Hond in beweging

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Hond in beweging

Bericht door MvBoetzelaer » vr aug 18 2006 9:50 pm

Hallo allemaal,
Dit is een hele kleine uitsnede van een actiefoto van vandaag. Hij is bewegingsonscherp, maar ik vind dat juist veel dynamiek toevoegen. De zon stond al erg laag, vandaar de warme kleur, maar weinig licht, dus voor deze beweging te lange sluitertijd.

Afbeelding

1/200, f/4.5 55mm op de 17-55 2.8, ISO 100.

De andere kant op zag ik deze zondsondergang. Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Afbeelding

1/200, f/6.3, ISO 100, 55mm

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

The-Boss
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door The-Boss » vr aug 18 2006 10:52 pm

De hond is leuk. De andere vindt ik erg mooi, diepte in de foto door die masten, mooie lucht. Prima foto.
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » za aug 19 2006 12:29 am

:shock: 2e is idd een zeer mooie foto met die masten zo! Nice pic!

Denk dat je bij de eerste een iets hogere ISO waarde had mogen instellen i.m.h.o.! En weer een leuk plaatje van een hond :P Terwijl ik niet zo van die beestjes hou...

Goodnight!!!

MvBoetzelaer
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door MvBoetzelaer » za aug 19 2006 12:46 pm

Ja, daar moet ik nog erg aan wennen. Van de chemische fotografie ben ik gewend dat er een 100ISO film in zit en dat je het daar maar mee moet doen. De "luxe" van meerdere gevoeligheden "film" in de camera hebben moet ik nog mee om leren gaan. Ik ga wel eens wat experimenteren, want het scheelt wel heel veel aan lichtopbrengst. Gevoelsmatig heb ik bij ISO 400 al een beetje huivering, zonder dat ik daar echt serieus naar gekeken heb. Zo leer ik telkens weer bij. Dank voor het commentaar.

Groeten,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.

Joost Wouters

Bericht door Joost Wouters » za aug 19 2006 2:39 pm

Op 400 heb je nog geen ruis als het niet 'donker' is... :D Het is inderdaad wel een luxe ;) Maar ja, dat willen we ook wel een beetje :P

Ciao!

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”