update Nikon View NX en Nikon transfer

Discussies over fotobewerking en archivering
slofsky

Bericht door slofsky » za mei 31 2008 8:25 pm

Helaas heb ik zoeven moeten vaststellen na het updaten van de versies gedateerd 28/05/08 van Nikon Transfer en Nikon View NX.
View NX de via de kaartlezer met de nieuwe versie van Nikon Transfer ingehaalde foto's niet herkent. De file staat wel in het juiste document van View NX maar View NX meldt dat er geen nieuw bestand is om te openen.

Heeft iemand dezelfde ervaring en kan men mij uitleggen wat te doen opdat ViewNX weer werkt, overigens in CaptureNX kunnen de nieuw ingelezen foto's met dezelfde file name als in View NX wel geopend worden
Hartelijk dank
Slofsky

Marco

Bericht door Marco » za mei 31 2008 10:56 pm

Verrassing ! Weer een nieuwe update van View NX.
Snel even gekeken op Nikon Support wat de veranderingen inhielden en direct binnengehaald.

Eindelijk een update waar men werk heeft gemaakt van de funktionaliteit van het programma. Helaas is de prehistorische layout gebleven......

Nikon Transfer gebruik ik niet, dat hield ik na de introductie al voor gezien, gewoon van je geheugenkaart / kaartlezer naar de juiste map kopiëren werkt volgens mij nog steeds het best.

Wat de oplossing voor je probleem met Transfer is, zou ik je helaas niet kunnen vertellen.

groet,
Marco

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo jun 01 2008 12:05 am

Marco Handgraaf schreef:Nikon Transfer gebruik ik niet, dat hield ik na de introductie al voor gezien, gewoon van je geheugenkaart / kaartlezer naar de juiste map kopiëren werkt volgens mij nog steeds het best.
Ik vind 2 zaken heel handig van Nikon Transfer:

1. Kopie wegschrijven in andere directory.
2. Hernoemen van files. Ik noem mijn files altijd PP_DATUM_TIJD.NEF. Handig!

Ik heb bij het binnenhalen van de foto's van vandaag wel een foutmelding gekregen. Na het opnieuw starten van het programma ging het gewoon verder waar het gebleven was.

De interface vind ik trouwens meer "apart" en "eigenzinnig" dan ouderwets! :oops:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

slofsky

Bericht door slofsky » zo jun 01 2008 12:42 am

wat zo merkwaardig is, ben overigens de hele avond al bezig om de nieuwe 1.1.0 view nx aan de praat te krijgen is dat er steeds dezelfde melding komt i.e.
" Er is geen bestand dat kan worden weergegeven."
Terwijl bij de vorige versie van view nx ik geen enkel probleem had.
Alsof met het downloaden er een functie is uitgezet.
Enfin is er iemand die mij advies kan geven?
Alvast bedankt
slofsky

GdP

Bericht door GdP » zo jun 01 2008 12:46 am

Programma geheel verwijderen, en dan opnieuw installeren?

Patrick
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo jun 01 2008 1:21 am

GdP schreef:Programma geheel verwijderen, en dan opnieuw installeren?
Precies! En als dat niet werkt, weer verwijderen en de vorige versie installeren!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » zo jun 01 2008 10:10 am

slofsky schreef:wat zo merkwaardig is, ben overigens de hele avond al bezig om de nieuwe 1.1.0 view nx aan de praat te krijgen is dat er steeds dezelfde melding komt i.e.
" Er is geen bestand dat kan worden weergegeven."
Terwijl bij de vorige versie van view nx ik geen enkel probleem had.
Alsof met het downloaden er een functie is uitgezet.
Enfin is er iemand die mij advies kan geven?
Alvast bedankt
slofsky
Heb je de view NX cache wel eens verwijderd ?
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

slofsky

nieuwe versie nikon transfer en viewnx

Bericht door slofsky » zo jun 01 2008 10:52 am

Hartelijk dank voor jullie reactie.
ja inderdaad ik speel nu ook met de gedachte de oude versie maar weet te downloaden en nee ik heb althans niet bewust, de cache verwijderd.

Blijf het gewoon gek vinden alle fotobestanden worden getoond en zijn alleen door view nx niet te tonen, gek genoeg wel in capturenx .
Enfin laat de ware software deskundige mij aub uit deze ellende halen.

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » zo jun 01 2008 10:58 am

Je hebt in de menubalk toch niet een filter aangebracht? Kijk bv even bij NEF+JPEG|TIFF of je de bovenste optie hebt aangevinkt. (alles laten zien)
Het zou zo maar kunnen

a90
Forumlid
Forumlid

Re: nieuwe versie nikon transfer en viewnx

Bericht door a90 » zo jun 01 2008 11:04 am

slofsky schreef:nee ik heb althans niet bewust, de cache verwijderd.
Je kunt dit doen in view NX onder

Bewerken - Opties - Algemeen - Cache wissen

Het heeft bij mij wel eens geholpen toen de previewer andere foto's liet zien als het detailscherm eronder.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Tammo Schut

Bericht door Tammo Schut » zo jun 01 2008 11:10 am

TS, mag ik hier ook een vraag stellen? Niet goed dan haal ik hem weg.

Bij ViewNX kan bij bestandsgegevens 2 de naam van de fotograaf genoemd worden. Nu heb ik mijn naam onder beeldcommentaar staan. In de D200 ingebracht.
Kan ik dat in de D200 wijzigen zodat mijn naam in ViewNx onder fotograag wordt vermeld?

Tammo

slofsky

Bericht door slofsky » zo jun 01 2008 2:48 pm

Ha Marten,
You are the genius, inderdaad er was alleen neff aangeklikt en niet zoals jij terecht noemde de bovenste. Hartelijk dank, nu doet alles het weer.

Je hebt geen idee hoe laat het vanmorgen was geworden alvorens ik het kon los laten en dan is het zo een klein vinkje dat automatisch van plek verandert door een upgrading.
Nogmaals bedankt, iedereen voor de suggesties.
Slofsky

gijs sandberg
Clublid
Clublid

Bericht door gijs sandberg » zo jun 01 2008 3:51 pm

Slof,

Kijk ook aandachtig naar de voorkeuren (preferences) in View en Transfer.
Met sommige van de opties kan je vreemde avonturen beleven.
bv. (Transfer)
-shut down PC after transfer
-disconnect memory card after transfer

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

lennardp

Bericht door lennardp » zo jun 01 2008 3:57 pm

PatrickP schreef: Ik vind 2 zaken heel handig van Nikon Transfer:

1. Kopie wegschrijven in andere directory.
2. Hernoemen van files. Ik noem mijn files altijd PP_DATUM_TIJD.NEF. Handig!

De interface vind ik trouwens meer "apart" en "eigenzinnig" dan ouderwets! :oops:
gebruikt hier niemand adobe Bridge?? over makkelijk en overzichtelijk gesproken...
je kan daar ook gelijk naar een andere map copieren en een andere naam benoemen..en het ziet er nog mooi uit ook.. :roll:

slofsky

Bericht door slofsky » zo jun 01 2008 4:00 pm

Ha Gijs,
Dank, heb dat bij mijn eerste kaart overigens al meegemaakt was de kaart ineens leeg na het downloaden wat natuurlijk niet geheel volgens wens verliep. Foto's weg etc.

ik leer het hoor, weliswaar de hard way maar errrg leuk
maar dit avontuur met de nieuwe viewnx versie heeft toch wel de top drie van mijn stommiteiten in het digitale foto tijdperk bereikt. Overigens bij een vorige update van viewnx deed dit euvel zich niet voor. They took me by surprise.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”