Foto,s van je SD-kaart halen
Foto,s van je SD-kaart halen
Met welk programma halen jullie je foto,s van je SD-kaart af.
Ik doe dat gewoon met windows, maar als ik ze dan vervolgens bij photobucket ophaal, verliezen ze een hoop aan kwaliteit en scherpte.
Zet ik ze daarna met photobucket op bv een forum, blijft er helemaal niets over.
Wat doe ik verkeerd en hoe kan het beter.
Heb op het forum gezocht naar een antwoord, maar ik kon hier niets over vinden.
Groetjes, Marijke
Ik doe dat gewoon met windows, maar als ik ze dan vervolgens bij photobucket ophaal, verliezen ze een hoop aan kwaliteit en scherpte.
Zet ik ze daarna met photobucket op bv een forum, blijft er helemaal niets over.
Wat doe ik verkeerd en hoe kan het beter.
Heb op het forum gezocht naar een antwoord, maar ik kon hier niets over vinden.
Groetjes, Marijke
- GuyVerschuere
- Forumlid
- Contacteer:
Ik gebruik al jaren Fototime Fotoalbum Pro. Te vinden op http://www.fototime.com
Handig programma om foto's van kaartjes te halen. Mits de nodige instellingen maakt het progje een mooie structuur. Bij mij is dat foto's\2008\06 Juni\10\DSC1234.jpg
Daarnaast kan je de foto's ook makkelijk beheren aan de hand van albums, keywoards,...
Handig programma om foto's van kaartjes te halen. Mits de nodige instellingen maakt het progje een mooie structuur. Bij mij is dat foto's\2008\06 Juni\10\DSC1234.jpg
Daarnaast kan je de foto's ook makkelijk beheren aan de hand van albums, keywoards,...
egregius.be - urbexforum.be
Nikon D7000 + D80
Nikkor 17-55 2.8 - Nikkor 70-200 2.8VR - Tamron 11-18
2xSB600 - 2x16GB SDHC - Velbon Sherpa 750 - Gorillapod
Nikon D7000 + D80
- PeterG
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Marijke,
Als je de foto's met b.v. windows verkenner overzet op je computer, verandert er geen bit of byte. Er gaat ook geen kwaliteit verloren.
Als jij kwaliteitsverlies ziet, dan komt dat door handelingen die daarna plaatsvinden, maar niet door de verkenner.
Welke stappen doe je nadat ze op je pc staan?
Peter
Als je de foto's met b.v. windows verkenner overzet op je computer, verandert er geen bit of byte. Er gaat ook geen kwaliteit verloren.
Als jij kwaliteitsverlies ziet, dan komt dat door handelingen die daarna plaatsvinden, maar niet door de verkenner.
Peter
Ik denk ook niet dat het door verkenner komt, maar wil ik een foto op een forum zetten, gebruik ik photobucket. Vergelijk ik daarna de foto,s, zie ik wel kwaliteitsverschil. Photobucket doet ze idd. verkleinen,anders zijn ze te groot voor een forum.PeterG schreef:Marijke,
Peter
Kan je dit kwaliteitsverschil ergens mee voorkomen ?
Gr. Marijke
Als je de camera aansluit op de Pc, vind hij het apparaat vanzelf. In Deze Computer ga ik naar de betreffende schijf. Vervolgens kopieer ik alles wat nieuw is in de map naar een aparte Nikon map op de C schijf. Dit duurt even, maar veranderd natuurlijk helemaal niks aan de foto! Ik gebruik er in ieder geval geen speciaal programma voor.
Een (bewerkte) foto zet ik op mijn gratis homepage. Heb daar 50Mb beschikbaar. Want als ik ze naar MijnAlbum verzet, gaat de kwaliteit teruglopen. Dit comprimeren doet MijnAlbum zelf, om natuurlijk een beetje invloed te hebben op de groottes die dagelijks binnen komen!
In feite doe jij niks verkeerd, alleen is misschien een eigen website handiger!
