Strobist en de SB-800 Speedlight

Discussies over flitsers
Plaats reactie
pos

Strobist en de SB-800 Speedlight

Bericht door pos » za jun 14 2008 4:28 pm

Ik probeer me op dit moment te verdiepen in de Strobist Lightning technieken, zoals beschreven door David Hobby op http://www.strobist.blogspot.com. Ik heb zelf een SB-800 Speedlight flitser. Deze flitser gebruik ik voornamelijk in de CLS i-TTL modus, ook los van de camera via de remote Commander stand. Wie van jullie heeft ervaring met de Strobist belichtingstechnieken en kan me tips geven over de juiste instellingen van de SB-800 en camera (Nikon D80), en me tevens wat praktijkvoorbeelden geven. De Strobist belichtingstechniek gaat namelijk uit van het handmatig instellen van zowel flitser als camera.

De Strobist Lightning technieken zijn hier als PDF te downloaden: http://strobist.blogspot.com/2007/11/li ... n-pdf.html

V70ORD5
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door V70ORD5 » zo jun 15 2008 1:04 pm

Ik weet niet of het helemaal is wat je zoekt, maar je moet eens even googlen op " Dragging the shutter "
Hopelijk heb je er wat aan.
...Eerst een FLITS..... en dan GEDONDER.....

Rogier

Bericht door Rogier » ma jun 16 2008 11:04 am

Ik ben al een tijdje bezig met het hele Strobist gebeuren, en ik kan alleen maar zeggen dat ik nergens anders zoveel over fotografie en het gebruik van licht heb geleerd als daar. Ik wil je best helpen, maar ik ben bang dat je vraag veel te algemeen is. Je instellingen zullen voor bijna iedere situatie weer anders zijn, dus even een paar algemene instellingen roepen zal niet gaan werken.

Heb je Lighting 101 en Lighting 102 doorlopen en de oefeningen gedaan? Het hele idee achter deze "cursus" is dat je er zelf mee aan de gang gaat, inzicht krijgt in wat de verschillende factoren als richting en afstand voor invloed hebben voor het eindresultaat en een gevoel ontwikkeld voor de te gebruiken technieken en instellingen. Je hebt er niets aan als wij je een paar instellingen voorkauwen terwijl je niet begrijpt waarom je die instellingen moet gebruiken. Het hele idee van Strobist is juist het leren begrijpen van hetgeen je aan het doen bent met je flitser(s).

Kijk trouwens ook eens bij de Dutch Strobist Flickr group:

http://www.flickr.com/groups/dutchstrobists/

Niet heel erg actief helaas, maar ik heb het idee dat er wel een stijgende lijn in zit.

soulpic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door soulpic » di jul 29 2008 9:46 pm

Wat is een strobist nu eigenlijk precies?

Een externe flitser die los van de camera wordt gebruikt of hoe zit het ongeveer?

Ik heb misschien wel interesse in het verdiepen van Strobist (ze zeggen dat de apparatuur goedkoop is, en zoals ik zie: effectief)
Maar als een strobist nu eigenlijk een een externe flitser is, is het dus niet zo goedkoop. Want die kost ook rond de 2/300 euro.
"Imagination is far more important than knowledge"

Boldey
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Boldey » di aug 05 2008 11:08 am

Het gaat om het gebruiken van een willekeurige flitser (strobe) off-camera, en die handmatig in te stellen. En alles wat daar bij komt kijken. Strobist is niet een ding, maar de naam van die site:

KLIK

Ik ga er ook mee bezig, triggersetje is onderweg, SB24 heb ik al 8)

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”