Niet happy met de D70s

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
pieterdokkum

Niet happy met de D70s

Bericht door pieterdokkum » vr aug 18 2006 7:20 pm

Ik heb mijn D70s nu ongeveer een week en ik ben behoorlijk niet tevreden met dat ding, vind de foto's vergeleken met mijn F828 echt waardeloos. Vond ze eerst veel te donker en nu heb ik de belichting op +0,7 gezet en nu zijn ze ietsje beter geworden. Ook de autofocus ben ik echt niet kapot van, ik heb nou een dikke 300 foto's gemaakt en je wil niet weten hoeveel ik daarvan al weggefl........d heb. Ik heb heb er een Tamron 18-200 lens op zitten en nét als ie heeft scherpgesteld ' schuift ' ie weer iets terug en drukt af op de onscherpte. Tuurlijk realiseer ik me dat een nieuwe camera moet wennen, maar dit is absoluut geen prettige start van de samenwerking tussen mij en de D70s. Ben ook al een paar keer door de menu's heen geweest, maar ik ga niet zomaar lukraak instellingen veranderen. Dus mochten jullie wat tips voor me hebben, dan hoor ik dat heel graag. Ik ben gevraagd om binnenkort voor een voetbalver. hun jubileum foto's te maken, en de elftal foto voor op hun website, en de kans zit er toch redelijk in dat ik dat maar even met 828 ga doen. ( die gebruikt mijn zus nu ) want ik wil beslist met goeie foto's voor de dag komen m.a.w. zoveel vertrouwen heb ik nog niet in de D70s.

veenklvd
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door veenklvd » vr aug 18 2006 7:49 pm

Heb je ook al een andere lens geprobeerd. Je klaagt nu over de D70S, maar het kan m.i. ook aan (de kwaliteit) van het objectief liggen !!!
ook eve een andere lens proberen dan maar om het e.e.a. uit te sluiten !!!
D300/MB-D10 | AF-S NIKKOR 17-55 1:2.8G DX | AF-S VR-NIKKOR 70-200 1:2.8G
MANFROTTO 3021PRO | MANFROTTO 701RC2 | MANFROTTO 804RC2
SB-800

Ed Post
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Ed Post » vr aug 18 2006 8:12 pm

Deze instellingen lijkt ook goed te werken.
http://www.nikonians.org/dcforum/DCForu ... 189.html#0
Take nothing but photographs, leave nothing but foot prints.
Tassen vol Nikon en Fujifilm spullen, en een hoop oud glas. Wat ga ik nu weer eens gebruiken....

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » vr aug 18 2006 8:33 pm

Je hebt er gewoon om er geen doekjes om te winden een k*t lens bij gekocht. Die is echt waardeloos! Hij stelt traag scherp, en inderdaad, als ie dan scherp is 'denkt' ie dat het weer ergens anders op moet. Heb ik vaker gehoord bij dat objectief. Er was eers een kit met de Fuji S3 Pro en die lens, en dat is een fantastische camera, maar niet met die lens. Klanten kopen een ander objectief en zijn he-le-maal happy!!!

Serieus, doe er een goed Nikkor objectief op en kom dan klagen...

Ciao!

Joost

veenklvd
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door veenklvd » vr aug 18 2006 8:55 pm

Ja de een begint met " ik stond met m'n jojootje op het balkon ......... "

en de ander begint met "de poes is dood" zo kan het ook

:shock:
D300/MB-D10 | AF-S NIKKOR 17-55 1:2.8G DX | AF-S VR-NIKKOR 70-200 1:2.8G
MANFROTTO 3021PRO | MANFROTTO 701RC2 | MANFROTTO 804RC2
SB-800

rjoemman

Bericht door rjoemman » vr aug 18 2006 9:02 pm

Joost Wouters schreef:...

...
:shock: Waarom zou ie dan moeten komen klagen? :wink:

pieterdokkum

Bericht door pieterdokkum » vr aug 18 2006 9:04 pm

Nou, daar ben ik lekker mee, het schijnt dus een k*tlens te zijn. Ik ga toch eens even met de tips van Ed Post aan de gang.

KAMIKAZE-FREAK

Bericht door KAMIKAZE-FREAK » vr aug 18 2006 10:34 pm

ik heb ook niet echt het idee dat alles goed gaat..
maar ik ben van plan asap een 50mm 1.4 te kopen van nikkor

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » za aug 19 2006 12:24 am

pieterdokkum schreef:Nou, daar ben ik lekker mee, het schijnt dus een k*tlens te zijn. Ik ga toch eens even met de tips van Ed Post aan de gang.
Kan natuurlijk ook geen kwaad!! Er zullen na verfijnde instellingen, afgestemd op die lens, zeker wel betere foto's uitkomen, maar ik denk dat je met die lens.. Tsjah, ik denk dat je op dit moment betere foto's krijgt van een Fuji F30 of een Nikon P4....

Die lens is, sorry dat ik het moet zeggen, één van de slechtste die ik ken... Probeer eens op marktplaats o.i.d. een leuk lensje te scoren en de uwe te verpatsen...

Ciaooo!

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » za aug 19 2006 12:25 am

rjoemman schreef:
Joost Wouters schreef:...

...
:shock: Waarom zou ie dan moeten komen klagen? :wink:
Hehehe! :lol: Very sharp! ;)

KAMIKAZE-FREAK

Bericht door KAMIKAZE-FREAK » za aug 19 2006 12:28 am

als ik het zo hoor is het beter om de lens weer terug te brengen en geld terug te vragen????

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » za aug 19 2006 12:30 am

Uhm, ja. Alleen denk ik dat je dan van een koude kermis thuis zal komen.. Ik weet niet of je hem bij de vakhandel hebt gekocht :?:

KAMIKAZE-FREAK

Bericht door KAMIKAZE-FREAK » za aug 19 2006 12:37 am

Joost Wouters schreef:Uhm, ja. Alleen denk ik dat je dan van een koude kermis thuis zal komen.. Ik weet niet of je hem bij de vakhandel hebt gekocht :?:
dalsheim.nl

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » za aug 19 2006 10:06 am

Lastig inruilen dan hè...

evertfoto

Bericht door evertfoto » za aug 19 2006 10:06 am

Pieter,

Je zou ook even wat opnamen kunnen maken met uitgeschakelde AF (Auto Focus)
Dan kun je in ieder geval even beoordelen of de lenskwaliteit goed is.
Veel mensen vertrouwen blindelings op de AF, maar in de praktijk zul je merken dat handmatig scherpstellen vaak beter is.

Evert W

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”