, want ik ben bij Nikon gekomen om de kwaliteit van het totale plaatje. Dat plaatje rammelt nu aan alle kanten.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Ik begrijp het heel goed. Heb het zelf ook gehad. Soms denk je wel eens bij jezelf ; "Waarom ben ik niet voor een Canon camera gegaan toen ik begon". Maar waarschijnlijk denken er sommige eigenaren van een Canon andersom. En waarschijnlijk denken er ook mensen zo over een Pentax en Olympus enz...
Ik kan alleen maar zeggen, gewoon even doorbijten en over een half jaartje kijk je erop terug met een glimlach. Dat hoop ik dan tenminste voor je.
Ik kan alleen maar zeggen, gewoon even doorbijten en over een half jaartje kijk je erop terug met een glimlach. Dat hoop ik dan tenminste voor je.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Groet Giso
- dogo
- Forumlid
Ik zou het ook nooit accepteren om een tegoedbon te ontvangen met de "dagwaarde" van de camera, dat is zo een vuile streek. Volgens mij juridisch ook niet te handhaven voor een ondeugdelijk produkt binnen de garantieperiode mocht het tot een zaak komen. En idd elk merk heeft wel wat, vlgs. mij zijn er bij Canons bakken vol klachten over m.n. softwareklachten, camera's die vastlopen etc. Jaren geleden heeft Canon mij een vuile streek geleverd met een faxapparaat die kapot ging na 10 mnd dus net voor het verstrijken v.d. garantie, het apparaat was niet te repareren dus kreeg ik een nieuwe, hoera, echter die ging na 3 mnd weer stuk, hun keiharde reactie: de garantie is verlopen, dus sorry. Ik heb daarna besloten nooit meer een Canon apparaat te kopen. Toen ik mijn 1e DSLR kocht heb ik nimmer een Canon overwogen.lock schreef:Hoi Giso. Die tegoedbon kan ik nog wel accepteren. Maar dat op die bon een lager bedrag staat dan ik heb uitgegeven aan de body kan ik niet accepteren.
Ik vind KE trouwens een dure winkel, ook met 10% NCN korting
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
-
- Forumlid
Ze waren destijds niet duur met de d600. In tegendeel.
Maar ze doen er alles aan om het wel duur te maken...
Maar ze doen er alles aan om het wel duur te maken...

@ Lock,
Kan niet echt zeggen dat ik vrolijk wordt van wat ik nu zo lees, Hoop echt het beste voor je.
---
In het algemeen:
Voor degene die de foto's van de sensor zelfbevuiling die mijn D600 zichzelf aandoet hebben gezien (Heb ze inmiddels van Flickr afgehaald.), Zaterdag heb ik een indoor vlindertuin bezocht (Lekker warm) met mijn D600 + 105mm VR Micro + SB-700.
Heb er ontzettend van genoten en zo op het eerste gezicht valt de hoeveelheid foto's waar ik spot removal op heb moeten toepassen (omdat één of meer sensor vlekken duidelijk te zien waren) mij onzettend mee, Zijn eigenlijk alleen de foto's met een (hele) lichte achtergrond.
Al met al ben ik nog steeds zeer tevreden met de D600.
Hoop alleen wel dat Nikon binnenkort met een oplossing komt, Eerder gaat de camera niet naar Beverwijk want met enkel schoonmaken schiet ik niet veel op. (Zat nu trouwens ook een haartje op de sensor, En dat nadat ik hem vrijdag middag nog eens grondig had uitgeblazen voordat de lens erop ging. Maar goed dat komt dan ook deels door het verschil tussen f/16 (50mm f/1.8G) en f/32 (105mm f/2.8G VR Micro).
Foto's zijn hier te vinden voor de geintereseerde.
Kan niet echt zeggen dat ik vrolijk wordt van wat ik nu zo lees, Hoop echt het beste voor je.
---
In het algemeen:
Voor degene die de foto's van de sensor zelfbevuiling die mijn D600 zichzelf aandoet hebben gezien (Heb ze inmiddels van Flickr afgehaald.), Zaterdag heb ik een indoor vlindertuin bezocht (Lekker warm) met mijn D600 + 105mm VR Micro + SB-700.
Heb er ontzettend van genoten en zo op het eerste gezicht valt de hoeveelheid foto's waar ik spot removal op heb moeten toepassen (omdat één of meer sensor vlekken duidelijk te zien waren) mij onzettend mee, Zijn eigenlijk alleen de foto's met een (hele) lichte achtergrond.
Al met al ben ik nog steeds zeer tevreden met de D600.
Hoop alleen wel dat Nikon binnenkort met een oplossing komt, Eerder gaat de camera niet naar Beverwijk want met enkel schoonmaken schiet ik niet veel op. (Zat nu trouwens ook een haartje op de sensor, En dat nadat ik hem vrijdag middag nog eens grondig had uitgeblazen voordat de lens erop ging. Maar goed dat komt dan ook deels door het verschil tussen f/16 (50mm f/1.8G) en f/32 (105mm f/2.8G VR Micro).
Foto's zijn hier te vinden voor de geintereseerde.
-
- Forumlid
Ik kan jullie inmiddels meedelen dat KE weigert de door mij betaalde aanschafkosten voor de D600 terug te betalen als een tweede nieuwe d600 ook problemen vertoont. Zij willen in dat geval alleen de dagwaarde uitkeren, en dat weiger ik. Daarmee is het onderhandeltraject afgesloten en volgt nu stap 2.
- jdgraaf
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Succes met stap 2! (Zou de aangeboden optie overigens niet geaccepteerd hebben.)
Wel balen dat ze gewoon geen (goede) service bieden, want als je de verhalen leest, is het geen incident met die D600.
Succes ermee zou ik zeggen!!!
Beetje off-toppic:
Vraag me af wat ze met de negatieve exposure doen. Ik moet binnenkort een nieuwe camera kopen, maar klantenservice telt voor mij erg mee. En dit soort "service" helpt niet mee moet ik zeggen.... dus KE zal bij mij afvallen (ook al zouden ze bijv 100,- goedkoper zijn dan de concurent.)
Wel balen dat ze gewoon geen (goede) service bieden, want als je de verhalen leest, is het geen incident met die D600.
Succes ermee zou ik zeggen!!!
Beetje off-toppic:
Vraag me af wat ze met de negatieve exposure doen. Ik moet binnenkort een nieuwe camera kopen, maar klantenservice telt voor mij erg mee. En dit soort "service" helpt niet mee moet ik zeggen.... dus KE zal bij mij afvallen (ook al zouden ze bijv 100,- goedkoper zijn dan de concurent.)
Een berg Nikon spullen....
Mijn ervaring is dat alle fotoboeren na de ankoop geen service verlenen. Alles is tot de aankoop koek en ei. Daarna mazzel.
Een nikon dslr met twee lenzen,