Fotograferen op festivals

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Plaats reactie
dolphs

Fotograferen op festivals

Bericht door dolphs » zo jun 15 2008 2:31 am

Regelmatig bezoek ik festivals ook festival Mundial te Tilburg ga er morgen voor het vierde jaar naar toe, was nog eff op zoek naar de agenda en kwam dit tegen;

//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Apparatuur

Het meenemen van professionele foto, audio-, beeld- en andere (opname-) apparatuur is niet toegestaan.
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Nog nooit heb ik hier mee problemen gehad maar ja kan dus nog komen...............zou jammer zijn want op dit soort festivals kom je hele mooie dingen tegen....

Nu is het mij bekend bij concerten dat ze moeilijk doen over een reflex camera maar met een compact gaat meestal nog wel.

Wat is jullie ervaring met fotograferen op festivals buiten dan, de grote concerten?

NielsThijssen

Bericht door NielsThijssen » zo jun 15 2008 8:17 am

Toevallig vrijdag op Festival Mundial geweest,
men liep toen daar rond met objectieven van 300 tot (geschat) 500mm...
dus wellicht OF de controle was erg mild (=niet uitgevoerd), OF men had als "professional" toestemming gekregen (lijkt me).
Maar anyway, er liepen genoeg professioneel uitziende fotografen rond met kostbaar glaswerk....

Eric-DH
Forumlid
Forumlid

Re: Fotograferen op festivals

Bericht door Eric-DH » wo jun 25 2008 3:57 pm

dolphs schreef:Nu is het mij bekend bij concerten dat ze moeilijk doen over een reflex camera maar met een compact gaat meestal nog wel.
Is dat zo? Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar ik ga volgende week naar een popconcert (Radiohead) en het had me leuk geleken om mijn toestel mee te nemen. Ook daar geldt: geen professionele foto apparatuur. Ik heb de organisatie een mailtje gestuurd over hun opvattingen over "professionele foto apparatuur", maar nog geen antwoord ontvangen. Zijn hier mensen met popconcert ervaringen? Ik wil natuurlijk geen risico lopen mijn spullen te moeten inleveren.

Ik begrijp de achtergrond wel. Artiesten willen de verspreiding van goede kwaliteit foto's zelf in de hand houden...
Eric

D300 | AF-S 17-55mm f/2.8 | AF-S 12-24mm f/4 | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6 | AF-S 300mm f/4 | TC-17E II | SB-800 | Gitzo GT2330/Markins M10 | Lowepro Vertex 100

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”