Een (bewerkte) foto zet ik op mijn gratis homepage. Heb daar 50Mb beschikbaar. Want als ik ze naar MijnAlbum verzet, gaat de kwaliteit teruglopen. Dit comprimeren doet MijnAlbum zelf, om natuurlijk een beetje invloed te hebben op de groottes die dagelijks binnen komen!
In feite doe jij niks verkeerd, alleen is misschien een eigen website handiger!
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Marijke,
Waarom gebruik je niet Nikon Transfer en Nikon View.
Deze software is gratis.
Met transfer kan je precies aangeven wat hoe en waarnaartoe gecopieerd moet worden.
ViewNX laat snelle correctie van foto's toe, met de mogelijkheden de beelden te converteren naar ander formaat, met cotnrole over kwaliteit en EXIF informatie.
Deze softtware staat op een CD die bij de kamera zat. De laatsts versies kan je halen van www.nikon.nl
Groeten, Gijs
Deze software is gratis.
Met transfer kan je precies aangeven wat hoe en waarnaartoe gecopieerd moet worden.
ViewNX laat snelle correctie van foto's toe, met de mogelijkheden de beelden te converteren naar ander formaat, met cotnrole over kwaliteit en EXIF informatie.
Deze softtware staat op een CD die bij de kamera zat. De laatsts versies kan je halen van www.nikon.nl
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Dat programma gebruik ik al, voor de website van mijn hond, vind het een mooi en vooral simpel programma.evertfoto schreef:Een simpel, bruikbaar en goedkoop (gratis) programma is Picasa van Google.
Maar kan ik daar ook een link in vinden om foto,s vandaar op een forum te zetten ? Heb dat wel eens geprobeert, maar dat werkte niet.
Groetjes, Marijke
Ja,daar heb ik ook al bij zitten kijken. Maar omdat ik net een dag of 5 m,n camera heb, moet ik dat programma ook nog leren kennen.gijs sandberg schreef:Marijke,
Deze software is gratis.
Groeten, Gijs
Maar ik ga dat nog wel beter bekijken.
Groetjes, Marijke
Deze tip ga ik eerst eens uit proberen, al bij voorbaat zelf verkleinen en niet photobucket dat laten doen.MennoA schreef:Zorg dat je ze in photoshop oid, zelf verkleind, zo kan je zelf de compressie bepalen. Dat doe ik wel namelijk.
Ik zet mn foto's in lightroom naar 800x600 zonder ernstige kwaliteitsverlies.
Super dat iedereen zo snel reageert, dank je

Groetjes, Marijke
- GuyVerschuere
- Forumlid
- Contacteer:
Ook met Fototime kan je makkelijk verkleinen.
En als je nog wat webruimte nodig hebt kan je steeds eens op de link in mijn handtekening klikken...
En als je nog wat webruimte nodig hebt kan je steeds eens op de link in mijn handtekening klikken...
egregius.be - urbexforum.be
Nikon D7000 + D80
Nikon D7000 + D80
Hoi Guy,GuyVerschuere schreef:Ook met Fototime kan je makkelijk verkleinen.
Het ging me niet zo zeer om meer webruimte voor mijn foto,s. ( de goeie moeten nog gemaakt worden haha )
Maar meer het kwaliteitsverschil en hoe ik dat op kon lossen.
Maar bedankt voor het meedenken.
Groetjes, Marijke
Werkt heel simpel:Marij schreef:Dat programma gebruik ik al, voor de website van mijn hond, vind het een mooi en vooral simpel programma.evertfoto schreef:Een simpel, bruikbaar en goedkoop (gratis) programma is Picasa van Google.
Maar kan ik daar ook een link in vinden om foto,s vandaar op een forum te zetten ? Heb dat wel eens geprobeert, maar dat werkte niet.
Groetjes, Marijke
1: foto openen in je webalbum
2: aan de rechterkant van het scherm de optie "link to this photo" kiezen
3: stel de gewenste grootte in (meestal large 800 pixels)
4: kopieer de code die staat onder het kopje: "HTML to embed in website"
5: plak deze code in je forum bericht.
Zo zou het goed moeten gaan.