vertekening wegwerken

Discussies over fotobewerking en archivering
Plaats reactie
Antoinette
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

vertekening wegwerken

Bericht door Antoinette » zo jun 01 2008 8:40 pm

Hoe werk je het achterover hellen van bijv. een gebouw weer netjes weg in photoshop? De groothoekvertekening heb ik nu wel aardig door maar dat achterover hellen vind ik lastig :oops:
Say what you like
Do what you feel

Fisherking

Bericht door Fisherking » zo jun 01 2008 9:05 pm

hoi Antoinette, in Photoshop gaat dat via filter/distort/lens correction/vertical perspective

Let wel dat je daarmee soms behoorlijk wat moet wegcroppen (en dus foto verliest). Er zijn ook andere lens correctie filters, zoals Andromeda Lensdoc. Da's handig als je het VAAK nodig hebt.

succes

Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Maud » zo jun 01 2008 9:06 pm

Ik zal je een link toesturen als ik achter andere PC zit waarin het met een video wordt uitgelegd..

Je kan ook het programma ShiftN proberen, wordt het grotendeels voor je gedaan :)

Gr.
Maud
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

Antoinette
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Antoinette » ma jun 02 2008 11:34 am

Maud schreef:Ik zal je een link toesturen als ik achter andere PC zit waarin het met een video wordt uitgelegd..

Je kan ook het programma ShiftN proberen, wordt het grotendeels voor je gedaan :)

Gr.
Maud
Oh dat lijkt me fijn, altijd duidelijker als je het ziet.
Say what you like
Do what you feel

Ko

Bericht door Ko » ma jun 02 2008 4:56 pm

Fisherking schreef:hoi Antoinette, in Photoshop gaat dat via filter/distort/lens correction/vertical perspective

Let wel dat je daarmee soms behoorlijk wat moet wegcroppen (en dus foto verliest). Er zijn ook andere lens correctie filters, zoals Andromeda Lensdoc. Da's handig als je het VAAK nodig hebt.

succes
Jemig, nu werk ik al een aantal jaar met PS, maar dit heb ik nog nooit bekeken :roll: .
Handige opties.

Jos
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jos » ma jun 02 2008 11:12 pm

ShiftN werkt inderdaad erg prettig. Maar met PS gaat het ook goed. Ik ga in PS vaak te ver.
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”