Bericht
door Roelof » zo jun 01 2008 11:45 pm
Ik snap het probleem eigenlijk niet. Je hoeft niet te upgraden.
Ik zie dat verschijnsel ook wel bij andere software pakketten, mensen kopen iets en vinden dan eigenlijk dat ze tot in lengte van dagen gratis updates moeten hebben.
Capture NX is zo'n twee jaar geleden op de markt gekomen en is al die tijd zo'n beetje even duur gebleven, op zich logisch want het het werd ook gestaag ge-update. Nu wordt er gesproken van een nieuwe versie en oude Capture NX klanten kunnen die met korting kopen.
In plaats van dat als leuk te ervaren wordt er gezegd dat dat geen pas geeft van Nikon, omdat het te duur is tov wat er in het verleden voor de vorige versie betaald is.
Kijk nu even naar wat er volgens de geruchten (want meer heb ik nog niet gezien) voor de volledige versie betaald moet worden €199, de upgrade kost €99, dat is €100 verschil. Je hebt dan misschien een half jaar geleden €135 betaald, dus je betaalt dan uiteindelijk €35 meer dan iemand die nu instapt, maar je hebt er dan ook al een half jaar plezier van gehad.
Voor iemand die het pakket gisteren gekocht heeft, is het natuurlijk iets sneuer, maar het pakket staat nu nog niet op de site van Nikon NL of Nikon Global, dus het zal ook nog wel niet direct verkrijgbaar zijn.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.