Hoi medefotografen,
Omdat het me toch leuk leek om beetje terug de tijd in te gaan, heb ik via MP een tweede(derde/vierde)hands FE2 gekocht. (Mijn ouders schoten vroeger met een FE, dus erg ver is de appel niet van de boom gevallen..) Eigenlijk zijn het er twee, waarvan een er tiptop uitziet, en een mooi geluid maakt. De tweede echter, die heeft wat mankementjes, en ik hoop hier graag te horen of er (makkelijk) iets aan is te doen.
Om te beginnen is zijn spiegel opgeklapt. Te zien aan het schuimrubber is dit al heel lang, en ik vermoed dat een en ander ook niet meer lichtdicht is. Maar is deze spiegel weer omlaag te krijgen?
Verder zijn de lamellen beschadigd. Is dit te repareren, of is het hopeloos?
En als het hopeloos is, is zo'n toestel nog te gebruiken voor onderdelen. (En dan hoop ik iemand er gelukkig mee te kunnen maken.)
Groeten,
Wienand
FE2 met wat gebreken ...
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Op clubdagen hebben we wel eens een reparatie van een F of een D1 gezien. Dat zijn proffesionele aparaten, waarbij de reparatie vlot gaat. Jan was zo wel een uur bezig om een sluiter te vervangen. Bij minder proffesionele camera's duurt de reparatie langer. De camera's zijn kleiner en de constructie is minder modulair. Maar daarom is het bij aanschaf ook goedkoper.
Neem aan dat een sluiter voor de FE-2 wel leverbaar is. Want de lammellen gaan niet apart, je vervangt de hele sluiter. Beverwijk heeft ook een bak vol met afgestane onderdelen.
Maar of het uit kan? Denk dat je goedkoper op marktplaats een goed werkende FE-2 kunt kopen.
Misschien heb je een kat in de zak gekocht. Lege batterij, is over heen te komen, maar beschadigde lammellen, dat mag niet.
Neem aan dat een sluiter voor de FE-2 wel leverbaar is. Want de lammellen gaan niet apart, je vervangt de hele sluiter. Beverwijk heeft ook een bak vol met afgestane onderdelen.
Maar of het uit kan? Denk dat je goedkoper op marktplaats een goed werkende FE-2 kunt kopen.
Misschien heb je een kat in de zak gekocht. Lege batterij, is over heen te komen, maar beschadigde lammellen, dat mag niet.
Laatst gewijzigd door Hans Braakhuis op wo jun 04 2008 9:25 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Hallo Hans,
Bedankt voor je reactie. Ik was al een beetje bang dat het vervangen de lamellen, en wellicht de hele sluiter, een duur grapje was.
Deze kapotte FE2 heb ik inderdaad via Marktplaats gekocht; bij het totaal hoort nog een tweede FE2, wat lenzen, een omkeerring en extender. De andere FE2 is helemaal tip-top, en deze die kapot is stond ook als zodanig te koop. Het is dus gelukkig niet zo dat ik opgelicht ben!
Ik had alleen de stille hoop dat er (relatief) makkelijk was aan was te doen.
Groeten,
Wienand
Bedankt voor je reactie. Ik was al een beetje bang dat het vervangen de lamellen, en wellicht de hele sluiter, een duur grapje was.
Deze kapotte FE2 heb ik inderdaad via Marktplaats gekocht; bij het totaal hoort nog een tweede FE2, wat lenzen, een omkeerring en extender. De andere FE2 is helemaal tip-top, en deze die kapot is stond ook als zodanig te koop. Het is dus gelukkig niet zo dat ik opgelicht ben!
Ik had alleen de stille hoop dat er (relatief) makkelijk was aan was te doen.
Groeten,
Wienand
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer: